June 28, 2001
Death On Wings wrote: Väger
68-69kg
Tar 90-95kg
Hantelpress 2x34kgVore roligt om ni skrev vad ni väger så in någon på 150+ kommer och skryter med att han tar 120kg bänk.
Men du är rätt kort va ?
----
själv så maxade jag runt 80kg, jag väger 75kg och är 185.
så länge jag tar mer än min egna vikt i bänk så är jag nöjd, har bara maxat bänk en gång i mitt liv.
har kämpat riktigt hårt i ett halvår nu med tyngdlyftning och jag lyckas fan inte gå upp i vikt, musklerna blir större, jag är starkare men vikten rör sig inte, och jag har inte mer eller mindre fett på mig nu än tidigare.
February 1, 2004
Väger 67-68 och klarar 80kg x 3 reps, alltså ren "maxning".
Tränar med 65-70 kg i tre eller fyra sets. Allt i lös (vanlig?) bänk... Tränar seriöst men har mycket svårt att få min egen vikt att gå upp så måste äta mer...
Edit: Hur mycket klarar ni i hantlar? De flesta på "mitt" gym blir jäkligt gnälliga när man ska köra det för de tycker det är mycket jobbigare.
May 8, 2001
Nu, med en axel som inte gillar bröst eller axelträning ca 150...
Tidigare när man var studerande, yngre samt "hel": 180 eller 6x160.
Har alltid haft lätt för bänkpress.
1.88 lång, 95 kg
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
February 12, 2002
Starscream wrote:
Edit: Fast bänkpress? I smithen? isf tror jag det blir mindre..
Fastbänkpress, sånn me "skenor" på sidorna där stången löper så den bara trycks rakt upp.. Förvånad att så få vet va de är..
Aja, ja tar väl kring 80, just nu vill ja inte säga över 80 så tog 60-80 men 90 borde ja ta om några dagar. 🙂 Väger 80 jämt å är 186 lång.
Dessutom så tror ja man tar mer i fast bänkpress än vanlig då man kan fokusera kraftriktningen mycket mer än i frbänk där man måste lyfta ut å upp.
Edit: Måste tillägga att bänk är min sämsta "gren". Tar 80 i axellyft ( vilket är en imonerande mängd för en spinkis som mig :D) Åsså kan ja hantera min kropp väldigt bra med att göra pullups å liknande sånna övningar med kroppsvikten som tyng. Är väl hur man för sig å hur vältränad man ser ut som räknas va? 😉
Klickade på 0-20, har inte den blekaste vad jag tar i bänkpress..
Iofs inte speciellt intresserad av det heller..
Vet däremot att jag lyfter i och ur en komplett Volvo B20 i/ur en amazon på solokvist..Det har jag gjort många gånger..Men det räknas väl iofs inte som nån slags atletövning..
Föredrar iaf att göra nått vettigt när jag ska lyfta tungt, vad är det för mening att lyfta skivstänger?
*Edit*
En tanke slog mej...
Hur mycket väger en komplett B20??
Typ 100kg ?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
5 Guest(s)