May 17, 2002
bloodman wrote: jag hatar blocket , alltid ska det finnas folk som sätter för höga priser, eller som prutar som fan när man vill sälja nåt.
Tradera är fan schysst, kostar kanske lite men det är kanon, slipper man alla töntar och så kan man ge betyg till varann.
exakt..
June 20, 2002
Kan ju inte snöa in på alla datorprylar med för högt pris...
För andra saker är det ett alldeles ypperligt ställe att annonsera på...
Simpelt och når ut till fler än vad kanske lokaltidningarna gör...
Farsan har sålt en massa stärkare och grejer via blocket och det har gått hur bra som helst...
June 20, 2002
För övrigt måste jag dock hålla med om att Tradera är schysst....
Och speciellt dyrt är det inte... Kostar ett par spänn per vara man säljer, och det blir inte mycket mer än vad det kostar att sätta ut en annons på annat ställe...
Många lokaltidningar tar ju runt 50:- för en annons...
July 8, 2003
Jag håller med att tidningar är extremt dyra, och dessutom inte når ut till lika många. Lätt jag skulle kunna sälja datorn jag har på rummet och samlar dam för några tusen. Visst, jag vet inte ens vad det är för en dator... Skulle tro typ pentium 90 eller något. =)
Fast skriver man rätt så kan man göra en bra deal:
"Utmärkt dator för textbehandling säljes till högst bjudande. Erhållen gåva från en kompis som inte behövde den längre, inga kartoner medföljer, hämtas i Falun.
Komplett med CD, diskettenhet, skärm, tangentbord och mus."
Typ. =)
November 4, 2001
Krqagyzzz wrote: Igentligen är ju Blocket ganska kasst.. Höga priser, dålig sökfunktion mm..
Finns ju ett antal sidor som ör något bättre.. tex. Tradera, inte riktigt samma sak men liknande iaf...Blocket måste leva på alla 35+ som inte vet bättre....
Nämn några sidor som är bättre?
Jag tror blocket överlever för att det är största svenska annonssidan...
För att Gulasidorna var helkass och det var i princip den enda andra liknande sidan som fanns när blocket kom...
July 8, 2003
Arne_Garflak wrote: Jag hörde att blocket.se såldes för 182 miljoner kronor i höstas (!!)
Det är väl aftonbladet som driver den nu?
Ok, killen som kom på det behöver ju aldrig jobba igen. Dang va hemsidor (populära hemsidor) kostar mycket att köpa. Eller mycket, en hel förmögenhet fan!
December 15, 2002
chrippaz wrote:
För att Gulasidorna var helkass och det var i princip den enda andra liknande sidan som fanns när blocket kom...
Du menar nog http://www.gulatidningen.se för Gulasidorna är något helt annat (Eniro).
2 Guest(s)