February 12, 2003
Ufojesus wrote: När man är 17 frågar man inte föräldrarna om något, då fattar man egna beslut, speciellt när det handlar om något så trivialt som att köpa en dator. Vad har de med saken att göra ifall du har ca$hen?
Jo jag vet men man kan inte beställa en dator från datorbutiken.com om man är under 18! Så dom måste göra det!
January 4, 2001
x-per wrote: [quote=Ufojesus]När man är 17 frågar man inte föräldrarna om något, då fattar man egna beslut, speciellt när det handlar om något så trivialt som att köpa en dator. Vad har de med saken att göra ifall du har ca$hen?
Jo jag vet men man kan inte beställa en dator från datorbutiken.com om man är under 18! Så dom måste göra det!
Jo det kan man... man behöver bara kryssa i en ruta att man har föräldrarnas tillåtelse... datorbutiken ringer inte å frågar dina föräldrar direkt.. 🙂
Men så ska man inte göra, för det får man ju inte. Ville bara säga hur det funkar.. 😛
March 10, 2003
x-per wrote: [quote=Ufojesus]När man är 17 frågar man inte föräldrarna om något, då fattar man egna beslut, speciellt när det handlar om något så trivialt som att köpa en dator. Vad har de med saken att göra ifall du har ca$hen?
Men människa... om du nu måste vara 100% lydig liten ponke så kan du alltid betala i förskott, & samtidigt spara in en 50-lapp på frakten. Anledningen till att de har 18-årsgräns/tillåtelse från föräldrar är att de inte kan skicka fogden på dig ifall du struntar i att hämta ut paketet & sedan vägrar betala för deras förlorade inkomst. Betalar du i förskott är den problematiken ur vägen...
3 Guest(s)