February 23, 2004
Hej
Studerar på universitet. Vi läser en kurs just nu som jag tog förra året då jag studerade på ett annat program. Mao skall jag hoppa över den kursen då jag redan har godkänt i den. Kursen är på 3 poäng.
Var kan jag hitta information om hur många poäng osv man är tvungen att ta för att få fullt studielån?
Har kollat på CSN's hemsida men inte hittat något.
TPF
Peter
February 23, 2004
Okej så första året man löser studielån kan man missa 15 poäng och få ut fullt studielån och resten av tiden får man bara missa 10 poäng för att få fullt studielån mao?
Säg vad skulle hända om man missade 11 poäng andra året då? Hur stort är avdraget på studielånet då som man går miste om?
March 1, 2003
pcw wrote: Säg vad skulle hända om man missade 11 poäng andra året då? Hur stort är avdraget på studielånet då som man går miste om?
drar du en snyftare för tanterna på CSN så brukar sånt reda ut sig...
"min hund/mamma/dator dog och jag mådde dåligt och missade en kurs..."
June 30, 2001
pcw wrote: Okej så första året man löser studielån kan man missa 15 poäng och få ut fullt studielån och resten av tiden får man bara missa 10 poäng för att få fullt studielån mao?
Ja
pcw wrote: Säg vad skulle hända om man missade 11 poäng andra året då? Hur stort är avdraget på studielånet då som man går miste om?
Då får du inte din ansökan beviljad, men det finns sätt att få lite pengar ändå. Man kan till exempel skicka in ett personlig brev där man berättar varför det har gått dåligt osv så kanske man kan få det beviljat ändå om man har tur. Sedan så är det många som byter program för att få CSN.
February 23, 2004
Mathias wrote:
Då får du inte din ansökan beviljad, men det finns sätt att få lite pengar ändå. Man kan till exempel skicka in ett personlig brev där man berättar varför det har gått dåligt osv så kanske man kan få det beviljat ändå om man har tur. Sedan så är det många som byter program för att få CSN.
Oj är det så hårda bud? Bara om man missar med 1 poäng?
November 5, 2001
pcw wrote: [quote=Arny][quote=Mathias]25 poäng första året, därefter 30 poäng per år.
Nja, har för mig att det där är ändrat från och med år. Läste nånstans att det räcker med 20p första året och 25p på efterföljande år.
Hmm källa?
Csn wrote: Som studerande i grupp 1 har du rätt till fortsatta studiemedel om du uppnår 25 poäng under de första 40 veckorna. Därefter är resultatkravet 75 procent av ditt studieåtagande exempelvis 30 poäng under 40 veckor.
Jag hade uppenbarligen fel. Var någonting jag hört bara. Rykten är farliga...
May 1, 2005
pcw wrote: [quote=Mathias] Då får du inte din ansökan beviljad, men det finns sätt att få lite pengar ändå. Man kan till exempel skicka in ett personlig brev där man berättar varför det har gått dåligt osv så kanske man kan få det beviljat ändå om man har tur. Sedan så är det många som byter program för att få CSN.
Oj är det så hårda bud? Bara om man missar med 1 poäng?
Du får sommaren och augusti på dig att komplettera poängen med omtentor. Men missar du augustitentorna och ändå står där med 11 saknade poäng, ja då är det jobbigt.
1 Guest(s)