Hur man övertalar ett päron!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur man övertalar ett päron!
BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
sp_UserOfflineSmall Offline
303672
April 5, 2003 - 6:58 am
sp_Permalink sp_Print

Hard Drive Killer Pro hette viruset [HDKP]

The Hard Drive Killer Pro series of programs offer one the ability to fully and permanently destroy all data on any given Dos or Win3.x/9x/NT/2000 based system. In other words, 90% of the computers world wide.

The program, once executed, will start eating up the hard drive, and/or infect and reboot the hard drive within a few seconds. After rebooting, all hard drives attached to the system would be formatted (in an unrecoverable manner) within only 1 to 2 seconds, irregardless of the size of the hard drive. The program has reported to have caused physical damage to some hard drives (on many occasions). However, the program was not in any way designed to cause physical damage

occe
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
303694
April 5, 2003 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote:
Men, så här snyggt kan jag inte få det i 98 :bash: : http://user.tninet.se/~gmh770a.....3-04-1.JPG (viktigt) wink laugh

men se till att installera linux då, då kan du få det snyggare och snabbare.

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
303695
April 5, 2003 - 8:41 am
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: [quote=Coore]Du kan ju inte förvänta dig att dina föräldrar ger dig en dator hur som helst... det är ju mååånga tusen...
Spara pengar, sälj datorn du har... hör med dina föräldrar ifall du kan jobba något hemma för att få lite casch...

Vill man ha något får man kämpa för det...

Jo men problemet är att jag redan har knäcktar men dom tycker inte att jag ska köpa en dator för dom, utan dom ska jag ha till körkort om 1 år! :banghead:

Du vill hellre ha körkortet.

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
303732
April 5, 2003 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

Hur vet du det? För mig är det jävligt viktigare med en fungerande dator än ett körkort..

Öwall
Member
Medlem
303733
April 5, 2003 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX wrote: Hur vet du det? För mig är det jävligt viktigare med en fungerande dator än ett körkort..

Om jag förstod allting rätt, så hade han en fungerande dator, fast han ville ha en bättre...
vad jag egentligen mnar är att om han lyckas köpa datorn istället för att ta körkortet så kommer han troligtvis ångra sig lite senare..

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
303772
April 5, 2003 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

bli helt galen helt plötsigt, och skrik att datorhlvtet hängde sig och tog bort hela ditt arbete!!!

gör så varje gång, och säg att du får dåliga betyg..

Funkar efter ett tag iaf..

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 649
304143
April 5, 2003 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

haha 🙂

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
304191
April 5, 2003 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Spara ihop till ungefär 75%+ av priset för datorn och sen så kan du tjata lite och kanske diska i två veckor. Jag sparade iaf ihop till min burk genom att klippa gräset en hel sommar och tjata som fan. + att jag fick mitt barnbidrag varje månad.

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
304226
April 5, 2003 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Beex wrote: Spara ihop till ungefär 75%+ av priset för datorn och sen så kan du tjata lite och kanske diska i två veckor. Jag sparade iaf ihop till min burk genom att klippa gräset en hel sommar och tjata som fan. + att jag fick mitt barnbidrag varje månad.

Jo men det är det som är problemet, jag har pengar men dom nekar till att jag ska köpa en ny dator!

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
304231
April 5, 2003 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: [quote=Beex]Spara ihop till ungefär 75%+ av priset för datorn och sen så kan du tjata lite och kanske diska i två veckor. Jag sparade iaf ihop till min burk genom att klippa gräset en hel sommar och tjata som fan. + att jag fick mitt barnbidrag varje månad.

Jo men det är det som är problemet, jag har pengar men dom nekar till att jag ska köpa en ny dator!

Vad har de för argument då? Hur gammal är du förresten (spelar faktiskt roll)?

Öwall
Member
Medlem
304241
April 5, 2003 - 9:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Han är 17. Antagandet är baserat på att han skulle ta körkort nästa år.
Å andra sidan bör man överväga det faktum att man börjar läsa lite tidigare, och det innebär också kostnader...
Han är definitivt mellan 15 och 17 🙂

Jag har ett tips: Sommarjobba. Sen ska du se till att din pappa får en _FET_ skatteåterbäring. Det var så jag fixade min dator.

x-per
Member
Medlem
304267
April 5, 2003 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja jag är 17!
Ogrebeast kan du förklara vad det var för fel på mitt argument?
Alltså istället för att köpa Godis/Slitz/Jolt och andra småsaker man
egentligen inte behöver köpa (impulsköp), vilket mina föräldrar inte
har något att klaga på, så kunde jag ju likagjärna (hmm stava?) lägga det på en lite större sak men det får man ju inte bara för att det ligger i
deras "natur" att tro att allt är dyrare bara för att det är EN stor sak istället för många små! Om man skiter i att impulsköpa hela tiden så kan man ju få ihop till en dator på 1 år!

