March 10, 2002
skinner wrote: [quote=Blower]vill absolut inte mönstra, göra lumpen(vägrar att göra det) :burn: 👿
Mönstra är obligastoriskt, dyker du inte upp på mönstringen (om du inte har tillåtlese att inte dyka upp) så hamnar du i domstol och döms till böter eller fängelse.
Varför vägrar du göra lumpen?
Äsch nonsens. Min polare har blivit kallad två gånger men inte dykt upp. Inget har hänt. Detta var ett halvår tillbaka.
March 14, 2004
Dehman wrote: [quote=skinner][quote=Blower]vill absolut inte mönstra, göra lumpen(vägrar att göra det) :burn: 👿
Mönstra är obligastoriskt, dyker du inte upp på mönstringen (om du inte har tillåtlese att inte dyka upp) så hamnar du i domstol och döms till böter eller fängelse.
Varför vägrar du göra lumpen?
Äsch nonsens. Min polare har blivit kallad två gånger men inte dykt upp. Inget har hänt. Detta var ett halvår tillbaka.
Ok, men om lagen ska följas till punkt och pricka så ska man till domstol om man vägrar mönstra.
March 15, 2004
kan man slippa att gå på mönstringen om man vet att man ändå inte kommer få gå med, pg.a tinnitus och hörselskada? har inte fått något bekräftat av det men det tjuter i öronen och jag har svårt att somna och hör som uppstoppad gurka. det är väl bara att fixa ett intyg från läkare sen så kan man väl slippa mönstringen?
1 Guest(s)