August 7, 2001
Starscream wrote: [quote=dree][quote=makhra][quote=dree]Jag tar väl en 40 kanske. :bgrin:
Det känns lite som folk drömmer också.
Inte ens i lumpen var folk såhär starka 😕
Det är skillnad på lumpenstyrka och bänkpress. I lumpen behöver man lår tjocka som trädstammar för att bära tung ryggsäck och mycket uthållighet. Det har antagligen ingenting med gym-träning att göra...
Om jag säger såhär: Folk pumpade bänkpress varje kväll... Inte ens befälen tog så mycket som många här.
Och befälen var träningsnarkomaner.
Japp inte bra det inte...
Märk inte ord så förbannat. 🙂
Kanske inte var varje kväll men ofta tränade dom och dom tränade inte fel utan som ska.
Quarzi wrote: [quote=dree][quote=makhra][quote=dree]Jag tar väl en 40 kanske. :bgrin:
Det känns lite som folk drömmer också.
Inte ens i lumpen var folk såhär starka 😕
Det är skillnad på lumpenstyrka och bänkpress. I lumpen behöver man lår tjocka som trädstammar för att bära tung ryggsäck och mycket uthållighet. Det har antagligen ingenting med gym-träning att göra...
Om jag säger såhär: Folk pumpade bänkpress varje kväll... Inte ens befälen tog så mycket som många här.
Och befälen var träningsnarkomaner.
Tränar man rätt så är det inga problem att bygga muskler, vissa har ju rätt gener för det också. Går i släkten hos mig att vara stark, tog 90kg första gången jag var på gym och fick instruktioner om hur man skulle göra när jag var 16 år.
Idag vet jag dock inte vad jag tar, men som sagt innan, 132kg när jag var 17.
Jo men alla kan inte ha det i blodet på NH. 🙂
January 14, 2002
dree wrote: [quote=Quarzi]Alla har ju inte det heller 😛 de flesta ligger ju på 60-80.
Det är också över medel 🙂
Jag tror inte på att så många ligger över 60-80 som det gör på listan. 🙂
sen får du tänka på att medelåldern här på NH är typ mellan 18-25 år med en hel drös som är över 30 år 😛 det är inga små 13 åringar vi pratar om 😛
August 7, 2001
Quarzi wrote: [quote=dree][quote=Quarzi]Alla har ju inte det heller 😛 de flesta ligger ju på 60-80.
sen får du tänka på att medelåldern här på NH är typ mellan 18-25 år med en hel drös som är över 30 år 😛 det är inga små 13 åringar vi pratar om 😛
Neee men man tar inte 60-80 utan att gå på gym även om man är 25.
såvida man inte har det i blodet 🙂
January 14, 2002
dree wrote: [quote=Quarzi][quote=dree][quote=Quarzi]Alla har ju inte det heller 😛 de flesta ligger ju på 60-80.
Vet inte hur det är i norrköping men här gör iaf 90% det 😛 alla jag känner klarar att ta 60 kg iaf, och dom tränar inte regelbundet utan har gått dit med mig nån gång. De flesta är 18 år och väger runt 70-80kg
August 7, 2001
Quarzi wrote: [quote=dree][quote=Quarzi][quote=dree][quote=Quarzi]Alla har ju inte det heller 😛 de flesta ligger ju på 60-80.
Vet inte hur det är i norrköping men här gör iaf 90% det 😛 alla jag känner klarar att ta 60 kg iaf, och dom tränar inte regelbundet utan har gått dit med mig nån gång. De flesta är 18 år och väger runt 70-80kg
Vafan är alla muskulösa i stockholm eller? 🙂
Närå men 60 kan jag gå med på men inte över 80 🙂
November 22, 2001
Jag kan tänka mig att de flesta som svarar i den här tråden tränar och de flesta som inte lyfter över medel inte har något intresse av att skriva här.
Därav det höga medeltalet.
77.5 har jag lyft som mest, men (och här kommer min fina ursäkt) jag har faktiskt aldrig tränat för att lyfta så mycket som möjligt.
Har satsat mer på att göra många reps, tycker det är ett skönare sätt att träna.
dree wrote: [quote=Quarzi][quote=dree][quote=Quarzi]Alla har ju inte det heller 😛 de flesta ligger ju på 60-80.
Hejda dej en smula nu, det finns folk som arbetar med kroppsligt arbete också..
Med din logik så var folk kraftlös mesar förr i tiden då eller??
Gym är ett modernt påfund..Skulle aldrig falla mej in att besöka ett sådant..Har iofs ingen aning om vart det finns nått sånt häromkring..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 31, 2001
obelix wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]121% av min kroppsvikt, sen kan ni jämföra...
Mangnus Samuelsson tog 200 vid 17 års ålder 🙂
Men det blir inte mycket om du väger 40 kg.
Det är ju lika stor prestation om man så väger 80 som 40 kg att dra upp 121% sin kroppsvikt.
February 1, 2004
Death On Wings wrote: [quote=obelix][quote=[Gamepredator] Sulan]121% av min kroppsvikt, sen kan ni jämföra...
Det är ju lika stor prestation om man så väger 80 som 40 kg att dra upp 121% sin kroppsvikt.
Stor prestation men inte så imponerande... 😉 100kg+ kan man bli impad av...
January 12, 2004
makhra wrote: [quote=Death On Wings][quote=obelix][quote=[Gamepredator] Sulan]121% av min kroppsvikt, sen kan ni jämföra...
Stor prestation men inte så imponerande... 😉 100kg+ kan man bli impad av...
Precis.
Säg att han väger 40 kg, och så jämför man med mig som väger 140 kg, vilket är mest imponerande?
1 Guest(s)