January 12, 2004
*Host harkel*
Här kommer ett litet tips om hur man inte ska göra när man frostar av en frys.
1: Man ska inte ha för bråttom.
Man ska se till att man har gott om tid, och en massa tålamod.
2: Om man använder hjälpmedel, använd kastruller med kokande vatten.
3: ALDRIG använda vassa föremål...
Jag bröt tips nummer tre. :bgrin:
Jag har alltid använt en redig kniv till att hacka bort det värsta islagret försiktigt.
Tills idag vill säga.
Jag upptäckte även rätt snart att det är ingen hit att ha sönder sådana saker när man bor i en bostadsrätt.
Så nu är vi 13 000:- fattigare, plus att jag har en måttligt road sambo :bgrin:
January 12, 2004
DoN wrote: Den mest uppenbara frågan: Vad hände exakt när du använde kniven???
Och hoppa inte över detaljerna =P
Vet inte exakt, för jag hade fullt sjå att få bort beata som hoppade omkring och ville ha alla isbitarna som flög ut.
Hon har satt dom i halsen tidigare, det var då jag missade, men det pös lite tror jag.
November 22, 2001
whak wrote: Öh en frys stänger man väl bara av och har en hink under som sammlar upp vattnet?
Jag misstänker att han hade massa mat kvar som han så fort som möjligt ville ha fixat frysen så han kunde stoppa in den igen.
Tror inte det hade spelat någon roll om man bor i en hyresrätt, gissar på att värden inte e så sugen att pröjsa ny frys för att man går lös på den gamla med kniven.
13000 förresten, vad e det för mega-deluxe frys?
July 23, 2002
February 21, 2003
då har du varit en miljöbox och släppt ut freon va 😛
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
Brukar fuska med att använda kupe'värmaren till bilen, bara ställa den på en stol och sikta in...Går lite snabbare.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
Arne_Garflak wrote: Du har nog snart sparat in den nya frysen om du kollar på elräkningen.
Gamla kylskåp drar hur mycket som helst!
Annars är varmt vatten och hårtork väldigt snabbt att avfrosta med.
Jo, vår elräkning har fördubblats utan att vi har pluggat in mer saker, så jag misstänker att vi kommer att tjäna bara på elen.
Men sedan så säljer vi sakerna till lägenheten för en fin slant (kyl/frys, diskmaskin och tvättmaskin), lite över bättre beg. pris.
Plus att vi har höjt värdet med ca 10 000 *moahahahaha* :bgrin:
Så vi kommer att gå med vinst så det står härliga till :D/ O:)
May 13, 2005
En fördel är att tömma frysen först, vilket jag missade när jag oavsiktligt avfrostade min frys...
Började med att jag tyckte att kylskåpet brummade konstigt, så jag hittade en knapp i det som jag tryckte på. Kylskåpet fungerade fortfarande, men brummandet försvann. Vad jag inte visste var att den knappen stängde av frysen.
Så några dagar senare öppnade jag frysen och det flöt ut en massa mat vilket inte luktade hallon precis 🙄
1 Guest(s)