Pojo wrote: Fjolligt me gym lyfter lagom mycket skrot de flesta vägar. Orkar jag inte ska det ligga kvar.
Det ligger en del i det du säger..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 7, 2001
ilg@dd wrote: [quote=dree][quote=Quarzi][quote=dree][quote=Quarzi]Alla har ju inte det heller 😛 de flesta ligger ju på 60-80.
Det är också över medel 🙂
Jag tror inte på att så många ligger över 60-80 som det gör på listan. 🙂
sen får du tänka på att medelåldern här på NH är typ mellan 18-25 år med en hel drös som är över 30 år 😛 det är inga små 13 åringar vi pratar om 😛
Neee men man tar inte 60-80 utan att gå på gym även om man är 25.
såvida man inte har det i blodet 🙂
Hejda dej en smula nu, det finns folk som arbetar med kroppsligt arbete också..
Med din logik så var folk kraftlös mesar förr i tiden då eller??
Gym är ett modernt påfund..Skulle aldrig falla mej in att besöka ett sådant..Har iofs ingen aning om vart det finns nått sånt häromkring..
Du vrider och vänder på min såkallade "logik".
Man kan vara stark och ändå inte kunna ta mycket i bänkpress.
Men befälen som strävade efter att ta mycket i bänkpress borde ligga högre än dom flesta här tycker man.
March 15, 2002
ilg@dd wrote: Klickade på 0-20, har inte den blekaste vad jag tar i bänkpress..
Iofs inte speciellt intresserad av det heller..
Vet däremot att jag lyfter i och ur en komplett Volvo B20 i/ur en amazon på solokvist..Det har jag gjort många gånger..Men det räknas väl iofs inte som nån slags atletövning..
Föredrar iaf att göra nått vettigt när jag ska lyfta tungt, vad är det för mening att lyfta skivstänger?*Edit*
En tanke slog mej...
Hur mycket väger en komplett B20??
Typ 100kg ?
ca 155 kg
dree wrote: [quote=ilg@dd][quote=dree][quote=Quarzi][quote=dree][quote=Quarzi]Alla har ju inte det heller 😛 de flesta ligger ju på 60-80.
sen får du tänka på att medelåldern här på NH är typ mellan 18-25 år med en hel drös som är över 30 år 😛 det är inga små 13 åringar vi pratar om 😛
Gym är ett modernt påfund..Skulle aldrig falla mej in att besöka ett sådant..Har iofs ingen aning om vart det finns nått sånt häromkring..
Men befälen som strävade efter att ta mycket i bänkpress borde ligga högre än dom flesta här tycker man.
Kan väl säga som så, att när jag gick i 9:an, dvs när jag var 15-16år, då tog jag 70kg i bänkpress vill jag minnas..Har inte haft tillgång till sådana attiraljer sedan dess..Det var inget ovanligt i min årskull heller för den delen..Det var "vanliga" killar som pressade 90kg+ också..Jag var långt ifrån starkast..
Det lustiga är väl att ingen av klasskompisarna ens hört talas om fenomenet "gym"..
Det var kanske det att vi var ute och gjorde saker, byggde kojjor, släpade virke till dessa, skottade hockeyrinken varje vinter..Ja, diverse övningar som sysselsatte kroppen..Vi tyckte det var skoj + att vi gjorde en del nytta..
Tror snarare att det är den stillasittande ungdomen av idag som har problem med dålig ork..
Den enda "träning" jag sysslat med var när hockeylaget var aktivt.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
MoNsTeR wrote: [quote=ilg@dd]Klickade på 0-20, har inte den blekaste vad jag tar i bänkpress..
Iofs inte speciellt intresserad av det heller..
Vet däremot att jag lyfter i och ur en komplett Volvo B20 i/ur en amazon på solokvist..Det har jag gjort många gånger..Men det räknas väl iofs inte som nån slags atletövning..
Föredrar iaf att göra nått vettigt när jag ska lyfta tungt, vad är det för mening att lyfta skivstänger?*Edit*
En tanke slog mej...
Hur mycket väger en komplett B20??
Typ 100kg ?
ca 155 kg
http://user.tninet.se/~dgq625u/motor.html
Uj, så tung..
Iofs känns dom ganska tunga också..
March 15, 2002
obelix wrote: Jag tror att jag alltid har varit bland de svagaste i bänkpress (samt armar) av alla jag känner.
Men jag har däremot varit stark i rygg, axlar och ben istället.
