June 19, 2002
Den kommer att ha samma kretsar som de i guiden, men en kvadruppel OpAmp kommer att se till att lysdioderna ändrar färg. Lämnar antagligen utrymme för en trimpotentiometer på varje kanal om man vill ställa in när de ändrar färg, men med byggsatsen följer endast motstånd.
De som vill kommer även att kunna köpa endast ett kretskort.
June 19, 2002
Jag kommer antagligen att ha standard på grön/röd men man kan givetvis sätta dit en blå om man vill. Anledningen till att jag inte kan ha flera färger att välja mellan är att jag då måste ha en massa lysdioder här som jag aldrig får sålt.
Jag skickar med en mall så att det blir lätt att haxxa in den i sin 5.25"-plats. Jag funderar även på att göra den kompatibel med sunbeams front som går att köpa på gtek för 79 spänn, då får man även med rattar.
July 18, 2001
Tintin wrote: [quote=whoracle]jag har gjort en rheobus av den instruktionen som redan finns på nh.. men jag ändrade lite, blåa dioder mm 😀
bild på den och min dator (gammal, så det är lite stökigt 😀 )
Står din dator i badrummet?
🙂
faktum är att det har varit ett badrum.. numera är det endast jag som håller till här :bgrin:
July 27, 2002
whoracle wrote: [quote=Tintin][quote=whoracle]jag har gjort en rheobus av den instruktionen som redan finns på nh.. men jag ändrade lite, blåa dioder mm 😀
🙂
faktum är att det har varit ett badrum.. numera är det endast jag som håller till här :bgrin:
Svalt på varma sommardagar i såna där rum iaf. 🙂
July 18, 2001
Callister wrote: [quote=whoracle][quote=Tintin][quote=whoracle]jag har gjort en rheobus av den instruktionen som redan finns på nh.. men jag ändrade lite, blåa dioder mm 😀
🙂
har en termometer precis innanför fönstret och den har visat typ 30-33C när jag kommit å satt mej här inne ibland, men med fönstret helt öppet blir det svalt ganska så fort..
July 27, 2002
whoracle wrote: [quote=Callister][quote=whoracle][quote=Tintin][quote=whoracle]jag har gjort en rheobus av den instruktionen som redan finns på nh.. men jag ändrade lite, blåa dioder mm 😀
🙂
har en termometer precis innanför fönstret och den har visat typ 30-33C när jag kommit å satt mej här inne ibland, men med fönstret helt öppet blir det svalt ganska så fort..
OK. 🙂
Farsan har ett stort rum nere i källaren som är musik rum, där kan du sitta när det är HEMSKT varmt, ändå är det svalt där nere. 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
July 18, 2003
Jag är intresserad, men går det inte att göra så att t.ex. en blå lysdiod lyser mer när men vrider på mer spänning?
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
April 20, 2002
Ja man blir ju lite intresserad faktiskt.
Och det är ju inte mycket pengar.
Men vi får se.
Bild på färdig produkt och exakt pris så kan man ju bestämma sig.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 18, 2003
[NH wrote: Noddan][quote=*blitz*]Jag är intresserad, men går det inte att göra så att t.ex. en blå lysdiod lyser mer när men vrider på mer spänning?
Jag ska kika på det, men det borde gå tycker jag.
isåfall så är jag väldigt intresserad.
Kom på en sak till. Går det göra så att det lyser under själva ratten som på denna bild:
http://www.eksitdata.com/gfx/3,5bay.jpg
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
June 19, 2002
*blitz* wrote: [quote=[NH]Noddan][quote=*blitz*]Jag är intresserad, men går det inte att göra så att t.ex. en blå lysdiod lyser mer när men vrider på mer spänning?
Jag ska kika på det, men det borde gå tycker jag.
isåfall så är jag väldigt intresserad.
Kom på en sak till. Går det göra så att det lyser under själva ratten som på denna bild:
http://www.eksitdata.com/gfx/3,5bay.jpg
Jo det är det jag hade tänkt att försöka åstakomma på ett eller annat sätt, har beställt lite plexi som jag ska labba med till helgen hade jag tänkt.
1 Guest(s)