January 15, 2004
Quarzi wrote: [quote=*Zeus*]hade 5 siffrigt för, då jag regga icq början på -94 dock slarvar bort, så nu har jag 4 st 7 siffriga fast använder bara 1 :=) nån som vill ha et 7 siffrigt så får ni väl säga till 😉 använder dom ändå inte
------------------------
skicka så fall pm
svårt att regga sig 1994 när icq släpptes 1996 😛
Jo precis.. Internet släpptes ju 94 ungefär 😀
I alla fall så blev www-browsandet med Mosaic och så aktuellt om jag inte minns fel.
-----------------Google-streck
93 kom Mosaic
94 fanns det 3000 sidor på nätet
July 18, 2001
oki ska låta det va osagt :=) vet bara det va i mitten på 90 talet jag regga , och jag skaffa min första pc då. exakt datum tid och klockslag vet jag itne fick bara för mig att det va i samma veva jag drog igång icq, men så kanske inte va fallet,
dock fanns väl internet tidigare ??
http://www.walthowe.com/navnet.....story.html
rätta mig om jag fel ??
January 15, 2004
*Zeus* wrote: oki ska låta det va osagt :=) vet bara det va i mitten på 90 talet jag regga , och jag skaffa min första pc då. exakt datum tid och klockslag vet jag itne fick bara för mig att det va i samma veva jag drog igång icq, men så kanske inte va fallet,
dock fanns väl internet tidigare ??http://www.walthowe.com/navnet.....story.html
rätta mig om jag fel ??
Hehe.. inte lätt att hålla koll på årtalen, tiden går snabbt. 😛
Visst har internet funnits länge, men jag pratar om www, alltså allmänt surfande.
April 10, 2001
748389 letar dock fortfarande efter mitt första.
jag vet att det finns där ute, men kan fanken inte minnas vilken mail man använde då eller nick för den delen. Finns det nån databas typ whitepages där man kan leta som i telekatalogen? har testat sökfunktionen.. men den tillåter inte vissa gammla mailadresser, wildcards osv då dom inte följer dagens standard tydligen.
July 18, 2001
Gulzebra wrote: [quote=*Zeus*]oki ska låta det va osagt :=) vet bara det va i mitten på 90 talet jag regga , och jag skaffa min första pc då. exakt datum tid och klockslag vet jag itne fick bara för mig att det va i samma veva jag drog igång icq, men så kanske inte va fallet,
dock fanns väl internet tidigare ??http://www.walthowe.com/navnet/history.html
rätta mig om jag fel ??
Hehe.. inte lätt att hålla koll på årtalen, tiden går snabbt. 😛
Visst har internet funnits länge, men jag pratar om www, alltså allmänt surfande.
jupp det gör den alldles för fort då va man fjuning ungdom, idag är man grå skäggig gammal gubbe :=)
frågar samam fråga som peter ovan, finsn det nån sån sida ?? vill gärna ha tag i det :=) letat och sökt menkomer fan inte ihåg mailadressen på den tiden och kan iten thitta det icq nr bara 3 andra utöver det jag redan har
July 18, 2003
8 siffror här, även jag kan det i huvudet.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
January 14, 2002
em wrote: Enligt ICQs sökfunktion så kan man bara ha ICQ-nummer mellan 10000 och 2147483646. Alltså ljuger uppenbarligen de som säger att de har färre än 5 siffror i sitt nummer.
bara Callister som sagt något med 4 siffror vad jag ser, och det tog då inte jag så seriöst :rollsmile:
2 Guest(s)