July 27, 2002
DiDi wrote: Jag vill ju se definitionen på den lagen först...
Höll på och forska om det där skiten förut. Just nu så måste ju ISP reagera om någon wajjnar till dem ifall någon av deras kunder har warez:at sig lite. Men om 2005-lagen innebär att ISP kommer själva kontrollera sina kunder, då är det kört.
Hoppas det blir försenat 8 år till, det räcker för mig. :bgrin:
June 23, 2002
Callister wrote: Jag förstår inte varför ska sitta med så mycket hårddiskutrymme, antipiratbyrån är på en som måsar, och 2005 blir det officielt olagligt i Sverige. 😕 Jag tror ingen här har mer än 100gb lagliga grejjer. 🙂
Det är mycket som folk inte fattar.. när dem inte vet vad dem snackar om. :bgrin:
Callister wrote: [quote=DiDi]Jag vill ju se definitionen på den lagen först...
Höll på och forska om det där skiten förut. Just nu så måste ju ISP reagera om någon wajjnar till dem ifall någon av deras kunder har warez:at sig lite. Men om 2005-lagen innebär att ISP kommer själva kontrollera sina kunder, då är det kört.
Hoppas det blir försenat 8 år till, det räcker för mig. :bgrin:
Det finns djupare träsk än DC...
February 9, 2004
Olagligt att ha mer än 100GB hårddisk?
Tänk om jag är värsta hobbyfotografen som tar kort och filmar osv.
Eller att jag är en gamer som köper vartenda spel som släpps. Eller helt enkelt är en sån som laddar ner demos osv.
Vem är det som ligger bakom antipiratbyrån?
Skulle vilja möta honom på stan..
July 27, 2002
macrus wrote: [quote=Callister]Jag förstår inte varför ska sitta med så mycket hårddiskutrymme, antipiratbyrån är på en som måsar, och 2005 blir det officielt olagligt i Sverige. 😕 Jag tror ingen här har mer än 100gb lagliga grejjer. 🙂
Det är mycket som folk inte fattar.. när dem inte vet vad dem snackar om. :bgrin:
Vad menar du? 😛
Nu är detta olagligt:
Tanka/dela ut Spel/programvaror
Tanka/dela ut musik
Dela ut filmer
Lagligt:
Ladda hem filmer
Det är vad jag hört ifall, Maniacblue kan detta ganska bra, han vet nog närmare, har inte kvar mina Pm men är rätt så säker på att det är såhär det är..
June 23, 2002
Callister wrote: [quote=macrus][quote=Callister]Jag förstår inte varför ska sitta med så mycket hårddiskutrymme, antipiratbyrån är på en som måsar, och 2005 blir det officielt olagligt i Sverige. 😕 Jag tror ingen här har mer än 100gb lagliga grejjer. 🙂
Vad menar du? 😛
Nu är detta olagligt:
Tanka/dela ut musik
Dela ut filmer
Lagligt:
Ladda hem filmer
Det är vad jag hört ifall, Maniacblue kan detta ganska bra, han vet nog närmare, har inte kvar mina Pm men är rätt så säker på att det är såhär det är..
Läs mitt inlägg igen, jag editera det precis.
Det finns säkrare träsk än DC om jag formulerar om mig.
Så det kommer dem inte kunna kontrollera ändå.
February 9, 2004
macrus wrote: [quote=Callister][quote=macrus][quote=Callister]Jag förstår inte varför ska sitta med så mycket hårddiskutrymme, antipiratbyrån är på en som måsar, och 2005 blir det officielt olagligt i Sverige. 😕 Jag tror ingen här har mer än 100gb lagliga grejjer. 🙂
Vad menar du? 😛
Nu är detta olagligt:
Tanka/dela ut musik
Dela ut filmer
Lagligt:
Ladda hem filmer
Läs mitt inlägg igen, jag editera det precis.
Det finns säkrare träsk än DC om jag formulerar om mig.
Så det kommer dem inte kunna kontrollera ändå.
tja, bittorent knäcker ju APC gubbarna =). Jag har dock aldrig använt det.
July 27, 2002
taffiz wrote: Olagligt att ha mer än 100GB hårddisk?
Tänk om jag är värsta hobbyfotografen som tar kort och filmar osv.
Eller att jag är en gamer som köper vartenda spel som släpps. Eller helt enkelt är en sån som laddar ner demos osv.
Vem är det som ligger bakom antipiratbyrån?
Skulle vilja möta honom på stan..
De är ingen statlig org. men det behöver de inte. Du och jag kan starta en antipiratbyrå i princip, de har ingen egentlig makt, de tipsar bara polisen och åker hem till personen i fråga, nu gör de inte såhär med oss "users", men de vill ju åt folk som säljer och knepar sig.
Ordförande i svenska "officiela" APB är Björn Gregfelt, det är enda jag kommer på såhär direkt iaf..
June 23, 2002
Callister wrote: macrus, jovisst. Men om ISP blir tvugna att se till att sina kunder inte bryter mot copyright-lagen så.
ISP:n kan kontrollera vad du gör, nu kan man säkert fiffla sig så det försvårar för dom, osv. Men det är inget jag känner till 😛
Tror du verkerligen alla ISP ska sitta och övervaka alla eller menar du när dem får in klagomål?
Finns bättre säkerhet än på tex DC och liknande program, inget jag ska gå in på men där det inte cirkulerar massa APB töntar osv.
För att komma tillbaka till topic så funderar jag på att köpa 2st Maxtor 200GB SATA för att komma över 1TB. 🙂
July 27, 2002
http://www.regeringen.se/galac.....j_id=52571 <- Där fanns ett tidigare regeringsförslag, men länken e död.
Hitta dock i en gammal tråd, citat ut länken
Redan idag är det förbjudet att lägga ut upphovsrättsligt material på Internet utan tillstånd från rättighetshavaren. Däremot har hittills inte gällt något uttryckligt förbud att kopiera olagligt material för privat bruk. Förslaget innebär att också sådan kopiering blir förbjuden. Det innebär att det också blir förbjudet att medverka till sådan kopiering. Precis som det i andra sammanhang är förbjudet att dra nytta av andras brottsliga handlingar ska man inte heller få göra det när det gäller upphovsrättsligt material
För att återgå någelunda till topic:
macrus, har du fyllt alla 800GB? :eye:
4 Guest(s)