February 16, 2004
Mean Machine wrote: Är väl såpass "normal" att ingen ser mig som g33k till en början...;)
Så jag låter bli att berätta...:)
Bra inledning men när man berättar om sig själv säger man:
Har en sån grej som John Holmes, (bruden fattar inget) alltså 35 cm.
Sen sysslar jag med datorer också.
December 15, 2003
Ja, nu är det väl mer socialt accepterat men när jag var en liten tonåring som satt med assembler på 286:an så fick man ju hålla tyst, det gick lättare med att förklara hur rollspel gick till som jag också sysslade med i mitten på åttiotalet.
Numera fattar de ju direkt när de ser min lägenhet 😉
July 30, 2003
Deuterium wrote: [quote=Json_81]Kan dock bli aningen bråk med sambon när man ska förklara varför man suttit framför datorn hela dagen istället för att göra saker man lovat 😉
Du måste lära dig att använda frasen "Jag lovar inget" lite oftare. 🙂
https://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=102033
Regel #24:
Det som vi sa för sju eller åtta månader sedan är inte godtagbart i en
diskussion idag. Allt vi säger blir ogiltigt efter sju dagar.
March 14, 2004
Är inte PC-nörd i tjejers sällskap, städar undan i rummet och försöker dölja min neonbelysta dator med fönster så gott det går.
Iofs reagerar tjejkompisarna oftast i stil med "Men vad gör det?" eller typ "ok...". Min förra tjej och hennes kompisar tyckte dock att det var asnördigt 😕
May 29, 2001
Kan dela med mig av min tjejs kommentar/dialog ang min dator
tjejen: kan jag få gå ut på internet?
jag: javisst slå på datorn bara
5 sec går
tjejen: du ska jag trycka ctrl m? (dvs gå in i scsi bios på min raid kontroller och sumpa all min data)
jag: gaaaaaaahhhhh!!! neeeeej vafan gör du???
tjejen: men det står ju det på skärmen!!!
jag: ge fan, rör inget om du inte vet vad du håller på med.
XP har nu laddat klart...
tjejen (nu ganska sur):
fan jag fattar inte varför dina datorer ska va så jävla konstiga, du ska ju vara bra på datorer kan dom inte fungera som vanliga då? som ibland ska man välja nå konstigt innan man startar, trycker man fel så kommer det upp en massa text, nä fyfan!! Jag tror inte att du kan det här med datorer
(Hon syftar på när jag hade linux installerat och dualbootade med lilo)
jag: suck!!!
Försöker senare dra paraleller med att en racerförare inte kör en volvo mm men det är lönlöst så jag ger upp........
November 27, 2003
ocz wrote: Är inte PC-nörd i tjejers sällskap, städar undan i rummet och försöker dölja min neonbelysta dator med fönster så gott det går.
Iofs reagerar tjejkompisarna oftast i stil med "Men vad gör det?" eller typ "ok...". Min förra tjej och hennes kompisar tyckte dock att det var asnördigt 😕
Enkelt löst: ta bort neonet. Ingen man med respekt har neon i burken, men man har du ju en bit kvar till iofs 😛
squarepusher wrote: Kan dela med mig av min tjejs kommentar/dialog ang min dator
jag: javisst slå på datorn bara5 sec går
tjejen: du ska jag trycka ctrl m? (dvs gå in i scsi bios på min raid kontroller och sumpa all min data)
jag: ge fan, rör inget om du inte vet vad du håller på med.XP har nu laddat klart...
tjejen (nu ganska sur):
fan jag fattar inte varför dina datorer ska va så j**la konstiga, du ska ju vara bra på datorer kan dom inte fungera som vanliga då? som ibland ska man välja nå konstigt innan man startar, trycker man fel så kommer det upp en massa text, nä fyfan!! Jag tror inte att du kan det här med datorer
(Hon syftar på när jag hade linux installerat och dualbootade med lilo)jag: suck!!!
Försöker senare dra paraleller med att en racerförare inte kör en volvo mm men det är lönlöst så jag ger upp........
Ummm ... varför be henne slå igång burken om du vet att hon inte vet vad som försigår 😕 ?
//Andreas
March 14, 2004
Delph1 wrote: [quote=ocz]Är inte PC-nörd i tjejers sällskap, städar undan i rummet och försöker dölja min neonbelysta dator med fönster så gott det går.
Enkelt löst: ta bort neonet. Ingen man med respekt har neon i burken, men man har du ju en bit kvar till iofs 😛
squarepusher wrote: Kan dela med mig av min tjejs kommentar/dialog ang min dator
jag: javisst slå på datorn bara5 sec går
jag: ge fan, rör inget om du inte vet vad du håller på med.XP har nu laddat klart...
tjejen (nu ganska sur):
fan jag fattar inte varför dina datorer ska va så j**la konstiga, du ska ju vara bra på datorer kan dom inte fungera som vanliga då? som ibland ska man välja nå konstigt innan man startar, trycker man fel så kommer det upp en massa text, nä fyfan!! Jag tror inte att du kan det här med datorer
(Hon syftar på när jag hade linux installerat och dualbootade med lilo)jag: suck!!!
Ummm ... varför be henne slå igång burken om du vet att hon inte vet vad som försigår 😕 ?
//Andreas
Enklare: Släck det. En kompis undrade en gång om det var min hund som slickade på något, men det var vatte4nkylningen :)R :)R Ganska roligt..
February 3, 2003
OCZ: Man ska vara en stolt nörd juu!!! 😛
Tjejer får tycka vad dom vill, det brukar komma fram att jag är nörd. Dock blir vissa chockade när man säger det 😛 Men jag brukar erkänna att jag är en nörd och skämta om det 🙂
Va fan kan dom inte acceptera att man är en nörd så kan dom lika bra dra åt skogen 😛
August 20, 2001
Nä har väl inte direkt stött på någon tjej som rynkar näsan och går därifrån när man säger att man håller på med datorer, dock börjar jag väl aldrig i detalj beskriva vad jag har för hårdvara (i datorn).
Det är kul att retas lite med dem dock, som när en tjejkompis skulle ha fest, så ringde jag en timme innan och sa att jag inte kunde komma för att jag skulle spela star wars galaxies hela natten (nej jag gick på festen). Hon blev ganska sur 🙂
July 14, 2004
speciellt i min åldersgrupp (15) så anser tjejerna det VÄLDIGT Nördigt,töntigt,eller annat nedlåtande dom har hört på tv.
inget o bry sig om ifall man är självsäker 🙂
sen jag har gjort misstaget ett antal gånger att nån har frågat mig nånting om datorer o börjat pladdra 😛 stoort misstag ^^
2 Guest(s)