May 8, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Starscream] Edit: Fast bänkpress? I smithen? isf tror jag det blir mindre..
Fastbänkpress, sånn me "skenor" på sidorna där stången löper så den bara trycks rakt upp.. Förvånad att så få vet va de är..
Aja, ja tar väl kring 80, just nu vill ja inte säga över 80 så tog 60-80 men 90 borde ja ta om några dagar. 🙂 Väger 80 jämt å är 186 lång.
Dessutom så tror ja man tar mer i fast bänkpress än vanlig då man kan fokusera kraftriktningen mycket mer än i frbänk där man måste lyfta ut å upp.
Edit: Måste tillägga att bänk är min sämsta "gren". Tar 80 i axellyft ( vilket är en imonerande mängd för en spinkis som mig :D) Åsså kan ja hantera min kropp väldigt bra med att göra pullups å liknande sånna övningar med kroppsvikten som tyng. Är väl hur man för sig å hur vältränad man ser ut som räknas va? 😉
Precis som Starscream skriver så är det en Smith-maskin som avses. Bänkpress i smithmaskin är nog ett bättre "begrepp" än fastbänkpress.
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
July 29, 2003
Mind wrote: [quote=Death On Wings]Väger
68-69kg
Tar 90-95kg
Hantelpress 2x34kgVore roligt om ni skrev vad ni väger så in någon på 150+ kommer och skryter med att han tar 120kg bänk.
Men du är rätt kort va ?
----
själv så maxade jag runt 80kg, jag väger 75kg och är 185.
så länge jag tar mer än min egna vikt i bänk så är jag nöjd, har bara maxat bänk en gång i mitt liv.
har kämpat riktigt hårt i ett halvår nu med tyngdlyftning och jag lyckas fan inte gå upp i vikt, musklerna blir större, jag är starkare men vikten rör sig inte, och jag har inte mer eller mindre fett på mig nu än tidigare.
testa näringstillskott.. min personlige tränare rekomenderade mig det då han såg vad jag ville uppnå me min träning.. då jag ville bygga muskler / bli starkare / öka vikten
February 12, 2002
ilg@dd wrote: Klickade på 0-20, har inte den blekaste vad jag tar i bänkpress..
Iofs inte speciellt intresserad av det heller..
Vet däremot att jag lyfter i och ur en komplett Volvo B20 i/ur en amazon på solokvist..Det har jag gjort många gånger..Men det räknas väl iofs inte som nån slags atletövning..
Föredrar iaf att göra nått vettigt när jag ska lyfta tungt, vad är det för mening att lyfta skivstänger?*Edit*
En tanke slog mej...
Hur mycket väger en komplett B20??
Typ 100kg ?
En sån väger 120 kg, ganska imponerande om du böjjer dig ner me krökt rygg å lyfter upp den ur motorutrymmet.. 😉
Meningen med att lyfta bla skivstänger är för att få snygg kropp, få en sundare kropp, få en mer användbar kropp, få en tåligare/starkare kropp. Lyfter du inte tungt med gjämna mellanrum är det mycket större risk att skada sig, det är meningen med att lyfte tungt "för skojjs skull".
March 1, 2003
ville bara påpeka att sättet/utförandet/tekniken påverkar kraftigt antalet kilo man orkar/lyckas lyfta...
personligen tycker jag att bänkpress ska utföras strikt och kontrollerat...
alltså ingen "studs" mot bröstkorgen och skinkorna ska ligga mot bänken (alltså ingen "brygga")...
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=ilg@dd]Klickade på 0-20, har inte den blekaste vad jag tar i bänkpress..
Iofs inte speciellt intresserad av det heller..
Vet däremot att jag lyfter i och ur en komplett Volvo B20 i/ur en amazon på solokvist..Det har jag gjort många gånger..Men det räknas väl iofs inte som nån slags atletövning..
Föredrar iaf att göra nått vettigt när jag ska lyfta tungt, vad är det för mening att lyfta skivstänger?*Edit*
En tanke slog mej...
Hur mycket väger en komplett B20??
Typ 100kg ?
En sån väger 120 kg, ganska imponerande om du böjjer dig ner me krökt rygg å lyfter upp den ur motorutrymmet.. 😉
Meningen med att lyfta bla skivstänger är för att få snygg kropp, få en sundare kropp, få en mer användbar kropp, få en tåligare/starkare kropp. Lyfter du inte tungt med gjämna mellanrum är det mycket större risk att skada sig, det är meningen med att lyfte tungt "för skojjs skull".
Hehehe, nu står man väl inte direkt och toklyfter upp den..
Jag brukar ställa mej på innerskärmarna och lyfta med en typ bogserlina.
Först upp på fronplåten, sen ner på golvet..Lite ryggkrök blir det dock.
"Snygg kropp" var väl detsamma ifall man inte har användning av det..
Lustigt med ungdommen av idag egentligen, betalar multum för att "bodybuilda", men till vardags gör dom inte många knop..I princip är det bara på gymmet dom använder musklerna..
Ok, kanske generaliserar lite...
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 1, 2004
Dehman wrote: Blir ganska imponerad av hur mycket alla datornördar tar. 😉 Själv klarar jag väl runt 55kg ;P Testat två gånger i mitt liv. ;P
Faktumet är att en viss grupp av datornnördarna gör två saker :):
1. Tränar på gymmet.
2. Sitter på http://www.nh.se/forum
Då blir man rätt biffig efter ett tag. Jag är med i den gruppen även om jag studerar också... 😉
dree wrote: Jag tar väl en 40 kanske. :bgrin:
Det känns lite som folk drömmer också.
Inte ens i lumpen var folk såhär starka 😕
Det är skillnad på lumpenstyrka och bänkpress. I lumpen behöver man lår tjocka som trädstammar för att bära tung ryggsäck och mycket uthållighet. Det har antagligen ingenting med gym-träning att göra...
August 7, 2001
makhra wrote: [quote=dree]Jag tar väl en 40 kanske. :bgrin:
Det är skillnad på lumpenstyrka och bänkpress. I lumpen behöver man lår tjocka som trädstammar för att bära tung ryggsäck och mycket uthållighet. Det har antagligen ingenting med gym-träning att göra...
Om jag säger såhär: Folk pumpade bänkpress varje kväll... Inte ens befälen tog så mycket som många här.
Och befälen var träningsnarkomaner.
February 1, 2002
dree wrote: [quote=makhra][quote=dree]Jag tar väl en 40 kanske. :bgrin:
Om jag säger såhär: Folk pumpade bänkpress varje kväll... Inte ens befälen tog så mycket som många här.
Japp inte bra det inte...
January 14, 2002
dree wrote: [quote=makhra][quote=dree]Jag tar väl en 40 kanske. :bgrin:
Tränar man rätt så är det inga problem att bygga muskler, vissa har ju rätt gener för det också. Går i släkten hos mig att vara stark, tog 90kg första gången jag var på gym och fick instruktioner om hur man skulle göra när jag var 16 år.
Idag vet jag dock inte vad jag tar, men som sagt innan, 132kg när jag var 17.
4 Guest(s)