November 29, 2003
Min erfarenhet av dator vs tjejer är NEGATIV.
Tror fan inte jag hört en enda brud som tyckt att det varit possitivt förrutom linuxtjejen på msn och en tokbra tjejkompis.
Sedan har x antal förhållanden spruckit p.g.a datorn men vafan shit happends, brudar kommer och går, datorn kostar lite mer när den kommer, så man lär se det possitiva i det hela. 🙂
April 2, 2004
November 27, 2003
Chief Editor låter rätt coolt så det funkar rätt bra 😉
Har aldrig blivit "dumpad" pga. dator-interesse, men man behöver ju inte gnida in det i ansiktet på dom 😉
Tror det är ganska lungt också så länge man inte nämner CS eller hon ens misstänker att man spelar det 😛
EDIT: Nej, jag spelar inte CS, men det är ffs fler som gör det än som spelar golf i Sverige så det är ju inte ett helt orimligt antagande om en person som säger att han gillar datorer.
//Andreas
Jag får ofta besök av damer i nöd, som vet av mitt datorintresse..
Hög raggfaktor..
Fast då ligger jag väl aningen högre i ålder än genomsnittet här.
Damerna i min ålder vill ha saker lagade, och skiter i vad jag har för hobbies.
Lite fjortisaktigt att se ner på folk som har datorer som tidsfördriv tycker jag, när dom blir "damer" är dom bara tacksamma för allt man kan hjälpa till med.
*Edit*
Inget fel på "nördarna", antagligen tjejjerna som är omogna bara.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 24, 2002
Behöver ju inte säga att man är datorintresserad, kan ju säga vad det är man är intresserad av på datorn istället. Pladdra dock inte på om det nu för fan...
Värsta som kan hända en är när folk pladdrar på mycket som fan av något, speciellt när de inte riktigt vet hur de ska lägga upp det...
October 8, 2003
I couldn't agree more with ilg@dd!
September 1, 2002
Efter att ha läst lite i den här tråden känner jag mig otroligt tacksam för att jag har en tjej som förstår och accepterar mitt datorintresse!
Men jag har aldrig riktigt blivit negativt bemött av ett fruntimmer bara för att jag säger att jag gillar teknik och datorer. Men det beror nog på att man direkt ser det på mig när man möter mig, så informationen kommer nog inte som en överraskning hos dom 🙂
November 22, 2001
Jag har heller aldrig stött på några problem när man träffar tjejer första gången. Men exakt hur mycket tid man tillbringar framför datorn kanske inte är det första man drar upp.
Kan dock bli aningen bråk med sambon när man ska förklara varför man suttit framför datorn hela dagen istället för att göra saker man lovat 😉
June 28, 2001
Json_81 wrote: Jag har heller aldrig stött på några problem när man träffar tjejer första gången. Men exakt hur mycket tid man tillbringar framför datorn kanske inte är det första man drar upp.
Kan dock bli aningen bråk med sambon när man ska förklara varför man suttit framför datorn hela dagen istället för att göra saker man lovat 😉
För att man har lovat sig själv att sitta framför datorn istället för att göra sådant man lovat någon annan såklart.
November 22, 2001
Mind wrote: [quote=Json_81]Jag har heller aldrig stött på några problem när man träffar tjejer första gången. Men exakt hur mycket tid man tillbringar framför datorn kanske inte är det första man drar upp.
För att man har lovat sig själv att sitta framför datorn istället för att göra sådant man lovat någon annan såklart.
Om du lyckas få en tjej att förstå den förklaringen e du värd nobels fredspris 😉
1 Guest(s)