July 27, 2004
Callister wrote: Hmm Engelska har i princip enklare grammatik än Svenska, tycker jag.
Stämmer! Men å andra sidan är engelska språket så mycket ordrikare, inte minst när det gäller adjektiv, att det är svårt att lära sej allt.
Jag kan till exempel inte skriva en vetenskaplig artikel på korrekt engelska eftersom jag hela tiden då har fel ordval. Innehåll, stavning och grammatik blir korrekt, men alltför många ord blir bara ekvivalenta synonymer till de vedertagna benämningarna och uttrycken.
(Försökte en gång i skolan (LiTH), men texten såg ut att vara skriven med rödpenna när jag fick tillbaka den efter rättning. )
/Olle
October 25, 2003
Smirnoff wrote: [quote=Tindy]Svenska och Engelska (pratar bättre engelska än svenska)
Går loakala engelska skolan eller 😕
Nepp.
Men jag är bara det, klarar av att läsa engelska böcker bättre än svenska och pratar hellre engelska.
Vet igentligen inte varför, båda föräldrarna är svenska, kanske har suttit för mycket framför datorn 😛
July 11, 2002
Tindy wrote: [quote=Smirnoff][quote=Tindy]Svenska och Engelska (pratar bättre engelska än svenska)
Nepp.
Men jag är bara det, klarar av att läsa engelska böcker bättre än svenska och pratar hellre engelska.
Vet igentligen inte varför, båda föräldrarna är svenska, kanske har suttit för mycket framför datorn 😛
o spelat för mycket CS
June 23, 2002
Smirnoff wrote: [quote=Tindy][quote=Smirnoff][quote=Tindy]Svenska och Engelska (pratar bättre engelska än svenska)
Nepp.
o spelat för mycket CS
Skulle man lära sig engelska av CS?
Av CS lär man sig bara "n00b" "wtf" "roflol" fittn00b" "plz" "omg hs" "LOTTO"
osv..
October 25, 2003
macrus wrote: [quote=Smirnoff][quote=Tindy][quote=Smirnoff][quote=Tindy]Svenska och Engelska (pratar bättre engelska än svenska)
Nepp.
o spelat för mycket CS
osv..
Har faktiskt nästan aldrig spelat CS, tycker att det är rätt så menlöst.
Q3 ska det var 😛
June 23, 2002
Tindy wrote: [quote=macrus][quote=Smirnoff][quote=Tindy][quote=Smirnoff][quote=Tindy]Svenska och Engelska (pratar bättre engelska än svenska)
Nepp.
o spelat för mycket CS
osv..
Q3 ska det var 😛
Tycker det verkar vara samma sak i Q3.
Q3 spelarna har inte betätt sig ett dugg bättre än CS-spelarna, snarare värre. Iaf på det gamerlanet jag var på. 😕
Vad jag gjorde där kan man ju fråga sig.
Drog f.ö hem dagen innan den var slut då jag tyckte lanet sög.
October 25, 2003
macrus wrote: [quote=Tindy][quote=macrus][quote=Smirnoff][quote=Tindy][quote=Smirnoff][quote=Tindy]Svenska och Engelska (pratar bättre engelska än svenska)
Nepp.
o spelat för mycket CS
osv..
Q3 ska det var 😛
Tycker det verkar vara samma sak i Q3.
Q3 spelarna har inte betätt sig ett dugg bättre än CS-spelarna, snarare värre. Iaf på det gamerlanet jag var på. 😕
Vad jag gjorde där kan man ju fråga sig.
Drog f.ö hem dagen innan den var slut då jag tyckte lanet sög.
Nej, igentligen är det ingen skillnad på människorna, det är bara det att spelet är roligare.
Men dra nu inte alla gamers över en kant, var på remedy GZ och det var kul som fan, jag spelade kanske max 2 timmar på hela lanet.
4 Guest(s)