October 23, 2004
I`m straight
Edit : småintressant tråd faktiskt.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
March 11, 2003
dreamweaver wrote:
Jag har aldrig gillat S&K, och kan tyvärr inte säga så mycket om buskis eftersom de är de enda jag stött på.Iofs tycker jag det är klockrent roligt med han som går omkring med sin portfölj högt hållen och talar långsamt ("Deet kveettar laaa?"). Han lyckas verkligen trycka på självklara saker i vardagen och får det att verka roligt!
Exempel:
Kontrollant: Du får inte klättra i stegen när du är ensam! Kom ner! Det är olagligt!
Nissen: Jaaoo, men du är ju här nuuu.
Kontrollant: Jo, men du var ensam innan jag kom!
Nissen: Huur vet du deeet? Du var ju'nte häär.Så enkelt - så roligt!
Klassikern:
Bilist: Flytta på dig!
Nissen: Vaaaooo?
Bilist: Flytta på dig! Jag flyttar inte på mig för en idiot!
Nissen: Nähä, men deet gör jaauug. *kliver åt sidan* :)RHoppsan, nu blev det OT. A ja, lite humor finns det alltid uttrymme för hoppas jag. 🙂
Buskis är ju all självklar humor på låg nivå. Gärna med vanlig vardagsproblem som bas. Därför går det ju hem ganska ofta.
Tråkigt nog är buskisen hatad av kultureliten, och det blir ganska uppenbart då de gärna höjer t.ex Gardell till skyarna, samtidigt som de spyr galla över just Stefan och Krister, trots att mångt och mycket är precis samma sorts humor.
Ett annat exempel är ju t.ex. filmen Kopps. Hur rolig som helst. Grym buskisvarning egentligen. Och hade det inte varit för att det är Josef Fares som har gjort den, så hade alla i kultureliten hatat den över allt annat.
denstore wrote: [quote=Tindy]Vem har röstat homo?? 😕
Antagligen någon som senare kommer att ställa sig undrande om vem som har gjort det....
Snygg passning..
Hetero här iaf..Aldrig funderat över annat..
Får väl se den dagen alla fruntimmer blivit tokfula feminister, då kanske man får revidera sin sexualitet..
*Edit*
Känner 3 fjollor, men inte så att jag direkt umgås med dessa, mera att man hejjar när man råkar möta dem på konsum eller så..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 10, 2002
dreamweaver wrote: Allmän fundering: Tycker bögar att det är extra skönt att skita? :-k 😛
Där var en bög på skolan när vi hade någon tema-dag. Någon frågade hur det var att ta den i tvåan. Han berättade då att det var lika skönt som att vara riktigt skitnödig och få komma till en toalett och släppa ut.
May 1, 2005
denstore wrote: Buskis är ju all självklar humor på låg nivå. Gärna med vanlig vardagsproblem som bas. Därför går det ju hem ganska ofta.
Tråkigt nog är buskisen hatad av kultureliten, och det blir ganska uppenbart då de gärna höjer t.ex Gardell till skyarna, samtidigt som de spyr galla över just Stefan och Krister, trots att mångt och mycket är precis samma sorts humor.
Ett annat exempel är ju t.ex. filmen Kopps. Hur rolig som helst. Grym buskisvarning egentligen. Och hade det inte varit för att det är Josef Fares som har gjort den, så hade alla i kultureliten hatat den över allt annat.
Nja, buskis har väl mer eller mindre blivit synonymt med bondkomik, alltså väldigt lantlig humor som är oborstad. Även om humorn är densamma i grund och botten om man jämför med annan "låghumor" så kommer de i annan förpackning. En torr engelsman kan ju dra samma skämt som en snusfull svensk bonde, men upplevs helt olika. Vi snackar ju om samma sak här, bara det att jag tycker att begreppet "buskis" idag bör vara en benämning på "bondkomisk" låghumor.
May 1, 2005
Dehman wrote: [quote=dreamweaver]Allmän fundering: Tycker bögar att det är extra skönt att skita? :-k 😛
Där var en bög på skolan när vi hade någon tema-dag. Någon frågade hur det var att ta den i tvåan. Han berättade då att det var lika skönt som att vara riktigt skitnödig och få komma till en toalett och släppa ut.
Om det är lika skönt, så har jag "bögskönt" varje gång jag dumpar på toa alltså. 😀
Citat-tråden wrote: Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit JÄÄVLIGT skitnödig! // Ogrebeast
February 1, 2002
dreamweaver wrote: Buskisen är faktiskt tyvärr en klart utrotningshotad humorart.
Jag hade gillat S & K om det inte vore för deras förkärlek för lyteskomik. Dock så kan de vara jävligt lustiga ibland.
Jag har aldrig gillat S&K, och kan tyvärr inte säga så mycket om buskis eftersom de är de enda jag stött på.
Iofs tycker jag det är klockrent roligt med han som går omkring med sin portfölj högt hållen och talar långsamt ("Deet kveettar laaa?"). Han lyckas verkligen trycka på självklara saker i vardagen och får det att verka roligt!
Exempel:
Kontrollant: Du får inte klättra i stegen när du är ensam! Kom ner! Det är olagligt!
Nissen: Jaaoo, men du är ju här nuuu.
Kontrollant: Jo, men du var ensam innan jag kom!
Nissen: Huur vet du deeet? Du var ju'nte häär.
Så enkelt - så roligt!
Klassikern:
Bilist:Flytta på dig!
Nissen:Vaaaooo?
Bilist: Flytta på dig! Jag flyttar inte på mig för en idiot!
Nissen:Nähä, men deet gör jaauug. *kliver åt sidan* :)R
Hoppsan, nu blev det OT. A ja, lite humor finns det alltid uttrymme för hoppas jag. 🙂
heh......
Straight här med..
March 21, 2003
Dehman wrote: [quote=dreamweaver]Allmän fundering: Tycker bögar att det är extra skönt att skita? :-k 😛
🙄
/me är hetro iaf ... om möjligt lite asexuell
February 12, 2003
LorD_Kvadd wrote: Mean Machine: Hrm yeah riight du är 😉 jag såg allt hur du tittade på mig 😛 haha
Ontopic: Något i stil med bisexuell
Okej, du blandar in bisexuell i den där meningen...
Nu blir jag fan rädd. Eller inte, men ändå.
Fyi, jag har faktiskt nästan en tjej på gång nu. 😛
2 Guest(s)