October 2, 2002
Jag har försökt att sova i drygt 2 timmar nu. Jag är snortrött men lyckas ändå inte somna, och eftersom jag inte orkar ligga och vrida och vända på mig hela dygnet gick jag hit till NH för att få lite tips. 8) 8) 8)
Kan någon säga hur man ska somna, det är så störigt att ligga vaken.
July 17, 2002
lunari wrote: Jag har försökt att sova i drygt 2 timmar nu. Jag är snortrött men lyckas ändå inte somna, och eftersom jag inte orkar ligga och vrida och vända på mig hela dygnet gick jag hit till NH för att få lite tips. 8) 8) 8)
Sätt på ballad på Radio Match (börjar kl 23:00 eller något sånt) och öppna fönstret lite. Sedan drar du fram massor av gosiga täcken och tänker på en 4Ghz-CPU som hjälper dig på vägen till 25k poäng i 3DMark...
Annars så kan du ringa på hos grannen och be honom slå dig i skallen med en slägga.
October 2, 2002
The Whistler wrote: [quote=lunari]Jag har försökt att sova i drygt 2 timmar nu. Jag är snortrött men lyckas ändå inte somna, och eftersom jag inte orkar ligga och vrida och vända på mig hela dygnet gick jag hit till NH för att få lite tips. 8) 8) 8)
Sätt på ballad på Radio Match (börjar kl 23:00 eller något sånt) och öppna fönstret lite. Sedan drar du fram massor av gosiga täcken och tänker på en 4Ghz-CPU som hjälper dig på vägen till 25k poäng i 3DMark...
Annars så kan du ringa på hos grannen och be honom slå dig i skallen med en slägga.
Hahahaha. 😀 😀 😀
Jag fick iallafall ett gott skratt, men ändå, försöka duger. Godnatt på er alla! :z:
June 16, 2002
July 14, 2002
Det ska vara mörkt och svalt(mellan +14 och +18 grader) i sovrummet.
Man ska inte ha en tv eller dator i sovrummet. Man ska helst inte ligga i sängen och läsa. Riktiga fanatiker har inte ens sex i sängen dom sover i...
Anledningen till att man inte ska ha tv eller liknande saker i sovrummet är att man undermedvetet förknippar sängen med fritidsaktiviteter eller jobb och det innebär att man har svårare att koppla av i sängen när man väl ska sova.
Allt det här fick jag veta på en föreläsning om skiftarbete och god sömnhygien. Föreläsare var en forskare från Karolinska Institutet.
June 18, 2001
lunari wrote: Jag har försökt att sova i drygt 2 timmar nu. Jag är snortrött men lyckas ändå inte somna, och eftersom jag inte orkar ligga och vrida och vända på mig hela dygnet gick jag hit till NH för att få lite tips. 8) 8) 8)
Har du somnat än?
October 2, 2002
Jerry wrote: [quote=lunari]Jag har försökt att sova i drygt 2 timmar nu. Jag är snortrött men lyckas ändå inte somna, och eftersom jag inte orkar ligga och vrida och vända på mig hela dygnet gick jag hit till NH för att få lite tips. 8) 8) 8)
Har du somnat än?
jag somnade vid 4 på natten... trist, med tanke på att man gick o la sig vid 12, :cy: jag testade det där med ett svalt rum... funkade skitbra, det kan jag rekomendera! 😀
November 29, 2002
PLANERA !!! det är det ända du behöver göra för att somna. Börja tänk på tex hur din nya dator ska se ut vilken proccessor, hur den ska moddas osv. eller vad du ska göra imorgon. Det gäller bara att börja planera och fantisera så somnar man till sist. Funkar för mig iaf ( Hade också svårt att somna förut). 8) 8)
June 18, 2001
De senaste åren har jag somnat med en av mina laptopar på magen med en film!!!
Starwars trilogin äger, även när man sover 🙂
Man somnar bäst med filmer man kan, och som det händer saker i hela tiden, vilket ettan (ep 4) faktiskt lever upp till vilket de andra inte gör.
Hur som helst, laptop på magen och en bra film!
Varmt blir det dessutom!
1 Guest(s)