Hur resonerar tjejer egentligen?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Hur resonerar tjejer egentligen?
Vadandetta
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 21, 2006 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

För det första så är detta inte en "zomfg tjejproblem" tråden som brukar skapas, utan jag vill ha insikt i hur en kvinna egentligen tänker. Long story short *Whine*

De flesta tjejer jag känner attraheras av snyggt folk av det motsatta könet, inget fel med det, men det jag verkligen inte förstår är varför de blir tillsammans med någon som är snygg, som sedan behandlar dem som skit? Jag har några kompisar som direkt är vedervärdiga mot sina flickvänner, och de stannar fortfarande kvar med sina pojkvänner. Då som exempel pratar tjejen med någon annan kille så blir hennes pojkvän väldigt pissed. Ptja, behandlar dem som skit i allmänhet.

Det jag då försöker förstå är varför tjejerna stannar kvar hos den killen, och älskar honom över allt annat fast han beter sig som en idiot? Älskar tjejer killar pga utseendet eller den skitiga attityden vissa har?

Jag har svårt att förstå detta. Jag är då ingen George Clooney som ser bra ut, men om jag ska betygsätta mig själv så skulle jag ge mig en 4/10. Jag har inte låga tankar om mig själv, men man måste ju ha en syn på verkligheten. Jag skulle inte ha något emot att plötsligt bli snygg eller så, vilket skulle underlätta att få tjejer väldigt mycket. Ibland avundas jag andras utseende, ibland inte.

Då till saken. Jag behandlar tjejer med den respekt de förtjänar, och är alltid snäll/trevlig mot dem. Dock så släpper de mig rätt fort, samt stannar kvar hos killarna som behandlar dem som skit.

Behöver verkligen ett förhållande bråk för att hålla ihop? Ledsnar tjejer på folk som är trevliga/roliga/charmiga, och tycker det är spännande att vara tillsammans med någon idiot? Eller så är de kanske inte så sugna på att vara med någon som skulle kunna göra vad som helst för dem.

Det är inte så att jag spelar mina kort fel, eller att jag inte kan förföra. Det går, men sen när det gäller relationer så håller det inte länge. Det är väldigt sällan jag får någon jag är intresserad utav, men tjejer jag ej är intresserad utav fastnar oftare för mig. Det konstiga i detta är att de som ofta blir intresserad utav mig, är folk jag har trånat efter vid ett tidigare skede. När jag sedan ger upp och inte bryr mig om att försöka komma närmare dem, så stöter de på mig.

Är detta att de vill testa ifall de kan få mig? Som en utmaning för sig själva, för att sedan dumpa mig? Det tänker jag personligen inte ta reda på. Eller blir de intresserade pga att jag ignorerar dem?

Ja, säkerligen har fler utav er råkat ut för detta, och jag skulle vilja veta vad som pågår bakom deras huvuden. Då jag fortfarande är ung, så kanske detta ändrar sig med tiden då man blir lite äldre, och ens sällskap blir aningen äldre.

Ursäktar ifall denna posten inte är lättläst, eller om den är grötig. Ifall ni inte förstår mitt budskap/frågor så ska jag försöka bättre.

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
1070427
August 21, 2006 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

En mycket bra frågeställning, men tyvärr kan jag nog inte ge dig ett bra svar. Det är som du säger mycket märkligt att de stannar hos killar som beter sig som idioter.
Jag, precis som du behandlar tjejer (killar med för den delen) med respekt. Mot tjejer är jag kanske mer charmig då... Dock kanske inte detta allttid har gått hem, men det var värt ett försök.
Som jag skrev tidigare, har inget svar på frågan, utan precis samma fundering som du...! 😕

EDIT: Finns det inte tjejer på forumet?

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 845
1070429
August 21, 2006 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Håller fullständigt med dig på så gott som alla punkter, har nog varit med om allt det du skriver. speciellt det att snygga killar som inte respekterar dom får snygga tjejer. Samt det där med att såna man raggat på förr kommer tillbaks o stöter på en igen. (nästan jämt vid fel tillfälle)
Håller på just nu och försöker bli tillsammans med en men hon vill bara inte. men ändå så håller vi på till och från.
förstår mig inte på människan och skulle verkligen vilja ha svar på vad du redan har frågat efter, för det skulle nog hjälpa mig med.

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
1070434
August 21, 2006 - 2:25 pm
sp_Permalink sp_Print

De tjejerna är idioter och passar troligen bra med sina idiotpojkvänner.

Vadandetta
Medlem
1070440
August 21, 2006 - 2:35 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: De tjejerna är idioter och passar troligen bra med sina idiotpojkvänner.

Dock av vad jag sett så är det kring 95% av alla tjejer som håller på så här.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1070450
August 21, 2006 - 2:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu gissar jag på att ni är ganska unga?
För de snälla killarna vinner oftast i längden 🙂

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
1070452
August 21, 2006 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Nu gissar jag på att ni är ganska unga?
För de snälla killarna vinner oftast i längden 🙂

Om så är fallet, så kommer jag gå långt! 😉 🙄

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1070453
August 21, 2006 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Vadandetta wrote: För det första så är detta inte en "zomfg tjejproblem" tråden som brukar skapas, utan jag vill ha insikt i hur en kvinna egentligen tänker. Long story short *Whine*

Lycka till, att klura ut hur fruntimmer egentligen tänker är väl lika lätt som att uppfinna en evighetsmaskin..
Men å andra sidan så skulle det väl bli ganska tråkigt om man på förhand skulle veta det?
🙄

