July 27, 2002
PaiN wrote: Jag slapp undan allt med ett litet intyg.
I min mening finns bättre saker att göra än att springa runt med massa pojkar (och några få flickor) i skogen hela dagarna.
"Vänner" - Kan man få på annat håll.
"Fysik" - Kan man också skaffa sig på annat håll.
"Pengar" - Man kan bli rikare av att panta burkar.
"Bli man" - Tror man att man blir en man lumpen kommer man aldrig bli det.Dessutom är Sveriges försvar mest ett skämt. (Ojj, nu får jag massa gröna killar efter mig.)
Jag håller med på det, men jag tror det ligger lite sanning i att man mognar väldigt efter lumpen, men det stämmer kanske bäst in på folk som inte har mognat redan tillräckligt.
*Jag vill ha blåa gubbar efter mig
May 17, 2002
PaiN wrote: Jag slapp undan allt med ett litet intyg.
I min mening finns bättre saker att göra än att springa runt med massa pojkar (och några få flickor) i skogen hela dagarna.
"Vänner" - Kan man få på annat håll.
"Fysik" - Kan man också skaffa sig på annat håll.
"Pengar" - Man kan bli rikare av att panta burkar.
"Bli man" - Tror man att man blir en man lumpen kommer man aldrig bli det.Dessutom är Sveriges försvar mest ett skämt. (Ojj, nu får jag massa gröna killar efter mig.)
Det finns ganska många tjänster som inte innebär kuta i skogen, rättare sagt de flesta. Dessutom finns många grejer som du få lära dig gratis som man kan ha nytta av resten av livet. Dessutom så är det rätt kul ibland, men självklart inte alltid. Gör lumpen om du får chansen, du kommer bara ångra dig ibland.
August 8, 2003
Mm jag är säker. Inte att jag inte skulle tycka om att skjuta lite men för det första har jag ett jobb som jag verkligen behöver för att få lite pengar att röra mig med då efter studiebidraget försvinner, och den lilla lön som man får av lumpen känns lite liten.. För det andra tycker jag inte om den svenska staten så värst mycket. För det tredje så vill jag hellre slappa istället för att bli omkringbeordrad av någon adrenalinfylld galning.
May 17, 2002
Mind wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Mind]fixa falskleg åt mig så dyker jag upp i din plats.
fick du inte göra lumpen Mind?
nja, jag ville inte när jag mönstrade så jag fixade lite dåliga resultat med vilje, något jag ångrar just nu.
Så tänkte jag med, jag var osäker in i det sista, sedan så övertalade (:P) mönstringsförättaren mig. Idag när jag är klar så så är jag väldigt glad att ha gjort det. Det var väldigt kul att göra det och det var ändå roligare att mucka.
February 3, 2003
OCZ : Det var inte snällt 😛 haha
Gör som min kompis..Han var helt ärlig till psykologen och dom skickade hem han fort 😛 dom sade att han skulle ta skada av att göra lumpen. En annan misslyckades i styrketestet.
Jag vet inte om jag vill göra det eller inte. Tror inte det.
November 5, 2001
Om du nu inte gillar grejen med att försvara Sverige kan du ju se lumpen som en gratis utbildning. Skaffar man en vettig tjänst kan man lära sig oerhört mycket på statens bekostnad. Har precis tagit förarbevis för tung lastbil och erbjuds att köra och skriva upp civilt i januari. Dessutom mognar man mycket. Du lär dig arbeta i grupp under pressade förhållanden och lita fullt ut på dina kompísar i gruppen.
Gör lumpen! Jobba kan man göra resten av livet.
Ligger som KVM (MA600) på P4
October 6, 2003
Arny wrote:
Gör lumpen! Jobba kan man göra resten av livet.
Tänker ALDRIG i hela mitt liv göra lumpen.
Och jag kommer inte klara styrketestet, vare sig jag vill eller inte. Iallafall inte med min klena kropp. 😀
Så jag klarar mig undan, hoppas jag.
Har fått hem nåt brev nu ang. mönstring. Mår dåligt bara jag ser på det.
3 Guest(s)