July 8, 2003
Jag har slutat dricka egentligen. Iofs så kan det vara skönt att ta ett glas whiskey på lördagskvällen tillsammans med en cigarr eller en cigg. Ibland så händer det att man super men inte är det ofta längre. Jag kanske dricker alkhol typ 1-2 ggr i veckan men jag blir inte ens påverkad av den lilla mängd jag dricker.
Denna helg var min sista innan datorn kommer så nu har jag inte tid att supa skallen av mig längre. =)
Ska tänka efter vad jag kan tänkas dricka på en kväll...
Jag vet att när jag började så blev jag berusad/full på 3 st 4,5 cider. =) Nu så tar man 4 cider och en kvarting under förfesten och typ 3-4 cider och 1-2 drinkar (fyror) under kvällen. Håller mig ganska full på det.
P.S Dricker inte öl, får kväljningar. Troligen malten eller något som orsakar det... D.S
February 12, 2002
heimdal wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=heimdal]numera dricker jag för det e gott
Vad är det som är gott då? Sitter du där å smuttar på Absolut vodkan eller är de kanske conjak. Blanda drinkar till favorit filmen?
men sug..
jag snackar inte sprit.. utan en kall öl..
Tänkte inte på de...
Jag tog det som sprit för det lät så i mina öron.. Sorry...
May 10, 2003
May 22, 2001
Coore wrote: sjunolla säger vi...
Men vad dricker man på en kväll.. hmmm.. dricker väl ungefär 10 starköl och sedan 2-4 öl på krogen...
En annan dricker väl en halvliter sprit 37.5 % = Drinkar, två tre cider 4.5 %. Sen är man rätt go i huvudet... 8)
Men beror mycket på hur mycket man ätit & drukit innan, alltså mjölk, vatten, vanligt dricka...
October 11, 2002
mANgOO' wrote: beror helt på men mina rekord är t.ex. 1,5 liter hb (40-45%) 3 ggr, 27 sort guld 1 gång då blir man full!
Såg detta först nu, haha, grabben det där är inte direkt lite och det resulterar inte heller direkt lite i promille-väg..
..det kan inte vara så att du bara skrev något för att verka tuff?
July 8, 2003
Hehe, klart man ska ramla omkull när man är full. Minns att jag ramlade ner i ett vägarbetarhål en gång. Var dock bara en meter men jag hade lite problem att inse vart jag var, plus att det tog ett tag att komma upp igen...
Skulle sparka ner en vägkon i hålet (vet, barnsligt, stämm mig! =) men jag råkade missa... =)
October 11, 2002
Hmm.. måste berätta om en ganska rolig/pinsam sak som inträffade i somras när vi var på Kalas-turnén i Lysekil. Vi kom dit runt 18-18.30 och gick då in på festival-området, vi trodde då att det var ett lokalt demo-band som stod på lilla scenen så vi röjde som bara tusan eftersom vi hade dragit ett par bärs innan.. och tro mig, de såg verkligen ut som ett demoband. Under mellansnacket så hojtade och stojade vi som tusan så hon som sjöng sa åt oss att "lugna er" och så pekade hon mot oss.. då gapade vi ännu mer och hon bara skakade på huvudet..
Hursomhelst så tänkte vi inte mer på det efter att de hade slutat spela, men senare på kvällen så träffade vi henne som sjöng och vi frågade:
-"har ni spelat länge tillsammans?", sa vi.
-"nja, ett tag har det blivit", sa hon.
-"vad heter du då?", frågade vi.
-"marit bergman.", sa hon.
-"hej då", sa vi.
🙄
February 22, 2003
Jag har aldrig varit riktigt påverkad av alcohol förutom när jag var liten o blev full på cider..
"You can have fun without the Devils urine"
Det mottot har jag kommit på aldeles själv
Jag tycker de är skrattretande med människor som tycker de är skitballa o dricka massa skit...har en polare som nyligen har börjat supa..han snackar som en fjortis och det är inte speciellt kul att höra på honom när han snackar massa skit så som: ÅÅ idag ska jag supa som faaan blablabla
Tur att man har andra vänner med mer intelligens
June 28, 2001
Jiggly wrote: Hmm.. måste berätta om en ganska rolig/pinsam sak som inträffade i somras när vi var på Kalas-turnén i Lysekil. Vi kom dit runt 18-18.30 och gick då in på festival-området, vi trodde då att det var ett lokalt demo-band som stod på lilla scenen så vi röjde som bara tusan eftersom vi hade dragit ett par bärs innan.. och tro mig, de såg verkligen ut som ett demoband. Under mellansnacket så hojtade och stojade vi som tusan så hon som sjöng sa åt oss att "lugna er" och så pekade hon mot oss.. då gapade vi ännu mer och hon bara skakade på huvudet..
Hursomhelst så tänkte vi inte mer på det efter att de hade slutat spela, men senare på kvällen så träffade vi henne som sjöng och vi frågade:
-"har ni spelat länge tillsammans?", sa vi.
-"nja, ett tag har det blivit", sa hon.
-"vad heter du då?", frågade vi.
-"marit bergman.", sa hon.
-"hej då", sa vi.🙄
jaha ?
och ?
6 Guest(s)