January 25, 2003
Startade om någon gång i veckan förut. Men nu när jag har 1024 MB RAM så tar det längre tid för windows att suga i sig allting. Efter 2 veckors uptime använder windows nästan 600 MB RAM. Det vill säga att de med 512 RAM har en rätt slö dator efter en vecka om dom i nte använder något minnsfriande program.
Bärbara är nästan alltid avstängd - använder den inte så mycket.
Servern står alltid på.
October 24, 2002
Pluxor wrote: Startade om någon gång i veckan förut. Men nu när jag har 1024 MB RAM så tar det längre tid för windows att suga i sig allting. Efter 2 veckors uptime använder windows nästan 600 MB RAM. Det vill säga att de med 512 RAM har en rätt slö dator efter en vecka om dom i nte använder något minnsfriande program.
Bärbara är nästan alltid avstängd - använder den inte så mycket.
Servern står alltid på.
Det där stämmer inte. Min laptop har 256mb ram och den stod på i lite mindre än två månader förut och låg på kring 220mb i användning. Windows använder olika beronde på hur mycket minne man har.
January 25, 2003
boman wrote: Brukar stänga av min WS då jag ska sova om de inte är nödfall och startar den då jag vaknar. Servern stänger jag aldrig av.
OT: Nån som har tips på billiga och tysta fläktar som man kan införskaffa sig så man får en tyst dator? 🙂
har du ett chassi som rymmer 120mm fläktar är ju biffen lätt fixad, annars blir det svårare. Själv har jag Antec super lanboy som är VÄLDIGT tyst, för att inte säga nästan ljudlöst med de fläktar som följde med.
October 24, 2002
Pluxor wrote: [quote=boman]Brukar stänga av min WS då jag ska sova om de inte är nödfall och startar den då jag vaknar. Servern stänger jag aldrig av.
OT: Nån som har tips på billiga och tysta fläktar som man kan införskaffa sig så man får en tyst dator? 🙂
har du ett chassi som rymmer 120mm fläktar är ju biffen lätt fixad, annars blir det svårare. Själv har jag Antec super lanboy som är VÄLDIGT tyst, för att inte säga nästan ljudlöst med de fläktar som följde med.
Innan du säger ljudlös så lyssna på mitt system, jag hör faktiskt skärmen ibland 😀
3 Guest(s)