May 17, 2004
Arny wrote: [quote=abishai][quote=Arny][quote=abishai]det är väl en j**la skillnad från person till person
Vi snackar generellt givetvis. Finns alltid standardmått.
Det är generalliseringar som förstör samhället. :arg:
För att överhuvudtaget begripa nått måste man generalisera. Blir så jobbigt om man ska bilda sig en ny uppfattning hela tiden. Mer generaliseringar åt folket!
det ligger nått i de du säger men mindre generaliseringar åt folket skulle göra mig gladare.
låt oss säga att du går i 5km/h i 24 timmar i streck. se hur mycket det blir då. du kan säkert gå i 12 timmar med lite motivation men jag skulle väll sluta efter max 7.
September 3, 2001
Om man efter 2-3 dagar vill ha fötterna i gott skick så måste man vila lite 😛
Men säg att man går ca 5 km/h (standarden för att kunna överslagsräkna i armén). Man går nog max 14 timmar per dag. Då har du gått 7 mil 🙂
Efter ungefär en vecka har fötterna läkt och börjat vänja sig så då kanske det inte gör lika ont längre.
January 12, 2004
jag och en lumparkompis hade planer på att gå från Boden till Stockholm, vi räknade med att det skulle ta max 3 veckor.
Det bidde inget iom att vi blev av med sponsoren, vi hade fått ett löfte av ett par befäl att vi skulle få låna lite saker och få mat, men dom backade ur...
September 5, 2001
Öwall wrote: [quote=hawkie]Har gått 4 mil på 9 timmar i lumpen, och enligt befälet var det ett dåligt resultat. Tydligen ska en pluton gått samma 4 mil på 7 timmar.
Går man, på ett mjukt underlag, helt rakt och i ett par riktigt sköna skor så ska man klara iaf minst 10 mil. Eller, jag hade nog iaf klarat minst 10 mil. Vatten och strumpbyten inkluderat i den tiden.
vad du gör en gång i lumpen för att du måste är inte riktigt samma sak som du gör en månad för att du vill
Nej, man kanske inte simmar i latringropen frivilligt, men vill man gå så går man. Eftersom jag antar att han vill gå så långt som möjligt så kan han ju vara mer motiverad än en trött och tungtbelastad soldat.
1 Guest(s)