Hur lätt ska man komma undan egentligen ?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur lätt ska man komma undan egentligen ?
Snap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 334
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 15, 2004 - 12:13 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....12,00.html

Han dödar 2 personer och är skitfull. Han får 18 månader, vart tar världen vägen ? Ska man verkligen få döda 2 personer och få 18 månader vilket jävla skit straff.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
620606
May 15, 2004 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Sverige måste fan vara det enda landet där fylla är en förmildrande omständighet. "Vållande till annans död", vad är det för jävla skit?

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
620608
May 15, 2004 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

É ju för fan otroligt :arg:

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
620611
May 15, 2004 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

En tjej i Uppsala vart påkörd av ett fyllo.. Hon som körde fick 3,5 mån fängelse... VA fan har vi för rättssystem här??
O ekobrottslingar får typ livstid o sånt.. asså.. shit.. bra värderingar staten har...

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
620613
May 15, 2004 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

de borde låsa in fem och kasta bort nyckeln...

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
620619
May 15, 2004 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Sverige måste fan vara det enda landet där fylla är en förmildrande omständighet. "Vållande till annans död", vad är det för j**la skit?

grovt vållande till annans död. Vad tycker du att han ska bli dömd för?

Ontopic: känns som att dom skulle ha satt ett exempel med denna kille. Lite hårdare straff hade inte varit fel. Inför lag om alkolås till och börja med för dom med missbruk.

MULLVADEN
Member
Medlem
620623
May 15, 2004 - 12:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Waco wrote: [quote=snyde]Sverige måste fan vara det enda landet där fylla är en förmildrande omständighet. "Vållande till annans död", vad är det för j**la skit?

Ontopic: känns som att dom skulle ha satt ett exempel med denna kille. Lite hårdare straff hade inte varit fel. Inför lag om alkolås till och börja med för dom med missbruk.

E man packad o sätter sig i en bil sätter man ju sig där förr att döda... det e det enda man e duktig på när man kör en bil på fyllan..
Så DRÅP ska det fan vara.. om inte mord...

Izmeth
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 171
620652
May 15, 2004 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=Waco][quote=snyde]Sverige måste fan vara det enda landet där fylla är en förmildrande omständighet. "Vållande till annans död", vad är det för j**la skit?

E man packad o sätter sig i en bil sätter man ju sig där förr att döda... det e det enda man e duktig på när man kör en bil på fyllan..
Så DRÅP ska det fan vara.. om inte mord...

Tycker fan det e skamligt av svensk lag.. tänk bara om det vore äns egna barn/farmor eller liknande.. så jag tycker att min. straffet för denna sorts brott e 5år!

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
620665
May 15, 2004 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Borde fan vara dråp om man sätter sig bakom ratten full och kör över någon så de dör. Men men jag skrev ju en tråd förrut om föräldrar som misshandlade sina ungar så att ungarna i vissa fall dog och de fick ~1 års fängelse....

MULLVADEN
Member
Medlem
620738
May 15, 2004 - 2:37 pm
sp_Permalink sp_Print

stormaz wrote: Borde fan vara dråp om man sätter sig bakom ratten full och kör över någon så de dör. Men men jag skrev ju en tråd förrut om föräldrar som misshandlade sina ungar så att ungarna i vissa fall dog och de fick ~1 års fängelse....

Som jag sa tidigare... Sverige har sån jävla bizarr syn på brott.. Ekobrott får man i princip livstid för medan dödsmissandel o rattfylla med dödlig utgång får man fan ingenting för lixom...

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
620744
May 15, 2004 - 2:45 pm
sp_Permalink sp_Print

ska jag ta död på en av mina fiender så tänker jag sitta i lur med volvon och köra på jäveln, och sedan bälja i mig en jävla massa öl.
man skrattar ju åt dom piss-straffen, 1,5 år är vad man borde få för att stjäla en bil.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
620754
May 15, 2004 - 2:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Waco wrote: Ontopic: känns som att dom skulle ha satt ett exempel med denna kille. Lite hårdare straff hade inte varit fel. Inför lag om alkolås till och börja med för dom med missbruk.

Ingen lösning på problemet att de med känt missbruk skall ha alkolås. I Sverige finns det ca 1 MILJON människor som lever i något sorts missbruk, av dessa är endast runt 10% kända av socialen osv. Att lagstadga alkolås däremot, det hade fanimig varit en lösning!

1,5 års fängelse för att ta livet av två personer behöver inte ens kommenteras. Man blir fan bestört när man läser det 👿

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
620793
May 15, 2004 - 3:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Min åsikt är att han inte ska ha hårdare straff än någon annan som kör full, oavsett om de har kört ihjäl någon eller ej. Orsaken är att jag anser att man endast kan straffa människor för vad de har planerat.

Straffet för rattfylla bör dock i sig innebära flera års fängelse.

PS. det gäller fortkörning också.

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
620815
May 15, 2004 - 4:06 pm
sp_Permalink sp_Print

De personer som dödade Daniel Wretström fick ju för fan bara böter...

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
620823
May 15, 2004 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns väl en klart naturlig anledning till att straffsatsen blev vad den blev. När vi har ett system där folk som faktiskt misshandlar folk till döds, våldtar och rånar hej vilt, och t.o.m. erkänner det, får straff som är i stort sett ingenting, hur skulle de då kunna dömma den här personen mera strängt?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 76
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL