January 15, 2004
Jag var på fest idag och när jag berättade för min bordsdam att jag höll på med programmering så fick jag ett "Jaha" till svar och det var definitivt inget bra "Jaha". Jag har som teklonog även stött på samma förakt från kvinnliga studenter som ej är teknologer.
Därför undrar jag hur utbrett detta är.
July 19, 2001
Dryg bordsdam du hade. Näe, att vara intresserad av datorer är samma som för en tjejj att vara intresserad av hästar eller whatever, enda skillnaden är att man kan tjäna grova stålar på datorer.
Ingen jag har snackat med har reagerat så speciellt konstigt.. Vad ska man säga? Att man är fotbollsnörd, frimärksnörd, militärnörd eller något annat som är lika "ovanligt"?
January 14, 2002
abishai wrote: [quote=fastbullit]vafan är s&m dårå?
Lyssna på Thin Lizzy - S&M
jag saknar alternativet "vilket datorintresse?"
saknar mer alternativet "dom gör ingen stor affär av det" eller liknande 😛 hänger man på NH har man nog iaf ett litet intresse för datorer 🙂
August 16, 2002
ehm stor risk att man snackar för brudarna om sitt datorintresse...
"jaha har du nån hobby då?"
"ja jag håller på med datorer och så... bygger o pillar och så..."
därifrån finns det två alternativ:
1.
"vad intressant!"
sen en timme senare kommer man på sig själv när man snackar om typ hur överlägsen den integrerade minenskontrollern i a64 prollen är...
2.
"jaha"
sen slutar samtalet där...
enligt nogranna beräkningar så brukar samtalet sluta vid nummer 2, i 95% av fallen, men det är nästan bäst så, för nummer 1 är verkligen inte att föredra...
3 Guest(s)