May 17, 2004
det här gäller reklam och medier, hur mycket får du tänja på sanningen?? och föresten hur får du framföra texten? får du skriva att den är bäst i världen även om du inte är 100 på det? jag tar några exempel...
det här har nog majoriteten utav oss här på forumet någon gång kommet förbi; en text där det står "världens bästa nåtting-nåtting!". sen kommer man in på den konkurerande sidan står det att de har den bästa nånting nånting (eg så kan nånting nånting vara en prossesor av x-typ).
sen som eg. nyheter, vad kan du skriva där? får du skriva att hon har en relation med han även om du inte kan bevisa det elelr vara något nära sanningen? tar inte sveriges grundlagar det som lurendrejeri eller diverse?
fixade diverse stavfel m.m
January 28, 2003
azN- wrote: Har tänkt på en sådan sak; det är Lisebergs reklam för "Balder".
Dom säger att det är världens största/bästa bergochdalbana i trä...Kan det stämma?
Nordens största är det jag läste när jag var på Liseberg senast, och det enda jag hört på TV-reklamerna.
Tyckte att 1 timmes kö var lite häftigt för 1½ minuts åkning, men den var rätt fräck ändå 🙂
June 21, 2004
Bara sådär appropå balder så anledningen till att de faktiskt får kalla den nordens eller om det till o med var europas bästa är just för att den blivit framröstad till det. Finns tydligen så kallade "specialister" som åker land o rike runt o testar alla i världen och bland de i trä lyckades balder som sagt va ganska bra.
Såg programmet om det och jag måste säga att jönsarna har ett bra jobb 😀
April 13, 2004
CoLiC wrote: [quote=azN-]Har tänkt på en sådan sak; det är Lisebergs reklam för "Balder".
Dom säger att det är världens största/bästa bergochdalbana i trä...Kan det stämma?
Knappast....
Saxat från Liseberg.se
Under november 2003 genomfördes en undersökning bland berg- och dalbaneentusiaster över hela världen för att ranka världens bästa berg- och dalbanor i trä.
Vann gjorde Balder, årets stora nyhet på Liseberg.
Här kan ni läsa mer.
3 Guest(s)