November 4, 2002
skinner wrote: Satt och räknade lite på hur mycket mjölk vårat hushåll konsumerar i veckan och kom fram till ungefär 12liter. Vi är 4 personer. Nu är frågan hur mycket konsumerar erat hushåll? Ange hur många ni är också!
Ähh, när jag bodde hos morsan gick det är ca. 15-20 liter i veckan.
Jag var fan mjölkoholic förut. Vi var 4 pers förut, jag och lillebrorsan drack väl mest. Nu när jag bor med bitchen så går det nog bara åt 4-5 liter i veckan.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
Jag + sonen (10år)
Typ 10-15liter/vecka skulle jag tro..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
MoparPower wrote: Ni vet förresten om att man får åderförkalkning av mjölk, det är till för barn som växer vuxna tjänar inget på att dricka mjölk. Fast det gör man ju inte på öl heller....
Skulle folk dricka mjölk långt upp i vuxen ålder, så skulle antalet benbrott, höftledsoperationer minska drastiskt bland åldringar..
Speciellt kvinnor bör dricka mycket mjölk..
Bara att välja, benbrott eller åderförkalkning..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 18, 2004
October 31, 2003
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=skinner][quote=[Gamepredator] Sulan]Har inga mjölkor längre, men för en 10 år sen gick man ner till tanken med en 15l hink och fyllde på :bgrin:
Vad har ni nu då?
Köttdjur...
mmmmmmm kött
Eller en ramsa jag komponerade på en veganchat en gång: Kött kött kött är gött gött gött. Visade sig att trots att man kunde välj att ha köttätare som symbol så ville dom inte chatta med mig :arg:
2 Guest(s)