November 22, 2001
davidhellmyrs wrote:
Vilket alternativ är riktigt beträffande defensivt körsätt?Jag tog att det ofta är en "nackdel för trafiksäkerheten".
Det var "C. Ett defensivt körsätt är viktigare än snabb reaktionsförmåga vid högre hastigheter" (innehåller spoilers!)Tycker personligen det ofta kan vara nackdel köra passivt. Medtrafikanter blir irriterade, folk har bråttom.... Det kommer alltid fungera så, oavsett hur idyliskt VV tror att samhället är. De kör inte sina visioner efter verkligheten, utan efter något ideelt samhälle. Och därefter blir en del "regler" helknasiga, och snarare en trafikfara.
Beror ju iofrösig vad man menar med defensivt också. Det finns ju att köra lagom defensivt, och de som kör DEFENSIVT.
Det är ganska korkat att inte svara rätt på den frågan 😉
Trafiklärare försöker ju alltid lära folk att köra så defensivt och försiktigt som möjligt. Sen att man blir en trafikfara om man kör så är ju en annan sak.
Teori och praktik är totalt olika i trafiken.
December 5, 2001
Namn: David
Datum: 2006-05-01
Test (B): Behörighet Bil
Tid: 7 (av 14 Min)
Frågor: 20 rätt av 20
Resultat: Godkänd
Edit: 5 år sedan jag tog kortet 🙂
Namn: David
Datum: 2006-05-01
Test (A): Behörighet MC
Tid: 6 (av 14 Min)
Frågor: 18 rätt av 20
Resultat: Godkänd
Edit: 2 år sedan jag tog kortet 🙄
optimuz wrote: Fan va mycket folk det är som inte har körkort, är ju fan hur skönt som helst, jag skulle aldrig klara mig utan det! :S
Eeeh, att få skita när man är grymt skitnödig är "skönt", likaså att bli avsugen (Man behöver inte ens vara "nödig" då) är skönt..
Men att ha körkort ger inte mej någon känsla av skönt, känns mest bara behändigt..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 23, 2002
July 14, 2003
ilg@dd wrote: [quote=optimuz]Fan va mycket folk det är som inte har körkort, är ju fan hur skönt som helst, jag skulle aldrig klara mig utan det! :S
Eeeh, att få skita när man är grymt skitnödig är "skönt", likaså att bli avsugen (Man behöver inte ens vara "nödig" då) är skönt..
Men att ha körkort ger inte mej någon känsla av skönt, känns mest bara behändigt..
Mina stolar i bilen är grymt sköna, det är därför det är så skönt att ha körkort för då får ja sitta i dom!
December 5, 2001
optimuz wrote: [quote=ilg@dd][quote=optimuz]Fan va mycket folk det är som inte har körkort, är ju fan hur skönt som helst, jag skulle aldrig klara mig utan det! :S
Mina stolar i bilen är grymt sköna, det är därför det är så skönt att ha körkort för då får ja sitta i dom!
Hade du fått göra utan körkort också
2 Guest(s)