June 17, 2005
Callister wrote: Vattnet blir gravt missfärgat jo.
Testa dra ett bloss av en cigarett och blås ut det hårt med handen; handen blir svart. Gör samma sak med vattenpipa och det blir helt annorlunda. Röken ifrån en vattenpipa känns mer frisk och är mer klar till synes.
ok då tror jag er men nej det tänker jag ikke göra!
March 30, 2003
Klart att det fastnar skit i vattnet, men inte all skit såklart, den som vill motbevisa mig tar en klunk av bongvattnet och säger hur det smakade.
Sedan så röker man ju knappast 20 vattenpipor om dagen, så att röken behöver inte vara renare för att det ska vara mindre farligt totalt sett.
August 21, 2005
Urax wrote: Klart att det fastnar skit i vattnet, men inte all skit såklart, den som vill motbevisa mig tar en klunk av bongvattnet och säger hur det smakade.
Sedan så röker man ju knappast 20 vattenpipor om dagen, så att röken behöver inte vara renare för att det ska vara mindre farligt totalt sett.
Precis
October 10, 2004
Starscream wrote: Den som tror att röken från från shishan är niktionfri och ofarlig bara för den filtreras genom vattnet har så sjukt fel.
Men det är som Urax säger, röker man sällan så är det ingen större fara.
om den inte är nikotinfri, då är det VÄLDIGT svaga mängder nikotin iaf. För man känner inte ett knyst av att röka pipa om man jämnför med annat man kan röka 🙂
November 5, 2001
Gorian wrote: [quote=Arny][quote=Gorian]Samma här.
Gorian wrote: Så har jag fattat det också....
Gorian wrote: Precis
Du är verkligen en duktig och kreativ debattör.
Varför ska jag lägga ett argument när andra redan skrivit det som jag skulle ha skrivit? 😉
Inte lägga det alls.
October 16, 2003
yazaka wrote: [quote=Starscream]Den som tror att röken från från shishan är niktionfri och ofarlig bara för den filtreras genom vattnet har så sjukt fel.
om den inte är nikotinfri, då är det VÄLDIGT svaga mängder nikotin iaf. För man känner inte ett knyst av att röka pipa om man jämnför med annat man kan röka 🙂
Då har du nog inte rökt vattenpipa på rätt sätt...
October 10, 2004
Bogus wrote: [quote=yazaka][quote=Starscream]Den som tror att röken från från shishan är niktionfri och ofarlig bara för den filtreras genom vattnet har så sjukt fel.
det finns väl bara ett sätt att röka skiten på?
February 1, 2002
yazaka wrote: [quote=Bogus][quote=yazaka][quote=Starscream]Den som tror att röken från från shishan är niktionfri och ofarlig bara för den filtreras genom vattnet har så sjukt fel.
det finns väl bara ett sätt att röka skiten på?
nja.. man kan "röka" sen så kan man röka!!
February 1, 2002
L0rden wrote: [quote=yazaka]vad det nu ska betyda :/
För gemene svensk är "röka" ett verb, något man gör. Men för en g4ng$ta är det ett substantiv och betyder knark.
nja det va inte så jag menade 🙂
När jag va i egypten så skulle dom lära en att röka o inte puffa på som en fjant 😀
Det bara spruta rök ur näsan på en gubbe, skrattade åt det.
Jag är ju inte rökare heller, men det kunde han inte förstå hur man inte kunde vara 🙂
November 9, 2003
yazaka wrote: den är totalt blöt :p men det ordnade sig 😉 måste elda kolet ordentligt.
Det innehåller ingen nikotin vad jag vet, och man blir ej beroende. Rök en riktig cigg eller annat 🙂 så lär du känna skillnaden!
På de flesta paketen jag sett har det stått 0.5%nikotin men har också sett 0.05%.
October 10, 2004
sumprumpa wrote: [quote=yazaka]den är totalt blöt :p men det ordnade sig 😉 måste elda kolet ordentligt.
Det innehåller ingen nikotin vad jag vet, och man blir ej beroende. Rök en riktig cigg eller annat 🙂 så lär du känna skillnaden!
På de flesta paketen jag sett har det stått 0.5%nikotin men har också sett 0.05%.
kollade lite på paketen, står att det är 0.5% nikotin i det ena och 0.05% i det andra paketet 🙂 Hur stora mängder är det i en vanlig cigg isf?
2 Guest(s)