September 12, 2001
Bjornstrom wrote: Nord: så vars vill du komma med denna fråga?
Han letar desperat efter fördomar att bygga vidare på. 😉
Om vi kunde räkna upp den procentuella andelen besökare från Sthlm till Norrland eller tvärtom så vinner Norrland överlägset.
Stockholmare orkar inte åka hit upp i rädsla för att få ens fördomar krossade. 😉
Vi övriga som har sett och upplevt bägge sidorna har en bättre underbyggd faktaunderlag. 😉
August 9, 2005
Mind wrote: jaha är det en plats, jag brukar kalla mina polare för fjollträsk pga dom är så j**la fega och för ofta backar ur när det vankas PARTY!
I det riktiga fjollträsk är det inte alltför många som backar ur när det vnakas party. 🙂
skiroy wrote:
Stockholmare orkar inte åka hit upp i rädsla för att få ens fördomar krossade.
Vi övriga som har sett och upplevt bägge sidorna har en bättre underbyggd faktaunderlag.
Jag är också en god ambassadör, har varit i Påläng ett par dagar, det borde räknas som norrlandsvistelse. 🙂 (Ligger strax ovanför Kalix)
November 21, 2005
skiroy wrote: [quote=Bjornstrom]Nord: så vars vill du komma med denna fråga?
Om vi kunde räkna upp den procentuella andelen besökare från Sthlm till Norrland eller tvärtom så vinner Norrland överlägset.
Stockholmare orkar inte åka hit upp i rädsla för att få ens fördomar krossade. 😉
Vi övriga som har sett och upplevt bägge sidorna har en bättre underbyggd faktaunderlag. 😉
heh, finns ju inget att köra i norrland =)
3 ggr dessvärre..
2 genom jobbet, och 1 för att hjälpa en dam i nöd.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 17, 2005
Johan- wrote: [quote=skiroy][quote=Bjornstrom]Nord: så vars vill du komma med denna fråga?
heh, finns ju inget att köra i norrland =)
Göra eller köra? Om du menar göra, så finns det nog saker att göra här också...
September 12, 2001
Darakir wrote:
[quote=skiroy] Stockholmare orkar inte åka hit upp i rädsla för att få ens fördomar krossade.
Vi övriga som har sett och upplevt bägge sidorna har en bättre underbyggd faktaunderlag.
Jag är också en god ambassadör, har varit i Påläng ett par dagar, det borde räknas som norrlandsvistelse. 🙂 (Ligger strax ovanför Kalix)
Utmärkt...du har iallafall sett och vidgad lite vyer. 🙂
Har du släkt där eller ?
Var det trevligt ?
Dinos wrote: pffffft
Vad nu då ?
Johan- wrote: heh, finns ju inget att köra i norrland 🙂
Köra ?
utveckla... 🙂
July 4, 2003
skiroy wrote: [quote=Bjornstrom]Nord: så vars vill du komma med denna fråga?
Bjornstrom Jag ville bara se om folk som har lite fördomar om Sthlm har de berättigade eller inte.
skiroyJag vet inte om du har missat att vecka 9 varje år så invarderas de Norrländska fjällen av Stockholmare ?
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
September 12, 2001
Nord wrote: [quote=skiroy][quote=Bjornstrom]Nord: så vars vill du komma med denna fråga?
Bjornstrom Jag ville bara se om folk som har lite fördomar om Sthlm har de berättigade eller inte.
skiroyJag vet inte om du har missat att vecka 9 varje år så invarderas de Norrländska fjällen av Stockholmare ?
Ja och det är dikeskörningsfestival och konsten att festa järnet som gäller då.
Det är inte utan anledning att stockholmare kallas för skräniga fiskmåsar just då. 😀
Jag har jobbat i Åre och upplevt detta på plats så jag vet.
Samt att jag även har jobbat i Riksgränsen men då är det lugnare folk som åker dit med mer fokus på skidåkning så det finns alla typer ändå. 🙂
July 4, 2003
skiroy wrote: [quote=Nord][quote=skiroy][quote=Bjornstrom]Nord: så vars vill du komma med denna fråga?
Ja och det är dikeskörningsfestival och konsten att festa järnet som gäller då.
Det är inte utan anledning att stockholmare kallas för skräniga fiskmåsar just då. 😀
Jag har jobbat i Åre och upplevt detta på plats så jag vet.
Samt att jag även har jobbat i Riksgränsen men då är det lugnare folk som åker dit med mer fokus på skidåkning så det finns alla typer ändå. 🙂
Jag kan inte annat än att hålla med dig på de punkterna 😉 Party är nIce och afterski är ju hur grymt som helst! 😛 Mycket dikesfestival brukar det vara också ja. Det är många gånger man undrar hur det egentligen har gått till.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
August 9, 2005
skiroy wrote: [quote=Darakir]
[quote=skiroy] Stockholmare orkar inte åka hit upp i rädsla för att få ens fördomar krossade.
Utmärkt...du har iallafall sett och vidgad lite vyer. 🙂
Har du släkt där eller ?
Var det trevligt ?
Ett par kompisar som flyttade dit faktiskt.
Det var mycket trevligt, synd att det ligger så långt bort.
November 21, 2005
Johan- wrote: heh menade självklart göra, men vid närmare eftertanke finns det ngt(n) som är värd att köra i norrland?
jag är trött och bakis
Snöskoter bl.a..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
3 Guest(s)