October 7, 2002
Byter sällan mobiltelefon. Har en SE T230 just nu, haft den ett år. Kommer ha den åtminstone ett eller två år till var tanken. Innan dess hade jag en Nokia 3310 i tre år...
EDIT: Min mamma tar nog rekordet i den här tråden på att använda en telefon länge (och nej, hon har aldrig haft någon annan). Hon har samma som hon alltid haft (sedan vårt första mobilabbonemang alltså). En Ericsson GH198. De var väldigt populära när den köptes - runt 1994-1995 någonting... Som kuriosa kan nämnas att den har fem ringsignaler att välja på, och kan ta emot (men inte skicka) SMS.
EDIT2: Bara för att slänger jag in en bild med. 😛 Hint om storleken: den kallas "tegelstenen" i familjen vilket är lite (men inte mer) orättvist.
January 6, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=Gueno]T39... Farsan har 12 stycken T39or.
Är inte säker på att han gillar den. 🙄
Det är en bra telefon men det där verkar ju ha gått till överdrift. Du kan hälsa honom att han kan skicka en till mig, jag behöver dryga ut min Ericssonsammling.
Kan du skicka en ? be farsan att skicka en till mig , jag har ju en själv här så jag ska prova på att köra SLI =).
November 22, 2003
"Personbästa" är 14 mobiler under ett år.
Nokia 3310, 3200, 5100
SonyEricsson T28s, T29, T39, T65, T300, T600, T610
Samsung E700
Motorola V100, A920
LG U8120
Sämsta mobilen av dessa var V100, hade tolv timmars passningstid om jag inte pratade i den. Cirka 10% av den passningstid som Motorola påstod att den hade.
Kör på LG:n idag, inte haft något större strul med den. Enda strulet berodde på att jag lånade flickvännens laddare en gång. Den förstörde mobilerna som laddades i den.
Mobilen hänger sig ibland men då är det bara att starta om den. Ungefär som med Windows.
Köpte min nuvarnde Nokia 3210 för typ 2 år sen...Begagnad..
Köpte nytt batteri för ca:1 år sen, funkar kanon..
Varför byta när den man har fungerar???
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 12, 2004
TERdON wrote: Byter sällan mobiltelefon. Har en SE T230 just nu, haft den ett år. Kommer ha den åtminstone ett eller två år till var tanken. Innan dess hade jag en Nokia 3310 i tre år...
EDIT: Min mamma tar nog rekordet i den här tråden på att använda en telefon länge (och nej, hon har aldrig haft någon annan). Hon har samma som hon alltid haft (sedan vårt första mobilabbonemang alltså). En Ericsson GH198. De var väldigt populära när den köptes - runt 1994-1995 någonting... Som kuriosa kan nämnas att den har fem ringsignaler att välja på, och kan ta emot (men inte skicka) SMS.
EDIT2: Bara för att slänger jag in en bild med. 😛 Hint om storleken: den kallas "tegelstenen" i familjen vilket är lite (men inte mer) orättvist.
Har 2 sådana.
dom ska man spara, det är värde i dom. 😀
November 22, 2001
Rekordet är väl när jag bytte från min T39 till samsung e700 och senare till en a925. Det var inom ett år.
T39 är överlägset den telefon jag varit mest nöjd med, skulle byta tillbaka till den direkt om jag bara hade haft råd att köpa en Ipaq eller liknande.
Har vant mig så vid handdator-finesserna i a925'an att jag inte kan vara utan dem 🙁
Bästa och första mobilen jag hade var en NMT 900 Motorola Flare tror jag den hette..Funkade i alla väder, vart än man befann sej..
Har allt som allt haft 4 mobiler kom jag fram till..
Först Motorola Flare, sen en Philips Diga.
Nokia 3110
och nu en Nokia 3210.
Typ 4 mobiler på 10 år, gör 2,5 år på varje typ.
Tror jag köpte NMT 900 1995, men är inte bensäker på det..
Nån som vet när Flare för NMT 900 kom??
Den hade nyss börjat säljas när jag köpte min iaf..
Hade iofs en Ericson Hotline (Modell mindre resväska) ett tag, men det var en tjänstelur till bilen, inte en egen.
*Edit*
Använder telefonen huvudsakligen till att ringa med.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 17, 2004
set ut som att det flesta här har valt:
1-3 (Orkar inte byta mobil hela tiden:)
Verkar ändå vettigt att ha en och samma mobil tills den börjar krångla.
själv hade jag lite extra pengar på att sätta på mobiler så ville testa mig lite framåt. och klart så fick man tillbaka nästan alla pengar för dom 🙂 alla var beg köpta.
Tycker dom ska börja göra en mobil som är liiten och har kamera + färgdisplay, videoinspelning och mp3 och lite andra småfunktioner. den nyaste LG 3G mobilen är nog ganska nära. nån som har den, vad tycker du om den? LG 8120 som har ytter färgdisplay. hur mycket minne finns det på dem? kan man koppla in en till minne?
z1010n som jag hade för ett tag sen var ganska perfekt mobil bara att den hade lite för dålig kamera kvalité och för stor(tycker jag) 🙂
June 23, 2002
En.. brukar bli att jag byter efter 1år ungefär.
Har en Nokia 3200 nu men ska köpa ny mobil i slutet av månaden, kan dock inte bestämma mig om jag ska ha kvar 2G eller om man ska byta till 3G.
Några som kan komma mer lite ris och ros om 3G, alla jag har snackat med har haft blandade åsikter om det. Så det är jävligt svårt. Men skulle tro att det blir en K700i om jag har kvar 2G, eller har ni bättre förslag? Har cirka 2000kr att lägga.
February 16, 2004
Endast ericsson här. Saknar min T68 pågrund av att den är den minsta telefonen. Har nu T310 tänkte byta engång men telefonerna som görs nu blir bara större med undantag av några få. Ska skaffa ny när de gör nån som T68:an väntar hoppas det dyker upp innan denna telefon ger upp.
1 Guest(s)