March 5, 2004
jag och en kompis gick 3,3 mil per dag som mest när vi var nere och vandrade i ungern i somras.
då ska man dock ta i akt att vi var stilla rätt länge vid lunch och käkade frukost vid 7 och gick inte allt för sent på kvällen.
packning: ~20kg
vältränad: nej
så säg 35km/dag, men var förbredd för trötta fötter.
November 5, 2001
abishai wrote: [quote=Arny][quote=abishai]det är väl en j**la skillnad från person till person
Vi snackar generellt givetvis. Finns alltid standardmått.
Det är generalliseringar som förstör samhället. :arg:
För att överhuvudtaget begripa nått måste man generalisera. Blir så jobbigt om man ska bilda sig en ny uppfattning hela tiden. Mer generaliseringar åt folket!
September 5, 2001
Har gått 4 mil på 9 timmar i lumpen, och enligt befälet var det ett dåligt resultat. Tydligen ska en pluton gått samma 4 mil på 7 timmar.
Går man, på ett mjukt underlag, helt rakt och i ett par riktigt sköna skor så ska man klara iaf minst 10 mil. Eller, jag hade nog iaf klarat minst 10 mil. Vatten och strumpbyten inkluderat i den tiden.
November 26, 2002
hawkie wrote: Har gått 4 mil på 9 timmar i lumpen, och enligt befälet var det ett dåligt resultat. Tydligen ska en pluton gått samma 4 mil på 7 timmar.
Går man, på ett mjukt underlag, helt rakt och i ett par riktigt sköna skor så ska man klara iaf minst 10 mil. Eller, jag hade nog iaf klarat minst 10 mil. Vatten och strumpbyten inkluderat i den tiden.
vad du gör en gång i lumpen för att du måste är inte riktigt samma sak som du gör en månad för att du vill
2 Guest(s)