Namn: ilgadd
Datum: 2006-04-30
Test (B): Behörighet Bil
Tid: 4 (av 14 Min)
Frågor: 19 rätt av 20
Resultat: Godkänd
Inte illa med tanke på att jag tog körkortet för 22 år sedan..
*Edit*
Gjorde MC-Testet också, (jag har inget MC-Kort):
Namn: ilgadd
Datum: 2006-05-01
Test (A): Behörighet MC
Tid: 5 (av 14 Min)
Frågor: 17 rätt av 20
Resultat: Godkänd
En del knepiga frågor som jag inte begriper varför dom fanns med.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 9, 2002
tyckte frågan om vad man ska göra om man blir stående vid en järnvägsövergång länge. Då skulle man tydligen stänga av bilen. WTF polisen gnäller ju direkt om man har ett trasigt baklyse. tänk om de emitt i natten, då syns man ju för sjutton inte.
Sen frågan om var krockar händer mest vid vänstersväng, höger, vänster, framifrån, eller bakifrån. Det beror ju helt på vilket skede i svängen man är, framifrån skiftar senare över till höger osv.
men fick 19/20 iaf
October 3, 2004
Starscream wrote: [quote=csm101]Enligt sunt förnuft borde jag få stanna på en handikappruta för av och påstigning av passagerare om jag inte hindrar andra trafiklanter eller handikappade som vill parkera.
Hur vet du att det inte kommer en sån just då du står där? 🙂
Är det två lediga platser så är ju chansen minimal. Särskilt eftersom det tar betydligt längre tid att parkera än att släppa på/av någon.
January 13, 2004
Xuestor wrote: tyckte frågan om vad man ska göra om man blir stående vid en järnvägsövergång länge. Då skulle man tydligen stänga av bilen. WTF polisen gnäller ju direkt om man har ett trasigt baklyse. tänk om de emitt i natten, då syns man ju för sjutton inte.
Stänga av motorn ja, men tändningen låter man ju vara på om det är mörkt ute 😉
February 1, 2002
Xuestor wrote:
Sen frågan om var krockar händer mest vid vänstersväng, höger, vänster, framifrån, eller bakifrån. Det beror ju helt på vilket skede i svängen man är, framifrån skiftar senare över till höger osv.
Ja, men procentuellt så krockas det mest vid vänstersvängar..
February 4, 2003
Parkeringsljus?
Jag vet inte. Tycker själv det låter mysko, fast det är väl kanske framför allt på dagen man kan stänga av bilen för att slippa skada miljön allt för mycket. På natten så kör man ju på sunt förnuft.....
Fick 18/20 själv.
Fel på blandannat:
Vilket alternativ är riktigt beträffande defensivt körsätt?
Jag tog att det ofta är en "nackdel för trafiksäkerheten".
Det var "C. Ett defensivt körsätt är viktigare än snabb reaktionsförmåga vid högre hastigheter" (innehåller spoilers!)
Tycker personligen det ofta kan vara nackdel köra passivt. Medtrafikanter blir irriterade, folk har bråttom.... Det kommer alltid fungera så, oavsett hur idyliskt VV tror att samhället är. De kör inte sina visioner efter verkligheten, utan efter något ideelt samhälle. Och därefter blir en del "regler" helknasiga, och snarare en trafikfara.
Beror ju iofrösig vad man menar med defensivt också. Det finns ju att köra lagom defensivt, och de som kör DEFENSIVT.
1 Guest(s)