Axlar och rygg är nästan viktigare. Vore mer intressant att veta hur mycket folk tog i sittande axelpress med hantlar.
February 1, 2002
MoNsTeR wrote: [quote=obelix]Jag tror att jag alltid har varit bland de svagaste i bänkpress (samt armar) av alla jag känner.
Axlar och rygg är nästan viktigare. Vore mer intressant att veta hur mycket folk tog i sittande axelpress med hantlar.
ja eller militärpress, det är nästan självmord att köra det stenhårt 🙂
February 12, 2002
MoNsTeR wrote: [quote=obelix]Jag tror att jag alltid har varit bland de svagaste i bänkpress (samt armar) av alla jag känner.
-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Edit: Måste tillägga att bänk är min sämsta "gren". Tar 80 i axellyft ( vilket är en imonerande mängd för en spinkis som mig :D) Åsså kan ja hantera min kropp väldigt bra med att göra pullups å liknande sånna övningar med kroppsvikten som tyng. Är väl hur man för sig å hur vältränad man ser ut som räknas va? 😉
February 1, 2004
Starscream wrote: [quote=MoNsTeR][quote=obelix]Jag tror att jag alltid har varit bland de svagaste i bänkpress (samt armar) av alla jag känner.
ja eller militärpress, det är nästan självmord att köra det stenhårt 🙂
Dessa två övningarna är väl samma sak eller? militärpress kanske inte är med lösa hantlar?
March 1, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Kanske skulle tillägga att ja tar 80 i axelpress/axellyft tio gånger.. Vet inte va jag tar max, aldrig testat, får väl ta å göra det..
det du kallar för axelpress/axellyft, är det vad många skulle kalla för militärpress???
[Image Can Not Be Found]
gör du dom i någon slags maskin eller med fri stång???
stående eller sittande (sittandet gör att man inte kan "fuska")...
det är viktigt att vi kallar saker/övningar vid deras rätta namn (så att ingen förväxling sker)...
jag känner många STORA killar, men ingen som är i närheten av 10x80 i militärpress...
jag har som personbästa i (sittande)militärpress 6x60kg och ett rep max på just 80kg. vid tillfället var jag dessutom i riktigt bra form...
August 7, 2001
ilg@dd wrote: [quote=dree][quote=ilg@dd][quote=dree][quote=Quarzi][quote=dree][quote=Quarzi]Alla har ju inte det heller 😛 de flesta ligger ju på 60-80.
Kan väl säga som så, att när jag gick i 9:an, dvs när jag var 15-16år, då tog jag 70kg i bänkpress vill jag minnas..Har inte haft tillgång till sådana attiraljer sedan dess..Det var inget ovanligt i min årskull heller för den delen..Det var "vanliga" killar som pressade 90kg+ också..Jag var långt ifrån starkast..
Det lustiga är väl att ingen av klasskompisarna ens hört talas om fenomenet "gym"..
Det var kanske det att vi var ute och gjorde saker, byggde kojjor, släpade virke till dessa, skottade hockeyrinken varje vinter..Ja, diverse övningar som sysselsatte kroppen..Vi tyckte det var skoj + att vi gjorde en del nytta..
Tror snarare att det är den stillasittande ungdomen av idag som har problem med dålig ork..
Den enda "träning" jag sysslat med var när hockeylaget var aktivt.
Jag är rätt fysiskt aktiv men ändå tar jag bara 40 i bänkpress(det högsta jag klarar med att göra en riktig bänkpress... klarar lyfta mera) fast iofs tränar inte jag efter stora muskler utan mer rehabträning.
Ja några tar nog så mycket men inte alla. Men man tar inte över 80 utan gym eller rätt träning.
Men det bästa svaret har nog json på mina tvivel.
Att dom som tar lite inte skriver här.
December 15, 2004
Har INGEN som helst aning.
Jag tränade ganska elitmässigt förut... och det innebar att jag aldrig en endaste gång försökte mig på att "maxa" i bänkpress. Det fanns helt enkelt ingen anledning. Det stod inte med på mitt scema. [Image Can Not Be Found]
Nejnej... där stod det 80kg rep 3x15, på slutet - strax innan jag (tack och lov) slutade träna.
I dag... kanske jag skulle klara typ 40 kilo eller nåt... en gång. :-$
Jag har aldrig testat en sådan smith-maskin... bara lös stång. Lite mer sport på det sättet.
3 Guest(s)