October 22, 2002
Bjornsson wrote: [quote=fisken]Ligger ca 400kkr back just nu. Men det betalas av med skapligt snabb takt. Har räknat med att vara skuldfri om 8-9år.
Är ett lån för husköp.
EDIT:
Blev en lite tankemiss
tänk om man hade så mycket flis så man kunde fixa lånet på så kort tid.
Beror väldigt mkt hur mkt man jobbar och hur mkt fritid man vill offra för att bli skuldfri någorlunda snabbt. Mina beräkningar bygger ju på hur mkt jag får ut i lön så jag har ju inte så mkt pengar ligger på "hög". En viss buffert finns för vad som nu kan hända, pannan kanske rasar, sugen att resa kansek eller nått.
Men när beräkningen gjordes så var jag själv, den bilden har redan spruckit eftersom en trevlig tjej har kommit in i bilden. Har med min vänstra lilltå insett att då kan jag inte jobba lika mkt som jag gjort tills nu. Är någon som vill se mig då och då tydligen 😉
Men jag tror ändå planen kan hålla någorlunda, kanske plus 1-2år. Men man vet ju aldrig vad som händer. Kan ju komma andra saker ivägen så som sjukdom, arbetslös, barn osv. Men de kan ju samtidigt komma in pengar man inte räknat med i form av arv eller trisslott (mkt troligt 🙄 )
3 Guest(s)