February 16, 2005
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Säg inte att de inte går för då lär jag er äta mask kryddat med maggot och snigelmos...
varje gång den går in i rummet där den inte får vara så spruta lite vatten på den, måste vara med en gång dock så att den förknippar jobbig vattenstråle med rummet, funkar inte om han/hon legat å latat sig där inne i 20min
February 12, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Poontus]mamma säger att du kan lära en katt att den inte får vara i ett visst rum när du själv är hemma, men när du väl går ut då går den in dit ändå 🙂
Stämmer bra det vi fick stänga dörrarna till de rum de inte fick vara i när vi lämnade huset annars sov skrället där inne när vi kom tebax.
Jo, de är lite skumt, gör den här katten med, varför av alla rum ska han ligga i just det rummet han inte får så fort man är borta?
Johan Nicklasson wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Säg inte att de inte går för då lär jag er äta mask kryddat med maggot och snigelmos...
varje gång den går in i rummet där den inte får vara så spruta lite vatten på den, måste vara med en gång dock så att den förknippar jobbig vattenstråle med rummet, funkar inte om han/hon legat å latat sig där inne i 20min
Jo, det är ett bra råd, fått de från flera. Men man hinner ju inte alltid men ska jobba på skrället.. 🙂
whak wrote: Seriöst det går inte.
Om en katt tex går in i ett rum och du slänger ut den därifrån och spöar upp den 10ggr så går den endå in där. Dom är för dumma för att fatta.
Det beror inte på dumhet, dom skiter helt enkelt i vad du/ägaren tycker..
Katter är väldigt självständiga djur..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Blaxxor wrote: Mina katter går ner från bordet om jag knäpper med fingarna 😛 Det ni 😀 Och dom jamar om man pratar med dom, fast jag fattar inte vad dom säger 😉
Sätt upp en kamera som filmar bordet när katten är ensam hemma....99,9% säker på att katten ligger och myser där då..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 16, 2005
Redfaction wrote: finns fyspray, me en lukt inte vi känner men kater hatar den bara att spraya på tröskeln.
spraya kattmynta i ett rum där den får vara så kommer kattjäveln aldrig gå där ifrån
nån sa att man skulle slå/sparka på katten.. det är inte lämpligt, risken finns då att någon arg person som gillar djur skär "tillbehören" av vederbörande och trycker ner dom i halsen på den samme... 👿
September 12, 2001
Edvuld wrote: En bekant till mig skulle lära katten att inte äta från bordet, så han la en korv där och satt och vaktade med flugsmällan, och det fungerade iaf Fast det är ju förståss lite våld 😮
Det brukar fungera jättebra med en dusch från en blomspruta och lite bestämda ord.
Merparten av katterna lär sig vad som gäller då tämligen snabbt.
February 16, 2005
skiroy wrote: [quote=Edvuld]En bekant till mig skulle lära katten att inte äta från bordet, så han la en korv där och satt och vaktade med flugsmällan, och det fungerade iaf Fast det är ju förståss lite våld 😮
Det brukar fungera jättebra med en dusch från en blomspruta och lite bestämda ord.
Merparten av katterna lär sig vad som gäller då tämligen snabbt.
precis..
February 19, 2002
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Våld kan man använda. Konsten är bara att begränsa våldet och få det så effektivt som möjligt. 🙂 (läxa rörande hela livet ;))
Hehehehe... Ska du tala om konsten att begränsa våldet? Hmmmmm... Jag bifogar länken till ett av dina inlägg.
https://www.nordichardware.se/.....8;start=50
🙄
December 15, 2002
Asså, ifall du slår den och sånt så kommer den att gå in där när du inte är hemma, eftersom den känner att den inte får gå in där för din skull.
Däremot, om den känner att den inte bör gå in där för sin egen skull, då kommer den lära sig..
T.ex skulle du kunna rigga en fälla med vatten exempelvis (katter hatar vatten). Då lär den aldrig sätta tassen i det rummet mer, eftersom den är rädd att få vatten på sig. Djur lär sig saker enbart genom den hårda vägen, tyvärr 😉
February 12, 2002
Arminovski wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Våld kan man använda. Konsten är bara att begränsa våldet och få det så effektivt som möjligt. 🙂 (läxa rörande hela livet ;))
Hehehehe... Ska du tala om konsten att begränsa våldet? Hmmmmm... Jag bifogar länken till ett av dina inlägg.
https://www.nordichardware.se/forum/3-vt118474.html?postdays=0&postorder=asc&start=50
🙄
Jo, men jag sa också att man skulle begränsa våldet till bästa effekt. I detta fallet är en massutrotning enligt mig det bästa sättet. 😉 Fast som de klokare av er förstod så var det inte ordagrant skrivet, dock så vill jag avsluta kriget som pågår med att antingen de som krigar (som inte tycker som jag då självklart) lär sig eller dör.
February 19, 2002
Jo, men jag sa också att man skulle begränsa våldet till bästa effekt. I detta fallet är en massutrotning enligt mig det bästa sättet. 😉 Fast som de klokare av er förstod så var det inte ordagrant skrivet, dock så vill jag avsluta kriget som pågår med att antingen de som krigar (som inte tycker som jag då självklart) lär sig eller dör.
Jag föreslår att du börjar med din katt.
December 4, 2001
Köp fyspray o spreja ofta på tröskeln till rummet.
eller stäng dörren när du inte är hemma.
ett annat tips är att man kan riva apelsinskal o lägga i blomkrukorna.. då kan jag garantera att ingen katt är på fönsterbräderna o välter ner saker i a f. dem hatar nämligen apelsin/citrus doft. prova så får ni se. funkar även med växter som luktar citrus. katten blir förbannad till max o flyr fältet!
2 Guest(s)