August 16, 2002
fan tänk om dom redan har integrerat skiten utan at säga till om det? sen en dag ba BAM o alla dina warez är borta...
IBM har ju integrerat skiten i sina laptops sen 2001 eller nåt läste jag på den sidan, även fast det inte finns korrekt mjukvara (yea right)... visst fan har dom tagit fram mjukvara för att styra skiten tror jag
December 31, 2002
Jag skulle inte tveka en sekund om TCPA går igenom, MAC stå på er! Förresten skulle inte programmerare från Japan och (Syd?)Korea gå ihop och konstruera ett eget OS, eller är jag fel ute? Jag tror inte japanska företag skulle bli så glada om amerikanska företag kan spionera på dem.
Jag tycker japanerna borde börja tillverka processorer också!
September 28, 2003
ja men för fan jag vågar inte ens tro på att det kommer gå igenom, med tanke på att du inte ens får läsa en annan människas sms i dagsläget. I stort sett all information i hela värden kommer ju kunna bli begränsad av ett företag, det är helt befängt ms kommer kunna kontrollera nyheter och sålla bort saker dem inte vill att vi ska veta osv. open source dör ut och blir ett minne blott. Vi skulle inte bara ta ett steg tillbaka inom mjukvara utan även hela världen skulle ta ett stort steg tillbaka. Och är det sant att mac inte kommer ta del av denna idioti så kommer microsoft/amd/intel dö ut jag skulle definitivt kunna byta till mac för att ms inte ska kunna kontrollera min data. Och som jag hört av andra är dem nya macintosharna inte helt fy skam dem ska ju tillochmed vara riktigt grymma 🙂 . Det är ett klart bra beslut av macintosh att inte gå med i denna grej. Det är klart vi skulle ju bli av med alla våra kära gamla spel men hellre det än att låta ms ta över datorerna. fattar inte vad gates tänkte på när han kom med denna idiot-idé. precis nu när han gett bort sin förmögenhet också .fängelse i resten av livet för spioneri kommer ju svida, man undrar ju varför lagen/lagarna skulle upphävas för hans verksamhets skull det är ju lite konstigt. Vi har nog en ny person med en hel del makt som drömmer om världsherravälde on our hands, skillnaden är ju att hitler försökt ta över med våld och det gör inte gates men han har mer makt än hitler hade (om ni tänker efter så). Don`t support tcpa/ms, tcpa is pure evil in concentrated form with a beautiful face but in the end we´ll end up with the same result as if it had an ugly one. Kanske lite utsvävande men men btw sorry för bumpningen men jag tycker det är ett viktigt ämne
June 5, 2003
keffing wrote: fan tänk om dom redan har integrerat skiten utan at säga till om det? sen en dag ba BAM o alla dina warez är borta...
IBM har ju integrerat skiten i sina laptops sen 2001 eller nåt läste jag på den sidan, även fast det inte finns korrekt mjukvara (yea right)... visst fan har dom tagit fram mjukvara för att styra skiten tror jag
Det stämmer att dom har intergrerat den i deras laptops, jag har själv en IBM laptop och den har en .log fil som heter tcpachip.log och i den står det:
Unexpected Error=FALSE
Chip Present=TRUE
Men det verkar inte göra nått hittils så...
OT: Fastbullit Har Enter knappen gått sönder? 🙄
September 28, 2003
boman wrote: [quote=keffing]fan tänk om dom redan har integrerat skiten utan at säga till om det? sen en dag ba BAM o alla dina warez är borta...
Det stämmer att dom har intergrerat den i deras laptops, jag har själv en IBM laptop och den har en .log fil som heter tcpachip.log och i den står det:
Unexpected Error=FALSE
Chip Present=TRUE
Men det verkar inte göra nått hittils så...
OT: Fastbullit Har Enter knappen gått sönder? 🙄
jepp pajade alldeles nyss nej blev rädd för att skriva för lite.
1 Guest(s)