June 19, 2002
Halloj, jag har funderat lite grand på att tillverka ett antal RheoBus:ar som klarar 20W per kanal, fyra kanler och lysdioder som ändrar färg vid +8v. Frågan är hur många som är intresserade av att köpa en, jag vill inte gärna köpa in en massa komponenter och kretskort för att sedan gå med förlust.
Min prisidé är 300kr för en byggsats med alla delar (komponenter + kretskort) och 350-400kr för en färdiglödd.
Jag kommer även att skicka med en liten mall så att man kan borra hål i en 5.25"-faceplate för den.
Hur många skulle vara intresserade av att köpa en?
April 20, 2002
Har du chans att lägga upp en bild på en färdig produkt så man ser hur det blir så kanske...:D
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
June 19, 2002
Freeze wrote: du måste ju kunna hitta nått ställe som säljer billigare för annars kan man juh köpa en i nån datorbutik för samm pris(färdig o fabriks tilverkad asså)....vart köper du ifrån isf??
Jag bygger själv!
Jag gör en PCB-layout, beställer ett antal kretskort ifrån ett företag och köper in komponenter ifrån elfa. Det blir ganska mkt billigare att beställa ifrån elfa om man köper > 100 av varje produkt, men man förlorar en del om man inte får sålt tillräckligt.
June 19, 2002
jompz wrote: Jo helt klart intresserad för en byggsats 😀
Blir roligare så istället för att köpa en ny..
Hur många måste vara intresserade 100% för att detta ska gå i lås?
Jag har inte riktigt bestämt det än, men om jag köper 50 kretskort och tillräckligt med komponenter för att göra 25 stycken ifrån elfa så behöver jag få sålt ungefär 15 stycken för att det ska gå ihop om jag inte minns helt fel. Jag ska räkna lite mer och kolla runt nu när skolan börjar (mycket dötid på datalektionerna kanske).
Ska även prata med elfa och se om jag kan få köpa till billigare priser även i mindre kvantiteter.
February 1, 2002
[NH wrote: Noddan]Halloj, jag har funderat lite grand på att tillverka ett antal RheoBus:ar som klarar 20W per kanal, fyra kanler och lysdioder som ändrar färg vid +8v. Frågan är hur många som är intresserade av att köpa en, jag vill inte gärna köpa in en massa komponenter och kretskort för att sedan gå med förlust.
Min prisidé är 300kr för en byggsats med alla delar (komponenter + kretskort) och 350-400kr för en färdiglödd.
Jag kommer även att skicka med en liten mall så att man kan borra hål i en 5.25"-faceplate för den.
Hur många skulle vara intresserade av att köpa en?
Tjo!
Intresse anmälan inskickad härmed. På 1 byggsats.
🙂
June 19, 2002
Haha, med tanke på antalet som har skrivit i tråden så kommer jag nästan garanterat att fixa detta..
Jovisst, jag kan fixa en 3d-bild men den kan skilja sig lite ifrån den slutgiltiga produkten.
Jag vill gärna ha feedback på om ni har några speciella önskemål som skulle vara bra att ta med. T.ex olika färger på lysdioder och dyligt, så att jag kan se vad som önskas och se om det går att lösa.
Jag sätter mig och designar lite grand nu då 🙂
July 18, 2001
jag har gjort en rheobus av den instruktionen som redan finns på nh.. men jag ändrade lite, blåa dioder mm 😀
bild på den och min dator (gammal, så det är lite stökigt 😀 )
April 20, 2002
whoracle wrote: jag har gjort en rheobus av den instruktionen som redan finns på nh.. men jag ändrade lite, blåa dioder mm 😀
Står din dator i badrummet?
🙂
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
November 26, 2002
Tintin wrote: [quote=whoracle]jag har gjort en rheobus av den instruktionen som redan finns på nh.. men jag ändrade lite, blåa dioder mm 😀
Står din dator i badrummet?
🙂
hahahahahahahaha jag var på kräftskiva för en vecka sen, och de hade EXAKT samma sorts kakel i badrummet.
November 26, 2002
Gueno wrote: [quote=[NH]Noddan]RheoBus
En vad?
https://www.nordichardware.se/guider/Moddning/2002/gor_egen_rheobus/
1 Guest(s)