December 5, 2001
ViperBoyy wrote: fan måste köpa ny skärm nu =/ kommer typ bli blind snart enligt er.. :cy:
En skärm från -98 borde funka hyfsat än. Det finns dock många som köper monsterprylar till burken och sen sitter med en gammal 15" CRT, vilket jag anser är att kasta pengarna i sjön då man inte kan köra med de höga upplösningar och färgdjup som ett modernt system klarar. Kan säga att jag kom in i en helt ny värld när jag bytte upp mig från 15 till 19" för några år sedan. Handlar inte bara om storleken, utan bildkvalitén och skärpan också.
December 5, 2001
ViperBoyy wrote: asså jag kör 60hz för jag tycker inte de e no uber fel med de lixom men ska jag köra på 75,, (75 e max) ...?
NEC MultiSync LCD 1500M
15"
60HZ= sketfarligt?
inte på en sån liten skärm och inte på en lcd skulle jag tro...men varför kör du inte på 75Hz om den klarar det? 🙄
July 11, 2002
Sardaukar wrote:
En skärm från -98 borde funka hyfsat än. Det finns dock många som köper monsterprylar till burken och sen sitter med en gammal 15" CRT, vilket jag anser är att kasta pengarna i sjön då man inte kan köra med de höga upplösningar och färgdjup som ett modernt system klarar. Kan säga att jag kom in i en helt ny värld när jag bytte upp mig från 15 till 19" för några år sedan. Handlar inte bara om storleken, utan bildkvalitén och skärpan också.
Jag håller fullständigt med dig, lite patetiskt att man köper monsterkort och till det har man en sunk skärm på 17 tum som är lite halvbränd.
Själv så valde jag en bättre skärm framför grafikkortet...
Jag brukar lägga ut i snitt 200/kr månad på datorer, ska bli gött o storhandla nu när man får lööön snart 😛
July 27, 2002
Elias667 wrote: ni som röstade 1901-4000, ni snittar alltså på ~36000:- per år! Hur faen lyckas ni med det???? Köper ni en ny dator var 4:e månad eller?
Vissa vill ju alltid ha det värsta.
Det kan lätt bli 4000 kr i månaden för de inbitna, de ska vara nya kylningsgrejjer, nyaste gfx när de kommer ut osv. 🙂
February 9, 2004
Callister wrote: [quote=Elias667]ni som röstade 1901-4000, ni snittar alltså på ~36000:- per år! Hur faen lyckas ni med det???? Köper ni en ny dator var 4:e månad eller?
Det kan lätt bli 4000 kr i månaden för de inbitna, de ska vara nya kylningsgrejjer, nyaste gfx när de kommer ut osv. 🙂
Orka vara sån =)
December 5, 2001
Callister wrote: [quote=Elias667]ni som röstade 1901-4000, ni snittar alltså på ~36000:- per år! Hur faen lyckas ni med det???? Köper ni en ny dator var 4:e månad eller?
Precis, men förmodligen säljer de sina "gamla" grejer också...
July 27, 2004
Har alla utom jag gratis internetabonnemang? 😮
Mina utgifter, typiskt medelvärde över två-tre år:
- Internet 225 kr/mån.
- Hårdvara 150 kr/mån.
- Mjukvara (mest spel) 100 kr/mån.
- Förbrukningsmtrl (skrivarbläck, skrivarpapper, bildskärmsrengöring, CD-R, batterier till trådlös mus) 20 kr/mån.
- Totalt: ca 500 kr/mån.
/Olle
1 Guest(s)