January 4, 2003
fastbullit wrote: pluggar aldrig förutom till prov ibland hatar att plugga det är det värsta jag vet ,även om jag vet att jag borde och vill så gör jag inte det för jag hatar det så mycket
precis.....orka plugga....säger när man kommer...måste göra matten....sätter sig vid datorn....sen så blir det lätt sent.....går o lägger sig o säger till sig själv, "jag gör det imorron"
Går Teknikprogrammet första året.....
händer att jag pluggar inför prov...men bara till fysiken...
November 22, 2001
Minsta möjliga.
Koncentrerar pluggandet till veckan före tentan och om man nu har någon inlämningsuppgift eller liknande får man ju sitta tills man är klar. Men det är svårt att uppskatta.
Kanske någon timme i veckan utanför skoltid?
Pluggar elektroteknik på chalmers/lindholmen
August 5, 2002
Smirnoff wrote: Ni som säger att ni anstränger er ytterst sällan, och inte pluggar ett dugg.
Hur hinner ni med att lämna in redovisningsprojekt,rapporter,uppsatser, osv.
Syftar främst på Svesnkan och samhällskunskapen där det är många uppgfiter som skall lämnas in
Antingen lämnar man inte in dem (oftast) eller så gör man dem halvtaskigt när man har tid på lektionerna. Det räcker (iaf för mina lärare) att man lämnar in ETT riktigt bra arbete för att visa vad man kan, 5 st likadana är ju skit samma.
Det gäller bara att vara schysst mot lärarna, stå upp mot dem och visa att man har en hjärna o tänka kritiskt med. Oftast får man bra betyg om man hänger med i disskussioner etc på lektionerna...
Tror dock det skiljer MYCKET från skola till skola!
October 7, 2002
Smirnoff wrote: Till er som gör tentor: Hur bygge betygssystemet där?
Kand man enbart få Godkänt eller icke?
Menar du på högskolan? Det beror på vilken utbildning man går. Många tekniska har:
U - 3 - 4 - 5
En del andra utbildningar (ekonomi mfl) har
IG - G - VG
Och sedan finns det utbildningar som har endast
IG - G
1 Guest(s)