November 26, 2002
Mind wrote: inte vidare mkt
gissar mig till att Mein Snabel ist lose betyder att min snabel är lös :apa:
men där går gränsen
Jag kan påstå att vissa av dessa svaren som du har fått är mindre seriösa.
"Meine Hosen sind unten", som twinsen skrev är nog det korrekta tror jag.
November 8, 2002
CoLiC wrote: ..ha ut av 4 års tyska...
jag har läst 7år franska 8)
avsluta "franskan" genom att åka ner til frankrike ensam i 3veckor.. svårt som faaan att snacka där nere asså... dem pratar skitsnabbt! sen blir dem förbannade när man inte hänger med :p "parlez vous anglais?" ahhahahaa
July 13, 2002
Blue_Moon_ wrote: [quote=CoLiC]..ha ut av 4 års tyska...
jag har läst 7år franska 8)
avsluta "franskan" genom att åka ner til frankrike ensam i 3veckor.. svårt som faaan att snacka där nere asså... dem pratar skitsnabbt! sen blir dem förbannade när man inte hänger med :p "parlez vous anglais?" ahhahahaa
Gud hur f*n orkade du... inne på mitt 5:e år nu (första ring, steg 3) och efter det så är plågan fan slut !!!!!!! Jag suger totalt på franska
June 20, 2002
har läst spanska i 5 år och kan räkna till 10, säga vad jag heter och så kan jag: ñañigo - neger från kuba tillhörande hemligt sällskap...
lärde mig massor första året, men sen bytte vi lärare... efter det har jag bara haft spanjorer och sydamerikaner som visserligen kan spanska mycket bra, men inte svenska lika bra och definitivt inte lära ut spanska... tappade allt jag lärt mig första året, och inte lärt mig mycket nytt...
July 11, 2002
Ich habe eine Grosser Schwanz 😀
Und ich machen eine grosser Haufen.
wolla min tyska kunskaper är Uber
Jag har fan läst tyska 1 år och såg ingen ljusning i de hela och böt till Engelska.
men skitsamma jag kan ju redan 3 språk bra, Svenska, Engelska, Ryska..
Ryska kommer bli minst lika stor som tyskan i framtiden så då har man väl nytta av språket 🙂
July 11, 2002
Jerry wrote: Är ryska svårt? Jämför med tyskan.
tja vi kan se de hela så här, jag går på hemspråk i nian och där har jag G :), medans mina espanjolas och en del tyska kompisar har VG-MVG.
Gramatiken är svår, dessutom är alfabetet helt annorlunda med många Sj SCh ljud osv. Men att läsa är ganska lätt
Men kan man ryska så är det en stor bonus i arbetslivet sägs det 🙄
1 Guest(s)