July 29, 2003
http://www.aftonbladet.se/vss/.....12,00.html
Han dödar 2 personer och är skitfull. Han får 18 månader, vart tar världen vägen ? Ska man verkligen få döda 2 personer och få 18 månader vilket jävla skit straff.
March 20, 2001
snyde wrote: Sverige måste fan vara det enda landet där fylla är en förmildrande omständighet. "Vållande till annans död", vad är det för j**la skit?
grovt vållande till annans död. Vad tycker du att han ska bli dömd för?
Ontopic: känns som att dom skulle ha satt ett exempel med denna kille. Lite hårdare straff hade inte varit fel. Inför lag om alkolås till och börja med för dom med missbruk.
June 17, 2002
Waco wrote: [quote=snyde]Sverige måste fan vara det enda landet där fylla är en förmildrande omständighet. "Vållande till annans död", vad är det för j**la skit?
Ontopic: känns som att dom skulle ha satt ett exempel med denna kille. Lite hårdare straff hade inte varit fel. Inför lag om alkolås till och börja med för dom med missbruk.
E man packad o sätter sig i en bil sätter man ju sig där förr att döda... det e det enda man e duktig på när man kör en bil på fyllan..
Så DRÅP ska det fan vara.. om inte mord...
November 1, 2002
MULLVADEN wrote: [quote=Waco][quote=snyde]Sverige måste fan vara det enda landet där fylla är en förmildrande omständighet. "Vållande till annans död", vad är det för j**la skit?
E man packad o sätter sig i en bil sätter man ju sig där förr att döda... det e det enda man e duktig på när man kör en bil på fyllan..
Så DRÅP ska det fan vara.. om inte mord...
Tycker fan det e skamligt av svensk lag.. tänk bara om det vore äns egna barn/farmor eller liknande.. så jag tycker att min. straffet för denna sorts brott e 5år!
June 17, 2002
stormaz wrote: Borde fan vara dråp om man sätter sig bakom ratten full och kör över någon så de dör. Men men jag skrev ju en tråd förrut om föräldrar som misshandlade sina ungar så att ungarna i vissa fall dog och de fick ~1 års fängelse....
Som jag sa tidigare... Sverige har sån jävla bizarr syn på brott.. Ekobrott får man i princip livstid för medan dödsmissandel o rattfylla med dödlig utgång får man fan ingenting för lixom...
January 28, 2003
Waco wrote: Ontopic: känns som att dom skulle ha satt ett exempel med denna kille. Lite hårdare straff hade inte varit fel. Inför lag om alkolås till och börja med för dom med missbruk.
Ingen lösning på problemet att de med känt missbruk skall ha alkolås. I Sverige finns det ca 1 MILJON människor som lever i något sorts missbruk, av dessa är endast runt 10% kända av socialen osv. Att lagstadga alkolås däremot, det hade fanimig varit en lösning!
1,5 års fängelse för att ta livet av två personer behöver inte ens kommenteras. Man blir fan bestört när man läser det 👿
June 18, 2001
Min åsikt är att han inte ska ha hårdare straff än någon annan som kör full, oavsett om de har kört ihjäl någon eller ej. Orsaken är att jag anser att man endast kan straffa människor för vad de har planerat.
Straffet för rattfylla bör dock i sig innebära flera års fängelse.
PS. det gäller fortkörning också.
March 11, 2003
Det finns väl en klart naturlig anledning till att straffsatsen blev vad den blev. När vi har ett system där folk som faktiskt misshandlar folk till döds, våldtar och rånar hej vilt, och t.o.m. erkänner det, får straff som är i stort sett ingenting, hur skulle de då kunna dömma den här personen mera strängt?
1 Guest(s)