July 18, 2003
jäderlund wrote: sänka priset på film,musik,spel osv med runt 50%
Minst 50%
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
January 31, 2003
Jag tror att en prissänkning inte skulle bidra till att så många fler skulle köpa programmen, spelen, filmerna etc. Även om man sänker priserna så kommer folk att tänka: Varför ska jag köpa när jag kan få gratis?
Gratis är godast!
Sedan finns det en liten skara som tycker att priserna ligger under smärtgränsen för vad de kan lägga ut på ett spel/program/film/musik etc. och köper dem istället. Inget går upp emot att ha original-skiva av ett album/film eller ett program/spel. Det tycker jag i alla fall.
December 3, 2003
April 24, 2003
Dom borde sänka priserna helt enkelt tex en dvd film kostar ca 210 kr och ett Internetabonemang 250kr.. Och då kan man ju få ett 10tal filmer gratis 10*210= 2100kr och ett studiebidrag ligger på 950kr då förväntar sig tydligen filmbolagen/skiv- & Spel- att en person skulle göra av med lika mycket.. Men det lustiga är ju det att nu säljs det Vhs & Dvd mer än vad det gjorde förut. Det ändå som försäljning går sämdre för är de giriga skivbolagen som massproducerar skit.. tex Bert Karlsson.
June 27, 2002
Bar musik köper man på SACD eller DVD audio resten som man vill provlyssna på först, tankar man ner. Multiplayer spel köper man andra tankar man ner. Film vill man ju se innan de komme rpå DVD i affär alltså tankar man ner i DVD kvalite när de går på bio här..:) Och eftersom det bara tar 10 - 15 minuter att tanka en DVDr film så.
December 31, 2001
Sänka priserna helt klart, tycker det är mycket roligare att ha origninal grejjerna.
Förstår inte hur folket tänker när de sätter priserna.
Jag får ut ca 11000 i månaden och inte en enda krona går till musik eller film av rena principer för att jag inte tänker betala så förbannat mycket pengar för något som jag ser några gånger och sedan låter ligga.
Annat är det med spel då man använder dem ett bra tag men även dessa är för dyra.
Half life 2 spelade jag i ca 2 dagar och sen var det klart inte värt 450 kr inte.
3 Guest(s)