April 10, 2001
Vampis wrote: Det heter 7a (sjua) alltid hetat kommer alltid att göra... *känner sig gammal*
Tror det är dialektalt, när jag började använda sprit, ca: 20 år sedan, så kallade vi det antingen en sjuttis eller helrör.
Att dricka mycket är inte bra, att tåla mycket är dessutom värre.
Kolla tabellen på systembolagets hemsida för vad som räknas med riskzonen. skrammande att kolla ibland :cy:
July 8, 2003
Någon annan än jag som mår uruselt dagen efter då? Usch, kom ihåg senast jag var full. Har minnesluckor men jag kommer iaf ihåg att jag hånlade men en tjejkompis i baksätet på en bil... Dagen efter så rammlade jag nästan in i skärmen när jag skulle upp och dricka vatten... =(
February 21, 2003
caged wrote: Någon annan än jag som mår uruselt dagen efter då? Usch, kom ihåg senast jag var full. Har minnesluckor men jag kommer iaf ihåg att jag hånlade men en tjejkompis i baksätet på en bil... Dagen efter så rammlade jag nästan in i skärmen när jag skulle upp och dricka vatten... =(
Tryck i dig mat innan du går och lägger dig. Och drick litervis med vatten. Det brukar funka ganska bra..
July 8, 2003
twinsen wrote: [quote=caged]Någon annan än jag som mår uruselt dagen efter då? Usch, kom ihåg senast jag var full. Har minnesluckor men jag kommer iaf ihåg att jag hånlade men en tjejkompis i baksätet på en bil... Dagen efter så rammlade jag nästan in i skärmen när jag skulle upp och dricka vatten... =(
Tryck i dig mat innan du går och lägger dig. Och drick litervis med vatten. Det brukar funka ganska bra..
Äta mat? Dricka vatten? Jag ska vara glad om jag klarar mig till sängen innan jag däckar. =)
April 18, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Jag själv är ju norrlänning (snip) så jag vill veta om det är normalt att alla har med sig 3 7'or var eller... 😕
Vad har ni för konstiga dunkar? I mitt Norrland ( några mil söder om dej) körs det med Pet, 5'or eller 10'or... har aldrig sett en 7 liters dunk 🙂
Sen hur mkt man dricker varierar väldigt mkt från gång till gång tycker jag... beror väldigt mkt på hur man sovit och ätit innan osv. Försöker alltid sluta i tid, kanske efter 6 Öl + Whiskey eller nått sånt...
// Jekyll 3000
July 8, 2003
@twinsen
Ja iofs, kan ju erkänna att efter att jag festat från klockan två på eftermiddagen tills två på natten så sprang jag och en kompis till McDöden, tror aldrig det har varit så gott någon gång! Fast vanligtvis så är det sängen som lockar.
Kan iaf säga att jag inte spytt än på grund av sprit (var 9 år sen jag spydde senast). =)
February 12, 2002
Jekyll 3000 wrote:
Vad har ni för konstiga dunkar? I mitt Norrland ( några mil söder om dej) körs det med Pet, 5'or eller 10'or... har aldrig sett en 7 liters dunk 🙂// Jekyll 3000
Störst utmanningen för oss är om man måste hem å hämta mer att inte ta fel dunk.. har Hört ett par sådana historier och de brukar sluta illa. 😕
Miljövänligt betyder inte alltid ofarligt.
twinsen wrote:
Exakt då brukar man må hyffsat dagen effter. Se bara till att du inte trycker i dig så mycket att du kräks på fläcken.
June 13, 2001
Handen uppe...jag jag..
JAg blir ALLTID bakis...
huvudet åker sakta upp på morgonen... det bultar för varje steg man tar så man tror skallen ska spricka (för det känns ju som det blir ett övertryck eller nåt i skallen) illamåendet kommer när man åker bil eller sitter på ett sliskigt varmt ställe eller rent av måste iväg på något viktigt..
tips för bakfylle bot:
Alvedon - Magnecyl (eller vad för sorts tabletter ni vill ha)
Dusch
Pizza- Iskall Cola
Ostbågar - Iskall Cola
Dusch
Kvällsfilm vid 21:00 filmen slut
Iskall Cola
botad.....
5 Guest(s)