Ogrebeast
Member
Medlem
304303
April 5, 2003 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: Ja jag är 17!
Ogrebeast kan du förklara vad det var för fel på mitt argument?
Alltså istället för att köpa Godis/Slitz/Jolt och andra småsaker man
egentligen inte behöver köpa (impulsköp), vilket mina föräldrar inte
har något att klaga på, så kunde jag ju likagjärna (hmm stava?) lägga det på en lite större sak men det får man ju inte bara för att det ligger i
deras "natur" att tro att allt är dyrare bara för att det är EN stor sak istället för många små! Om man skiter i att impulsköpa hela tiden så kan man ju få ihop till en dator på 1 år!

Om vi säger så här. Jag tycker ABSOLUT INTE att du på något sätt ska riskera att du inte har pengar till ditt körkort. Känner flera som tänkt "Äsch, det tar jag senare när jag har mer tid" (eller nåt liknande) och är fortfarande utan kort idag "trots" att de är 22 år. Så du bör se till att du är helt säker på att du kommer ha c:a 10'000 kr till förfogande nästa år till körlektioner. Sedan beror ju slutsumman naturligtvis på hur mycket du redan kan när du börjar ta lektioner. Körkortet spelar större roll än du tror när du sen eventuellt gör lumpen eller ska söka jobb.

Men för att återgå till argumentationen med dina föräldrar så förstår jag både hur du och dina föräldrar tänker. Som jag förstått det är det så att:

- du har pengar nu som du kan köpa en dator för och bara behöver dina föräldrars tillåtelse, men de vill att du ska spara dem till nästa år

- du tycker att du borde få ihop pengar till körkortet genom att avstå ifrån impulsköp under ett år

Har jag fattat det rätt?

x-per
Member
Medlem
304323
April 5, 2003 - 10:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja Ogrebeast du har delvis rätt!
Jag har finansierat en dator!
Mina föräldrar har finansierat ett körkort!
Dom har invändningar eftersom dom inte förstår mitt behov av en ny dator, dom tror att min 733 mhz, 384 MbRam, 20 gig hårddisk räcker, men icke, jag har 129 Mb hårddiskutrymme kvar och jag har försökt att rensa men jag vill ha kvar mina filmer och Mp3:s, kunde kanske bränna dom men jag måste ju ha en andledning, eller hur? Min nuvarande datorn räcker inte för Spel/Program/Programering mm!
Det här handlar om priciper antagligen!

x-per
Member
Medlem
304327
April 5, 2003 - 10:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Ps. Dom håller på att ge sig, men då känner jag att jag har lurat dom till att göra något dom inte vill!
Gör jag fel?

Tack för alla svar!

Ogrebeast
Member
Medlem
304349
April 5, 2003 - 10:47 pm
sp_Permalink sp_Print

x-per wrote: Ps. Dom håller på att ge sig, men då känner jag att jag har lurat dom till att göra något dom inte vill!
Gör jag fel?

Tack för alla svar!

Okej, så pengarna finns där och det är bara övertalningen som fattas alltså? Nä jag tycker inte att det är fel att du eventuellt lyckas övertala dem, bara ni är överens. Det hela rör sig garanterat om att de är rädda för att du ska lägga ut pengar på onödiga saker och att du på så sätt lär dig att bli slösaktig. Vilket senare i livet skulle kunna straffa sig med din ekonomi när du är vuxen och du ska klara dig själv. Att misslyckas med uppfostran av sina barn är något som föräldrar ofta är LIVRÄDDA för. De tänker ofta i ett längre och djupare perspektiv än vad man tror.

Ok, nog hjärnskrynklat. Jag tycker att du som är 17 år borde vara mogen nog att kunna disponera dina pengar själv och avgöra vad som är nödvändigt att lägga pengar på. Du kan ju alltid se vad de svarar om du förklarar just det. De måste ju nån gång låta dig börja hantera dina pengar själv. Det handlar ju faktiskt om ett steg närmare att bli vuxen.

x-per
Member
Medlem
304355
April 5, 2003 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast är du doktor Phill eller nått? laugh laugh
Jag ska prova att förklara för dom idag då att jag som 17 åring börjar att kliva in i "vuxenvärlden" och att jag tycker att jag är tillräckligt mogen för att få min ekonomi att gå ihop!

Tack för alla svaren! Speciellt Gurun Ogrebeast

Öwall
Member
Medlem
304381
April 5, 2003 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Dr. Phil är snäll. Han ger vapen till barn.

x-per
Member
Medlem
304413
April 6, 2003 - 12:13 am
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: Dr. Phil är snäll. Han ger vapen till barn.

Hmm ja och Olle i "Fråga Olle" ger rakapparater till Indianer!
(lika sant) laugh

Ufojesus
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 20
305242
April 7, 2003 - 12:20 am
sp_Permalink sp_Print

När man är 17 frågar man inte föräldrarna om något, då fattar man egna beslut, speciellt när det handlar om något så trivialt som att köpa en dator. Vad har de med saken att göra ifall du har ca$hen?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 335
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL