May 15, 2005
yazaka wrote: [quote=sumprumpa][quote=yazaka]den är totalt blöt :p men det ordnade sig 😉 måste elda kolet ordentligt.
Det innehåller ingen nikotin vad jag vet, och man blir ej beroende. Rök en riktig cigg eller annat 🙂 så lär du känna skillnaden!
På de flesta paketen jag sett har det stått 0.5%nikotin men har också sett 0.05%.
kollade lite på paketen, står att det är 0.5% nikotin i det ena och 0.05% i det andra paketet 🙂 Hur stora mängder är det i en vanlig cigg isf?
Runt 10mg
January 13, 2003
L0rden wrote: [quote=yazaka][quote=sumprumpa][quote=yazaka]den är totalt blöt :p men det ordnade sig 😉 måste elda kolet ordentligt.
Det innehåller ingen nikotin vad jag vet, och man blir ej beroende. Rök en riktig cigg eller annat 🙂 så lär du känna skillnaden!
På de flesta paketen jag sett har det stått 0.5%nikotin men har också sett 0.05%.
kollade lite på paketen, står att det är 0.5% nikotin i det ena och 0.05% i det andra paketet 🙂 Hur stora mängder är det i en vanlig cigg isf?
Runt 10mg
Vilket är en femtedel av en dödlig dos nikotin. 😉
August 16, 2003
jag vet inte mycket om sånt här men en timmes vattenpiperökning.... om man summerar ihopp hur snabbt har man kommit upp i det? om man gör det till en kul grej bara så kommer rökaren vara uppe i fyrsiffrit antal cigaretter, är man dock beroende och sitter med vattenpipan hela tiden då är det värre.
October 10, 2004
Delph1 wrote: http://svt.se/svttext/web/pages/120.html
Så mycket för den säkerheten 😉
//Andreas
tror inte så mycket på det där. 1 timmes rökning = 100 ciggareter?
November 27, 2003
yazaka wrote: [quote=Delph1]http://svt.se/svttext/web/pages/120.html
Så mycket för den säkerheten 😉
//Andreas
tror inte så mycket på det där. 1 timmes rökning = 100 ciggareter?
Det är seriös forskning från WHO, ett FN-organ, det är ingen hobbyforskning som någon genomfört på sin bakgård. Detta är fakta.
//Andreas
November 27, 2003
En stor dos på en gång kan vara minst lika farligt som långvarigt rökande. Det viktiga i cancerbildning är att du får en skada som stör celldelningsprocessen och samtidigt ärvs vidare med samma funktionalitet. Mycket på en gång betyder att många celler skadas, men under en kortare period, medan mer långvarig rökning kan ge samma effekt men då också ha en mer hämmande effekt på immunförsvaret.
Hur som helst, både röka cigaretter och vattenpipa är korkat.
//Andreas
May 15, 2005
Delph1 wrote: En stor dos på en gång kan vara minst lika farligt som långvarigt rökande. Det viktiga i cancerbildning är att du får en skada som stör celldelningsprocessen och samtidigt ärvs vidare med samma funktionalitet. Mycket på en gång betyder att många celler skadas, men under en kortare period, medan mer långvarig rökning kan ge samma effekt men då också ha en mer hämmande effekt på immunförsvaret.
//Andreas
Det mesta här i livet är ju korkat isåf: Dricka alkohol, köra bil, vara gammal osv..
Låt var och en bestäma själva vad de vill göra i sina liv 🙂
//Stolt periodare
Mmmm, det är farligt att leva, man kan dö..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
L0rden wrote: Det mesta här i livet är ju korkat isåf: Dricka alkohol, köra bil, vara gammal osv..
//Stolt periodare
Skulle väl snarare säga att det mesta i livet förstör för andra, bland annat bilkörning och tobakrökning. Det är väl det värsta problemet i mitt tycke, alkohol dricker du ju helt utan att tvinga det på andra (förhoppningsvis).
Nä, avskaffa mänskligheten.
November 27, 2003
L0rden wrote: [quote=Delph1]En stor dos på en gång kan vara minst lika farligt som långvarigt rökande. Det viktiga i cancerbildning är att du får en skada som stör celldelningsprocessen och samtidigt ärvs vidare med samma funktionalitet. Mycket på en gång betyder att många celler skadas, men under en kortare period, medan mer långvarig rökning kan ge samma effekt men då också ha en mer hämmande effekt på immunförsvaret.
//Andreas
Det mesta här i livet är ju korkat isåf: Dricka alkohol, köra bil, vara gammal osv..
//Stolt periodare
Det mesta i livet är korkat 😉
Alkohol har dock bidragit med mycket gott så det går knappast jämföra med tobak. Köra bil likaså. Tobak å andra sidan skadar bara dig själv och andra. Att vara stolt över det --- 😉
//Andreas
Delph1 wrote: [quote=L0rden][quote=Delph1]En stor dos på en gång kan vara minst lika farligt som långvarigt rökande. Det viktiga i cancerbildning är att du får en skada som stör celldelningsprocessen och samtidigt ärvs vidare med samma funktionalitet. Mycket på en gång betyder att många celler skadas, men under en kortare period, medan mer långvarig rökning kan ge samma effekt men då också ha en mer hämmande effekt på immunförsvaret.
//Andreas
//Stolt periodare
Det mesta i livet är korkat 😉
Alkohol har dock bidragit med mycket gott så det går knappast jämföra med tobak. Köra bil likaså. Tobak å andra sidan skadar bara dig själv och andra. Att vara stolt över det --- 😉
//Andreas
Nja, det finns nog en stor grupp misshandlade kvinnor, och män också för den delen, som inte riktigt håller med dej.
Visst fasen drabbar spriten din omgivning, speciellt ifall du har dåligt "ölsinne".
Snus har jag däremot aldrig hört någon utomstående drabbas av rent konkret..
Knappast man får se några rubriker i stilen:
5 dog av 10 års passiv snusning.
Misshandlade sambon efter 2 dygns snusfestande.
Snuspåverkad man körde på kvinna med barnvagn i stulen bil..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
ilg@dd wrote: Nja, det finns nog en stor grupp misshandlade kvinnor, och män också för den delen, som inte riktigt håller med dej.
Visst fasen drabbar spriten din omgivning, speciellt ifall du har dåligt "ölsinne".
Missbruk är aldrig bra givetvis, men personer som kunnat ta en öl för att få mod att prata med den där tösen är nog väldigt glada att den finns. Det finns två sidor av myntet. Det gör det inte av rökning. Det är enbart korkat.
//Andreas
Delph1 wrote: [quote=ilg@dd]Nja, det finns nog en stor grupp misshandlade kvinnor, och män också för den delen, som inte riktigt håller med dej.
Missbruk är aldrig bra givetvis, men personer som kunnat ta en öl för att få mod att prata med den där tösen är nog väldigt glada att den finns. Det finns två sidor av myntet. Det gör det inte av rökning. Det är enbart korkat.
//Andreas
Säg inte det..
När jag var ung var det inte ovanligt att man fann sin käresta vid rökrutan på skolan. Senare i rökrummet på arbetsplatsen, fast iofs påverkar det kanske inte "modet", men förutsättningarna att komma någon närmre finns helt klart i rökarnas värld också.
Risken med sprit före uppvaktningen är ju den att den du uppvaktade kvällen före, ändrat utseende ganska rejält över natten också.. Man kanske tar fel på dom..Det har hänt mej iaf..
:cy: 😀
1 Guest(s)