August 7, 2001
Jag råkade kasta en banan i nyllet på en lärare jag hade i gymnasiet en gång när jag skulle öppna bananen genom att hålla den uppochner och sen svinga den framåt.
Problem var ju bara att jag tog i för hårt och banan flög i nyllet på han.
Jag brukar öppna lugnt och fint efter den incidenten.
December 30, 2005
ÅÅ, när ja va liten:
tog bort hela skalet och sedan klibbade och glafsade med den i handen. MUmmss...
När ja är stor:
bryter skaftet framåt(?). Sedan drar jag ner den och alla andra skal-partitioner(!!), brukar vara 4-5 stycken(beror på hur skicklig man är); den första: den som skaftet sitter på, de tre/fyra andra: de som inte har något skaft. Och sedan drar dem till halva.
När man har börjat glufsa till en tredjedel så kommer dedära satans TRÅDARNA; de smakar konstigt och är svåra att äta upp! Då får man lägga trådarna på skalet närmast skaftet. När man har ätit upp den och skalet är kvar brukar alltid jag vifta lite med den, så att alla satans TRÅDAR åker av utan att man märker något. Så går man till sopen och en partition kanske åker av.
dessa trådar kan varigera på var man har införskaffat sin banan. ICA brukar ha sådana. men inte konsum. Det kan också vara så att man har tur och inte får några gula trådar när man äter bananen.
August 11, 2005
MULLVADEN wrote: [quote=whak]Jag håller alltid fast "toppen" och "kastar" bananen frammåt. Smidigast så.
har en polare som gjorde så när an satt i bilen.. bananen träffa han rakt på pungen..^^
HAHAHA
Bland det roligaste jag hört idag 😀 Så han fick en guleböj på sin banan 😉 haha
Känns nästan som att någon skulle ta ett äpple eller päron istället, ifall man funderar i såna här ban(an)or..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 15, 2005
pompougnac wrote: [quote=AnonymousKiller]Eller så bryter jag den på mitten när jag ska vara pr0.
hahahaha måste testa... blir det inte lätt kladdigt då? Om bananen är en smula övermogen dvs...
Om man är snabb och gör det med ett knyck så är det ingen fara. Bara dra åt sidorna mer än du böjer den.
July 18, 2003
wojt wrote: [quote=Ctrl]Så länge du inte äter skalet på så bryr jag mig inte om hur du öppnar den.
Haha, en kompis som brukar bita av toppen (inte den med pinnen på dock :cy: ) och äta upp den ibland, sedan skalar han bananen.
Så gör jag också, fast jag äter inte upp biten.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
2 Guest(s)