February 12, 2002
ilg@dd wrote: [quote=obelix][quote=Extatic][quote=obelix][quote=Extatic]
Jag är ingen j**la stadstönt som aldrig har hållit på med fysiskt arbete...Bara för att man tränar på gym betyder inte att ens uthållighet är usel, förresten, jag tror inte kroppen ser skillnad på 100kg skivstång och 100kg ved/bilmotor/höbalar etc etc...
Det är skillnad på att använda muskler i det vardagliga livet och att använda dom när man tränar i ett gym.
Det finns små tunna Undersköterskor om klår stora starka tyngdlyftare i att tex plocka upp människor ur en säng.
jag vet inte vad ni vill få fram, men jag har fan inga problem med "bonnagöra" som ni klassar så mycket högre än styrketräning 😉
Jag vill få fram att bara styrketräning gör ingen "stark", man bör kunna omsätta det till det vardagliga livet.
Jag vet många styrkelyftare som har gjort sig illa när dom har hjälpt folk att flytta.
Vet tom en som slet av en muskel när han bar hem matkassar.
Styrketräning är bre för kroppen, men man kan göra sig illa om man försöker använda styrkan utanför gymmet, även om det inte är vanligt så kan det gå snett.
:D/ :pray:
Svammel... Tränar man rätt i ett gym och ser till att röra på alla musklerna så finns det inga "arbetarmuskler" å "gym-muskler"...
May 23, 2002
ilg@dd och obelix, kom hit så ska jag knäcka er båda i att skotta skit, lassa höbalar och flytta kossor..
February 4, 2005
Själv tar man ju ca 50kg i bänkpress (har inte gjort de på länge) kan säkert maxa lite mer...
Väger ca 60kg, är ca 170 lång...
får börja sätta igång nu igen efter vintern så man orkar med lumpen senare...
Förresten har en fråga.. Hur viktigt är det att stretcha efter träning?
(själv gör jag det alltid, men har en kompis som ALDRIG gör de)
[Gamepredator wrote: Sulan]ilg@dd och obelix, kom hit så ska jag knäcka er båda i att skotta skit, lassa höbalar och flytta kossor..
Adress tack..
*Edit*
Vet iofs inte när jag har tid..
Första slåttern kanske?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 1, 2003
ilg@dd wrote: [quote=[Gamepredator] Sulan]ilg@dd och obelix, kom hit så ska jag knäcka er båda i att skotta skit, lassa höbalar och flytta kossor..
Adress tack..
*Edit*
Första slåttern kanske?
börjar dra ihop sig till "NH:s starkaste man 2k5"... 😀
givna grenar är "farmers walk" och "tractor pulling" 😮
fast ska inte vi alla minska på egotrippandet/pajkastandet och istället glädja oss att så pass många av NH:s stammisar ändå tränar ...
nivaman wrote: [quote=ilg@dd][quote=[Gamepredator] Sulan]ilg@dd och obelix, kom hit så ska jag knäcka er båda i att skotta skit, lassa höbalar och flytta kossor..
Adress tack..
*Edit*
Första slåttern kanske?
börjar dra ihop sig till "NH:s starkaste man 2k5"... 😀
givna grenar är "farmers walk" och "tractor pulling" 😮
fast ska inte vi alla minska på egotrippandet/pajkastandet och istället glädja oss att så pass många av NH:s stammisar ändå tränar ...
Jag tränar nada..Men är väl iofs inte stammis heller.
Ev lite gallring på gång i slutet av månaden, kanske kan räknas som träning .?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
March 1, 2003
med 1661 inlägg så får du nog räknas som stammis...
min poäng var hur som helst att vi borde glädjas över träningsviljan/friskvårdsintresset/hälsovågen/osv. här på NH istället för att hacka på cityfolks/bönder/discoövningar/strandraggare/osv.
dessutom börjar tråden handla väldigt mycket om andra saker än topic...
nivaman wrote: med 1661 inlägg så får du nog räknas som stammis...
min poäng var hur som helst att vi borde glädjas över träningsviljan/friskvårdsintresset/hälsovågen/osv. här på NH istället för att hacka på cityfolks/bönder/discoövningar/strandraggare/osv.
dessutom börjar tråden handla väldigt mycket om andra saker än topic...
Taget, från och med nu har jag överseende med stadsfjollorna..
Death On Wings wrote: Och vi har det samma med bondläpparna 🙂
Jobbigt att bo i ett mellanting?
😛
[Gamepredator wrote: Sulan][quote=Extatic]strongman då, dom tränar ju på gym. Tror dom mosar er bönder ganska lätt när det gäller bonnarbete 😉
De fem främsta svenskarna inom strongman är bönder 😛
Jo, rätta mej om jag har fel, men visst fasen har väl Samuelsson en gård?
1 Guest(s)