February 7, 2003
Ja det är sant......många tror mig inte men jag lovar...Min kompis tyckte det var sjukt...Han ringde dagen efter vi lanat , men min farsa sa att jag låg och sov..dagen efter ringde jag honom och sa att jag precis vaknat då började han skratta och trodde jag skämtade, då började vi räkna hur länge jag sovit 30 timmar tro det eller ej........... :bgrin:
May 9, 2001
Runt 18 timmar. Vi hade haft en 3-dagars övning i lumpen och vi hade inte fått sova något på de 3 dygnen.
Kom hem på Fredagen kl. 18:00 och gick och la mig direkt. Har aldrig somnat så fort i mitt liv.
Tog väl bara 2 minuter från det jag la mig i sängen tills jag sov. Vaknade runt 11 - 12 dagen efter.
April 1, 2001
Det går inte att ta igen sömn, även om man sover för två nätter på en gång. Men däremot kan man sova länge ändå. Mitt rekord ligger mellan 20-23 timmar i sträck, utan att ha vaknat under tiden. Det kändes skitskumt när man vaknade och fattade ingenting, som om tiden hade stannat eller nåt.. 😀
May 9, 2001
Iceman wrote: Det går inte att ta igen sömn, även om man sover för två nätter på en gång. Men däremot kan man sova länge ändå. Mitt rekord ligger mellan 20-23 timmar i sträck, utan att ha vaknat under tiden. Det kändes skitskumt när man vaknade och fattade ingenting, som om tiden hade stannat eller nåt.. 😀
Det går att ta igen sömn men det handlar inte om hur många timmar man sover utan hur djup sömn man har.
Har hört att det är betydligt svårare att väcka en person som varit uppe typ ett par dygn och sover väldigt djup efter det.
Så kroppen kan faktiskt ta igen förlorad sömn.
Men att tex. endast sova 4 - 5 timmar varje natt och sedan sova 12 timmar på helgen mår ju inte kroppen bra av.
Rekomenderad tid är 6 till 8 timmar oavsett om det är en vanlig vardag eller helg.
October 20, 2001
Imperial Tim wrote: Okej...Hur länge har ni sovit som mest, och nu menar jag sova som vanligt inget Sömnmedel eller en batong i bakskallen....
Mitt personliga rekord Är...... 30 tim..... 😀
Efter ett par dagar alt veckas fest(?) (ordet fest är defintionsbart) så har kroppen varit rätt slutkörd och jag kan säga att MINST ett helt dygn har sömnen varat ett flertal gånger. Sitter man vaken ett par dygn och är på fester typ Techno/Trance/Rave å så som varat i 2-3 dagar så kan jag säga att jag brukar vara lite slut då 😮
Har för övrigt ett ex som kan sova uppåt ett dygn å lite till "normalt"... Har att göra med allmän stress så kroppen blir slutkörd allmänt då! Allmän eller normal stress är ju definitionsbart i och för sej 😀
Lite skummt är de att göra det "normalt", visst annars kan jag ligga i sängen och vrida mej ett dygn med sömn från och till men inte konstant som efter att jag kört slut på kroppen...
June 28, 2001
rsastin wrote: [quote=Iceman]Det går inte att ta igen sömn, även om man sover för två nätter på en gång. Men däremot kan man sova länge ändå. Mitt rekord ligger mellan 20-23 timmar i sträck, utan att ha vaknat under tiden. Det kändes skitskumt när man vaknade och fattade ingenting, som om tiden hade stannat eller nåt.. 😀
Det går att ta igen sömn men det handlar inte om hur många timmar man sover utan hur djup sömn man har.
Har hört att det är betydligt svårare att väcka en person som varit uppe typ ett par dygn och sover väldigt djup efter det.
Så kroppen kan faktiskt ta igen förlorad sömn.
Men att tex. endast sova 4 - 5 timmar varje natt och sedan sova 12 timmar på helgen mår ju inte kroppen bra av.
Rekomenderad tid är 6 till 8 timmar oavsett om det är en vanlig vardag eller helg.
sover oftast 4 timmar under veckodagarna och ibland 1-2 timmar när jag kommer hem. och 14 timmar på helgen.
kan ju konstatera att kroppen har sina egenheter men jag mår ju inte direkt dåligt av det.
till topic, ca 18 timmar skulle jag gissa på, men självklart pissepauser nånstans. blåsan sprängs ju annars
August 22, 2005
Imperial Tim wrote: Ja det är sant......många tror mig inte men jag lovar...Min kompis tyckte det var sjukt...Han ringde dagen efter vi lanat , men min farsa sa att jag låg och sov..dagen efter ringde jag honom och sa att jag precis vaknat då började han skratta och trodde jag skämtade, då började vi räkna hur länge jag sovit 30 timmar tro det eller ej........... :bgrin:
Jo, det var sannerligen sjukt... Ringde strax efter lanets slut, vid 9.. Då hade han just somnat... Ringer dagen efter vid ett: - han sover fortfarande... Vet inte hur man lyckas sova i 30h, men det är uppenbarligen möjligt...
Topic: Mitt rekord är ~20h
February 7, 2003
AntiChrist wrote: [quote=Imperial Tim]Ja det är sant......många tror mig inte men jag lovar...Min kompis tyckte det var sjukt...Han ringde dagen efter vi lanat , men min farsa sa att jag låg och sov..dagen efter ringde jag honom och sa att jag precis vaknat då började han skratta och trodde jag skämtade, då började vi räkna hur länge jag sovit 30 timmar tro det eller ej........... :bgrin:
Jo, det var sannerligen sjukt... Ringde strax efter lanets slut, vid 9.. Då hade han just somnat... Ringer dagen efter vid ett: - han sover fortfarande... Vet inte hur man lyckas sova i 30h, men det är uppenbarligen möjligt...
Topic: Mitt rekord är ~20h
HE...HE....HE... 😀
2 Guest(s)