fluffer wrote: ilg@dd: Herregud, man kan faktiskt tro att du är 14, men du är väl runt 50 nu va?
själv får man ca 1700 kr tillbaka, vissa kan faktiskt beräkna sin skatt rätt 😉
Ja, du är en jäkel på att räkna..
:cy:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
Gamblor wrote: Hur gör ni för att få tillbaka så mycket på skatten?
Jag har aldrig fått mer än ett par hundralappar som mest. DET LUKTAR SKATTEFUSK!! 🙂
Jag bad min chef att helt enkelt ligga på den säkra sidan. Jag skattar hellre lite mer och får tillbaka en klumpsumma än tvärtom.
//Andreas
November 22, 2001
Gamblor wrote: Hur gör ni för att få tillbaka så mycket på skatten?
Jag har aldrig fått mer än ett par hundralappar som mest. DET LUKTAR SKATTEFUSK!! 🙂
Samma som de tidigare, avdrag för resor till jobbet.
Nästa år lär det bli ännu mer med avdrag för ränta på huslånet.
De två är nog de vanligaste orsakerna.
Sälja aktier / fonder med förlust skulle jag tänka mig är rätt vanligt med.
November 18, 2003
Json_81 wrote: Samma som de tidigare, avdrag för resor till jobbet.
Nästa år lär det bli ännu mer med avdrag för ränta på huslånet.De två är nog de vanligaste orsakerna.
Sälja aktier / fonder med förlust skulle jag tänka mig är rätt vanligt med.
Får man tillbaka på skatten om man säljer fonder/aktier med förlus?
September 1, 2002
Bogus wrote: Jag får såpass mycket pengar då jag pendlar med bil till borås varje dag, och får då 18.50kr/mil
Jag kanske tänker fel, men går man inte plus då? 18,50 är väl mer än vad bilen din drar per mil eller?
Jag tycker jag borde få pengar av staten för att jag är duktig och cyklar till jobbet, men något kaloriförbrännings-avdrag känner jag inte till 😛
August 11, 2005
Gamblor wrote: Jag kanske tänker fel, men går man inte plus då? 18,50 är väl mer än vad bilen din drar per mil eller?
Jag tycker jag borde få pengar av staten för att jag är duktig och cyklar till jobbet, men något kaloriförbrännings-avdrag känner jag inte till 😛
En bil kostar mer än bara bensinen den förbrukar.
Skatt, försäkring, slitage etc.
August 11, 2005
Snorch wrote: Sen är det utgifterna som överstiger 8000kr som man får göra avdrag för. Så även fast man har en bil som är väldigt billig i drift ska det mycket till innan man går plus på det.
Är det inte till och med som så att man drar bort ~8k från summan man kört för och sen får man 30% av det som är över?
SÅ var det sist jag fyllde i för bilkostnader.
Tex mina körkostnader är 12 000. Dra av 7500 =4500. 4500x0,3 = det jag får tillbaka...
May 23, 2001
csm101 wrote: Är det inte till och med som så att man drar bort ~8k från summan man kört för och sen får man 30% av det som är över?
SÅ var det sist jag fyllde i för bilkostnader.
Tex mina körkostnader är 12 000. Dra av 7500 =4500. 4500x0,3 = det jag får tillbaka...
Stämmer (tyvärr) bra.
2 Guest(s)