March 14, 2004
ruf an wrote: Ing 2 kommer inte att läggas ned så länge vi har någon typ av infanteri kvar. Då behövs fältarbetsskolan så att vi kan fixa till broar och vägar, och när nöden kräver, spränga sönder vägar och broar.
Det trodde jag om luftvärn, artilleri mm men jag hade fel.
March 14, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=Onkel-Benz]Lägg ned skiten å satsa allt på hjälpstyrkor istället.
Kan du precisera det där kanske?
Svenska freds kör på samma bana men som alla vet så tänker inte dom riktigt ordentligt. För om man skickar hjälp sändningar till Darfur så skjuter bara någon grilla på en och snor lasten. Inte så bra. Då är det bättre att köra en militär skyddad lastbil med beväpnade soldater i som kan besvara elden.
December 29, 2004
Jag tror på en 75% ökning av försvarsanslagen. Då kan man snabbt betala av alla skulder för matrial inköp mm och sedan lägga pengarna på mer vapen, mer övningar, mer soldater och mer regementen/flottiljer.
Detta är en av anladningarna till att jag är aktiv i SD. Står inte ut med detta penga slöseri bara för att politikerna är korrupta och lyssnar på MP som är alierat med Svenska freds.
December 5, 2001
dåren wrote: Är förbannat sugen på att bli YOF men vet inte om jag vågar satsa. Så nu undrar jag hur ni ser på försvarets framtid?
Du kommer bli eftertraktad även i det civila, så du behöver nog inte vara rädd för att bli arbetslös om man säger så.
En av mina närmsta officerare när jag gjorde lumpen skulle bara vara kvar kanske ett par år till. Han ville absolut inte vara yrkesofficer hela livet. Projektledare ville han bli, och det skulle tydligen inte vara några som helst problem.
Kan tillägga att jag ångrar ballen av mig som inte ens sökte 😡
March 14, 2004
Sardaukar wrote: [quote=dåren]Är förbannat sugen på att bli YOF men vet inte om jag vågar satsa. Så nu undrar jag hur ni ser på försvarets framtid?
Du kommer bli eftertraktad även i det civila, så du behöver nog inte vara rädd för att bli arbetslös om man säger så.
En av mina närmsta officerare när jag gjorde lumpen skulle bara vara kvar kanske ett par år till. Han ville absolut inte vara yrkesofficer hela livet. Projektledare ville han bli, och det skulle tydligen inte vara några som helst problem.
Kan tillägga att jag ångrar ballen av mig som inte ens sökte 😡
Jo officerare är mycket populära i alla yrken där det handlar om ledarskap. Dom har oftast inga problem att få jobb civilt. En av pappas lumpenkompisar sökte till YOF, kom in, stannade i 2 år, sade upp sig och fick genast ett jobb med 40.000kr i månadslön.
March 14, 2004
Vitamin-C wrote: Vi ska ha ett försvar och som det ser ut nu så vinner högern och de kommer mer eller mindre garanterat ha kvar försvaret dock så gilar jag inte ideerna om privatisering men jag börjar bli uttråkad av vänstern...
Menar du statliga företag eller menar du privatisering av försvaret? För någon sådan vet då inte jag om.
1 Guest(s)