September 30, 2004
January 22, 2003
Zmozie wrote: Vet inte riktigt om jag vill det, är väldigt tävlingsinriktad och gillar utmaningar, men är inte särskillt intresserad av att vara med och kriga ifall det skulle bli krig.
Är lika dan själv, men jag skulle inte ha något emot att gå ut i krig för att försvara Sverige och vill göra lumpen just därför.
April 20, 2005
NES_Boy wrote: [quote=Zmozie]Vet inte riktigt om jag vill det, är väldigt tävlingsinriktad och gillar utmaningar, men är inte särskillt intresserad av att vara med och kriga ifall det skulle bli krig.
Är lika dan själv, men jag skulle inte ha något emot att gå ut i krig för att försvara Sverige och vill göra lumpen just därför.
'
Skrev lite otydligt, menade egentligen att jag inte vill kriga för EU, att försvara Sverige har jag inget emot. 😀
July 11, 2002
Helix: Frugan 🙄 ?
Mönstrat och jag ska göra den, boden i19 i alla ära & heder 😎
Vill bara säga till er mönstrings/lumpen vägrare , visst 1år. gone. men 1år, ett bra år.
kamrater, lärdom, sammarbeta, uthållighet mm.
Saker o ting som du kanske inte lär dig, o inte blir utformad.
Dessa kunskaper/egenskaper efterfrågas mer i dagenssamhälle.
Jag valde att göra lumpen dels för att prova på något helt nytt, pojkdröm över att saker o ting smäller, dels för att ta en funderare över vad jag egentligen vill göra i livet,
Ser fram emot lumpen, hoppas den verkligen ger mig som många andra nämner det.
November 23, 2001
Smirnoff wrote: Helix: Frugan 🙄 ?
Mönstrat och jag ska göra den, boden i19 i alla ära & heder 😎
Vill bara säga till er mönstrings/lumpen vägrare , visst 1år. gone. men 1år, ett bra år.
kamrater, lärdom, sammarbeta, uthållighet mm.
Saker o ting som du kanske inte lär dig, o inte blir utformad.
Dessa kunskaper/egenskaper efterfrågas mer i dagenssamhälle.Jag valde att göra lumpen dels för att prova på något helt nytt, pojkdröm över att saker o ting smäller, dels för att ta en funderare över vad jag egentligen vill göra i livet,
Ser fram emot lumpen, hoppas den verkligen ger mig som många andra nämner det.
Helt rätt! Jag var tveksam, men efter 10 månader så har jag blivit lite av en stridspitt som är med i FBU och funderar på Hemvärnet snart.
Bästa året i mitt liv, är dock besviken på mig själv i efterhand att jag inte tackade ja till BFA-tjänsten som jag blev erbjuden (typ extraofficer, 1år). Tackade nej pg.a. pendlingen och jag ville plugga vidare innan det blev för sent. Men men, det var så bra så i efterhand ångrar jag mig.
February 4, 2003
Har mönstrat och är antagen på P7, Skåne som Stridsfordonskytt/förare (GC902).
Ville göra lumpen inledningsvis. Men velar litegrann nu av någon anledning, mest för att alla andra verkar göra massa annat kul nu efteråt.
Men jag tror att när jag väl hamnar där så kommer jag trivas och tycka det är det bästa jag gjort ändå.
@Dehman: Trevligt. Halmstad. Får du vara med om lite av livet i Halmstad på sommaren. Här har man varit mycket i sitt liv, ska bli skönt att komma iväg härifrån nu. Så nu gör jag besök i dina trakter snart, och du i mina. Men visst P7 är i skogen, men ändå. Lät fint!
Några som har erfarenheter av GC902 och/eller P7?
October 14, 2002
davidhellmyrs wrote: Har mönstrat och är antagen på P7, Skåne som Stridsfordonskytt/förare (GC902).
Ville göra lumpen inledningsvis. Men velar litegrann nu av någon anledning, mest för att alla andra verkar göra massa annat kul nu efteråt.
Men jag tror att när jag väl hamnar där så kommer jag trivas och tycka det är det bästa jag gjort ändå.
@Dehman: Trevligt. Halmstad. Får du vara med om lite av livet i Halmstad på sommaren. Här har man varit mycket i sitt liv, ska bli skönt att komma iväg härifrån nu. Så nu gör jag besök i dina trakter snart, och du i mina. Men visst P7 är i skogen, men ändå. Lät fint!
Några som har erfarenheter av GC902 och/eller P7?
jag var gc901 förare, och de va grymt 🙂 du kommer få sova mest av alla soldater då det är massa säkerhetes regler att förarna måste få sova mnst 6timmar ihållande sömn varje natt 🙂 så inga jobbiga vaktpass för dig inte ! och du kommer ha de skitkul ! alltid kul att köra försvarsmaktens fordon! GRATTIS SÄGER JA BARA
January 20, 2002
Jag gick till första mönstringen, fick fulla poäng på allt och sedan så sa jag att jag hade tinnitus och att jag inte ville göra lumpen.
Då slapp jag :).
Jag tyckte det kändes bortkastad tid eftersom man lika bra kunde träna hemma och sedan börja jobba istället..
Faaast, sen så blev det ju inget jobb, ironiskt va ? :P.
Så då tränar man nästan varje dag istället :)...
March 14, 2004
Cezar wrote: Jag gick till första mönstringen, fick fulla poäng på allt och sedan så sa jag att jag hade tinnitus och att jag inte ville göra lumpen.
Då slapp jag :).Jag tyckte det kändes bortkastad tid eftersom man lika bra kunde träna hemma och sedan börja jobba istället..
Faaast, sen så blev det ju inget jobb, ironiskt va ? :P.Så då tränar man nästan varje dag istället :)...
Är du intresserad av lumpen så kan du maila pliktverket. Då får du mönstra om.
March 14, 2004
Blower wrote: vill absolut inte mönstra, göra lumpen(vägrar att göra det) :burn: 👿
Mönstra är obligastoriskt, dyker du inte upp på mönstringen (om du inte har tillåtlese att inte dyka upp) så hamnar du i domstol och döms till böter eller fängelse.
Varför vägrar du göra lumpen?
2 Guest(s)