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
1070454
August 21, 2006 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

om snälla killar vinner i längden borde jag få ha två tjejer :O

zukker
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 585
1070455
August 21, 2006 - 2:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Dem gillar väl att killen e lite "unpredictable" (kommer inte på nått bra svenskt ord) dvs. inte samma sak hela tiden. Men vafan vet jag e ingen tjej 😛

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
1070456
August 21, 2006 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

rock599 wrote: Dem gillar väl att killen e lite "unpredictable" (kommer inte på nått bra svenskt ord) dvs. inte samma sak hela tiden. Men vafan vet jag e ingen tjej 😛

Oförutsägbar? 🙄

maedhros
Kommer du hit ofta?
Medlem
1070463
August 21, 2006 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Popeye wrote: [quote=rock599]Dem gillar väl att killen e lite "unpredictable" (kommer inte på nått bra svenskt ord) dvs. inte samma sak hela tiden. Men vafan vet jag e ingen tjej 😛

Oförutsägbar? 🙄

tror nog med dom inte vill ha en alltför svensson kille. utan mer en spännande person, vilket alla idioter är för dom kan ju göra vad som helst o det vet ju dom.
SÅ det bästa man kan göra o man inte vill bli betraktad som en idiot av sina medmänniskor är väl att riktigt försöka att vara oförutsägbar fast på ett bra sätt 😛 överraska o så.

fastbullit
Member
Medlem
1070465
August 21, 2006 - 3:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Vadandetta wrote: [quote=fastbullit]De tjejerna är idioter och passar troligen bra med sina idiotpojkvänner.

Ok, men det var kanske inte det seriösaste svaret. Well.. Hmm vad ska jag säga, alla tjejer gillar iden om romantik. Och det kan se på saker från annan vinkel.

Vadandetta wrote: Då som exempel pratar tjejen med någon annan kille så blir hennes pojkvän väldigt pissed.

Det här är ett bra exempel. Detta ur tjejen ifrågas ögon kan betyda att han är väldigt rädd att förlora henne.

Och ja inga tjejer tycker det är romantiskt med vardag, resor, spontanitet mm är mycket roligare.

Vadandetta
Medlem
1070474
August 21, 2006 - 3:12 pm
sp_Permalink sp_Print

fastbullit wrote: [quote=Vadandetta][quote=fastbullit]De tjejerna är idioter och passar troligen bra med sina idiotpojkvänner.

Ok, men det var kanske inte det seriösaste svaret. Well.. Hmm vad ska jag säga, alla tjejer gillar iden om romantik. Och det kan se på saker från annan vinkel.

Vadandetta wrote: Då som exempel pratar tjejen med någon annan kille så blir hennes pojkvän väldigt pissed.

Det här är ett bra exempel. Detta ur tjejen ifrågas ögon kan betyda att han är väldigt rädd att förlora henne.

Och ja inga tjejer tycker det är romantiskt med vardag, resor, spontanitet mm är mycket roligare.

Jag skulle aldrig kunna skrika eller förnedra någon tjej så där, och få henne må dåligt för stunden, för att sedan älska mig mer.

Marre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1255
1070483
August 21, 2006 - 3:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Brudar tänker: pengar, makt, sex... Evolutionsteorin du vet..
En man med muskler, stålar på krogen och västa bilen vinner. Sen kan man få vara hur snäll man vill... Slutar bara med: "Synd att du inte e gay, då skulle vi kunna spana killar ihop"... tsss.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1070525
August 21, 2006 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Popeye: dom är fler än man tror 😉

Annars måste jag nog tyvärr håller med fastbullit här delvis, är man inte smartare än att man ser hur illa en person beter sig så är det nog bäst att bara låta det passera.

Tyvärr är det inte alltid så. Det kan mycket väl bara ha gått så långsamt gradvis att hon inte tänkt på det och nu helt plötsligt befinner sig i en sits hon absolut inte vill befinna sig i men hon märker det inte själv direkt, trots att hon inte tycker om situationen.

Ärlighet varar längst i dom situationerna som någon vis sa. Påpeka det för dem och se hur de reagerar.

//Andreas

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1070526
August 21, 2006 - 4:57 pm
sp_Permalink sp_Print

inget ovanligt....

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1070637
August 21, 2006 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Går man in på krogen och agerar svärmorsdröm så kan man räkna med att inte få napp.
Men att gå in i linne och mängder med tatueringar... då... då får man napp.

Tjejer gillar farliga killar.

fastbullit
Member
Medlem
1070643
August 21, 2006 - 10:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Vadandetta wrote: [quote=fastbullit][quote=Vadandetta][quote=fastbullit]De tjejerna är idioter och passar troligen bra med sina idiotpojkvänner.

Jag skulle aldrig kunna skrika eller förnedra någon tjej så där, och få henne må dåligt för stunden, för att sedan älska mig mer.

Vem har sagt något om att skrika eller förnedra?

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1070712
August 22, 2006 - 9:14 am
sp_Permalink sp_Print

såg en tjej vid bussen behandlas dåligt igår fast hon verkade redan ha gjort slut med killen, han höll på att krocka och han stannade mitt framför bussh.platsen och försökte kyssa sitt ex som hon verkade vara , han sa att hon skulle sätta sig i bilen och sen viskade han, antagligen hotelser i hennes öra, jag lägger mig inte i sådant förutom om killen börjar slå tjejen. men hon skulle på samma buss å jag går på först, han försöker hejda henne, men hon skriker till varpå typ alla i bussen och vi som e på väg på vänder sig om varpå han blir skakis och sticker, han följde med bussen en bit. han verkade den som den typiska svin killen, verkligen odräglig! men men hennes val hennes problem! kunde dock inte hjälpa att tycka lite synd om henne såg så besvärad ut + att hon va ganska liten och han stor och bufflig av sig( var i samma ålder som jag runt 20 altså)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 155
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL