February 12, 2002
Kanske en lite oseriös och svävande fråga, men jag undrar i alla fall.
Hur mycket brukar ni ungefär dricka på en vanlig fest och hur mycket behöver ni för att bli redigt onyktra? 🙄
Jag själv är ju norrlänning så det är därför jag undrar. Har aldrig varit på en fest längre söderut än Umeå (förutom utomlands då men där äre inte mycke bättre) så jag vill veta om det är normalt att alla har med sig 3 7'or var eller... 😕
Sedan en sak till som jag funderat på (med risk att låta som en glädjedödare) Böhöver man alltid dricka så mycket. (ska inte säga så mycket, senaste festen fick mina polare släpa mig från en pizzeria men men) Jag menar varför inte satsa mer på att ha trevligt änn vem som får i sig mest spriten ( nu var det där inte bokstavligt, för det läget har vi kommit i från för många år sedan men endå) Det är som ett krav att vara onykter när man går ut eller är och festar, varför inte bara vara lullig.?
Någon som fattar vad jag menara? Kännar att jag inte riktigt fick fram poägen där... :blink:
June 3, 2001
Redigt full har jag aldrig varigt. 8)
Men onyckter har jag vart..
Fick då i mig lite mer än ca 1,5dl ren absolut, 4 3,5% och en 7%.
När jag fått i mig halva 7:an så kom det som ett slag i magen.. det snurr atill regält.
Sen somnade jag under sängen.
Polarn somnade i en garderob, la sig om en hösäck på alla kläderna.
Jag tål rätt lite = billig fylla. 😀
En gång fick jag i mig gästa (stava?) bär.. jäklar alltså..
October 11, 2002
sapphire wrote: 6 stark (50cl) + 3 cider 8.5 (50cl) är perfekt för en utekväll. Blir sådär lagom full, har trevligt och minns det mesta. ska man bli riktigt dyng e de väl bara sprit som gäller. Ett helrör sprit plus massa stark, då e ialla fall jag dyngrak. :spy:
Umm.. 6 stark + 3 starkcider om jag har fattat det rätt? Ett helrör sprit + massa starköl? Jävlar, det var inte lite du drack.. och du blir lagom full då? hmm.. 🙄
April 15, 2001
Det har börjat bli väldigt olika för mig nu, men jag brukar tåla ganska mycket. Har hänt att jag har fått i mig en 70cl vodka + lite öl & cider, men då har det gått oxå åt helsike :spy:
Sen brukar jag bli så jäkla trött när jag bli full, det är inte bra, man somnar på ställen där man absolut inte vill somna 🙁
December 4, 2002
Ingen aning, håller inte räkningen... men jag klarar mindre nu än vad jag gjorde för några år sen *förvirrad*...
men man behöver ju som sagt inte vara dyngrak för att ha roligt... inte sant? Mycket bättre och sitta och njuta av några kalla öl eller en lr två goda whisky.
July 8, 2003
Jag känner en tjej som är 17 bast, väger ungefär 45 kg och är typ 175 lång. Hon sätter i sig en sjuttis utan problem. Hon måste be sina vänner köpa sprit utomlands, typ 6 pack med sjuttisar åt henne för det blir så dyrt annars. Fatta, skulle jag dricka en sjuttis under en fest skulle jag inte ens kunna krypa!!!
2 Guest(s)